Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magnum fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Magnum fotograaf

Jérôme Sessini fotografeert met een dslr. Zo te zien een Canon. Dit is een filmpje van hem in Aleppo.

Zo ver ik weet werkten de meeste oorlogsfotografen vroeger met een Leica. Daarvoor met de Graflex 4x5 maar die tijd is lang voorbij. Magnum fotograaf Benjamin Rasmussen werkt nog met een Graflex.

I live in Denver, CO. And I am a photographer. And this is my Tumblr. Portfolio Site

Comment

Puntje is dat hij werkt met & voor Magnum
      Jammer dat we de man zelf niet kunnen vragen?
      Veel van zijn foto's tonen de gruwel en het geweld van conflicten en oorlogen.
      Hier en daar vind je toch een foto die bijna iedereen hier wilt zien dus een "mooi plaatje".

Ik herinner me de leraar Nederlands in het middelbaar en die zei ooit:
      "Een dichter moet je beoordelen naar zijn beste werk".
      Geldt ook voor deze&een fotograaf.
      En juist dat lijkt is iets wat we moeten (leren) begrijpen

Wat hij denkt, moet, wat hij wilt of wat dan ook weten we niet

Is het ook niet zo dat een foto jou moet raken, de emotie telt toch al is die nu positief of negatief.
      Last edited by theokus; 26 februari 2014, 01:02.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus;40846**

Wat hij denkt, moet, wat hij wilt of wat dan ook weten we niet

Is het ook niet zo dat een foto jou moet raken, de emotie telt toch al is die nu positief of negatief.
        Dat is nu net wat ik mis bij veel van die foto's: je kan nog zoveel gruwelijkheden tonen met gewonden en lijken, maar daar wen je aan of je kijkt er van weg.
        Je moet het menselijk maken, uit de anonimiteit trekken van de slachtoffers waarmee je als fotograaf en kijker een band krijgt.
        Het zijn niet allemaal Joris Ivens die met hun camera naar oorlogs of rampgebieden trekken: helaas vooral de laatste jaren veel avonturiers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Dat is nu net wat ik mis bij veel van die foto's: je kan nog zoveel gruwelijkheden tonen met gewonden en lijken, maar daar wen je aan of je kijkt er van weg.
          Je moet het menselijk maken, uit de anonimiteit trekken van de slachtoffers waarmee je als fotograaf en kijker een band krijgt.
          Het zijn niet allemaal Joris Ivens die met hun camera naar oorlogs of rampgebieden trekken: helaas vooral de laatste jaren veel avonturiers.
          Ook juist.
          Dat is "zuiver" op het gevoel spelen imo.
          Kan idd. meer effect hebben.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Kijk eens naar het werk van Eric Bouvet, weer terug van Kiev, met fotografisch gezien schitterend werk (al past dat schitterend niet zo in deze context), maar hard. Alle opnames met de nieuwe Fuji X-T1 en X-PRO 1.

Comment

VII Photo agency is tegenwoordig beter dan Magnum. De World Press winnaar 2013, Stanmeyer is van VII

VII Photo was founded in September 2001 by seven independent photojournalists. It became synonymous with courageous and impactful journalism during the aftermath of 9/11 and the chaos that followed as the narrative of a new century was being written. In spring 2023, The VII Foundation acquired VII Photo, and it ceased to be a photographer-owned agency and became part of the foundation’s non-profit ecosystem.

Comment

Working...
              X