Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Douane Nederland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Douane Nederland

Iemand een idee wat ik kan ondernemen en of dit wel normaal is?
    In december een dashcam besteld op een Nederlandse site en begin januari ontvangen.
    Nu echter is het toestel defect geraakt en heb ik het moeten terugsturen voor omruiling.
    Zo gezegd, zo gedaan ... maar nu blijkt dat het pakket niet aankwam omdat het door de douane in Nederland onderschept werd.
    Volgens bPost is het helemaal niet gebruikelijk dat een pakket dat van België naar Nederland verstuurd wordt ook door de douane tegengehouden wordt.
    Iemand ervaring of raad?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: Douane Nederland

er is toch vrij verkeer van mensen en goederen binnen de EU?
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Wie beweert dat het pakket door de douane is tegengehouden ? bPost of de handelaar ?
      Is het pakket verdwenen of nog traceerbaar ?

Comment

Dat flitste ook eventjes door mijn hoofd! De nigeriaanse douane of zo.
        Maar mogelijks onderzoeken ze misschien namaak- of BTW-fraude of iets dergelijks. ??
        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

De info heb ik van bpost gekregen.
          Ze zien zelf meer informatie dan de klant in het trackingsysteem en bevestigen dat het wel degelijk bij de douane zit in Nederland.
          Wat de echte reden is zal ik vermoedelijk nooit weten.
          Pakket zou (nog) niet verloren zijn volgens de gegevens waar bpost over beschikt, maar bpost kan daar ook niet tussenkomen blijkbaar.
          Normaal is het alvast niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Patriot Act..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Misschien voortaan alleen in België kopen?

Comment

Kan je met de douane geen rechtstreeks contact opnemen?
                Normaalgezien moet b-post een pakketnummer voor je hebben dat je dan kan gebruiken om bij de douane aan te geven over welk pakket het gaat. Dan weet je toch al iets he?
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Gelezen bij fiscus.fgov :

De Douane beschikt NIET over de informatie over de plaats waar uw zending (postpakket of andere colli) zich bevindt.
                  Alleen Het post- of koerierbedrijf kan u vertellen waar uw colli is en, of bijvoorbeeld de douaneafhandeling beëindigd is. De Douane heeft hierover geen informatie !

UW ZENDING LIGT NORMAAL ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF NOOIT BIJ DE DOUANE ZELF

Om een aantal misverstanden uit de weg te ruimen, vraagt de Douane u eerst contact op te nemen met uw leverancier of de vervoerder van de zending alvorens een e-mail naar de Douane hierover te sturen.

Het kan zijn dat uw zending toch door de Douane in bewaring/beslag wordt genomen, om onder andere volgende redenen:
                  bij kennelijke overtredingen (bijvoorbeeld als het gaat om verdovende middelen of verboden producten);
                  indien de regels op het gebied van veiligheid, gezondheid, economie en milieu moeten worden nageleefd;

Comment

Wel vervelend zeg.
                    Hopelijk wordt je niet teveel van het kastje naar de muur gestuurd en kom je er snel achter wat er aan de hand is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                      Misschien voortaan alleen in België kopen?
                      Denk ik ook, beter voor onze economie, en dan heb je dat soort problemen niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Gelezen bij fiscus.fgov :

De Douane beschikt NIET over de informatie over de plaats waar uw zending (postpakket of andere colli) zich bevindt.
                        Alleen Het post- of koerierbedrijf kan u vertellen waar uw colli is en, of bijvoorbeeld de douaneafhandeling beëindigd is. De Douane heeft hierover geen informatie !

UW ZENDING LIGT NORMAAL ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF NOOIT BIJ DE DOUANE ZELF

Om een aantal misverstanden uit de weg te ruimen, vraagt de Douane u eerst contact op te nemen met uw leverancier of de vervoerder van de zending alvorens een e-mail naar de Douane hierover te sturen.

Het kan zijn dat uw zending toch door de Douane in bewaring/beslag wordt genomen, om onder andere volgende redenen:
                        bij kennelijke overtredingen (bijvoorbeeld als het gaat om verdovende middelen of verboden producten);
                        indien de regels op het gebied van veiligheid, gezondheid, economie en milieu moeten worden nageleefd;
                        Dus als de douane het pakket in beslag heeft genomen dan weten ze niet waar het pakket is?
                        Last edited by theokus; 19 februari 2014, 20:58.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Denk ik ook, beter voor onze economie, en dan heb je dat soort problemen niet.
                          Meestal is het echter slechter voor je eigen economie.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

De zender zal moeten bij de nederlandse post vragen voor traceren en wat er aan de hand is. Maar die kan dat pas een maand na verzenddatum.

Heb vergelijkbaar meegemaakt met een pakket uit nederland en geloof me, de kans dat het in nederland fout gaat is veel kleiner dan dat hier in belgië de post of nog erger, de douane bij de belgische post de boel om zeep helpt. Mijn pakket was na traceren door de nederlandse post wel degelijk in belgië en men vond het nergens. Heb toen een nieuwe zending gekregen. De oorsponkelijke zending is 5 maand later zonder verpakking voor mijn deur gezet. Alles erin, vrachtbrief met elastiekje er rond. Die verkoper wil nu niet meer naar belgië sturen want het is niet de eerste keer dat de belgische post zich van hun beste kant laat zien.

En nu heeft de douane van de belgische post een pakket van me dat reeds sinds 18 december bij hun lag terug gestuurd, zonder contact op te nemen, zonder te antwoorden als ik contact genomen heb en zonder in hun systeem een reden te geven. Goed bezig die mannen.

Geloof me, het is bij de belgische post dat het misloopt.

Comment

Er is niets aan de hand denk ik hoor.
                              Heb zelf ook al veel aangekocht in de UK en al meermaals meegemaakt dat de douane in mijn onderbroeken heeft zitten ruiken
                              Zal mij een zorg wezen, lol
                              Wel is het zo dat je pakje dan wat langer onderweg zit.
                              Europeese eenmaking of niet, de douane checkt natuurlijk nog altijd op "slimme" die drugs of ander illegaal spul door europa willen sluizen.
                              Heb ik geen probleem mee zolang het echt niet TE lang onderweg gaat zitten.

Comment

Working...
                              X