Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Douane Nederland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Douane Nederland

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Gelezen bij fiscus.fgov :

De Douane beschikt NIET over de informatie over de plaats waar uw zending (postpakket of andere colli) zich bevindt.
    Alleen Het post- of koerierbedrijf kan u vertellen waar uw colli is en, of bijvoorbeeld de douaneafhandeling beëindigd is. De Douane heeft hierover geen informatie !

UW ZENDING LIGT NORMAAL ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF NOOIT BIJ DE DOUANE ZELF

Om een aantal misverstanden uit de weg te ruimen, vraagt de Douane u eerst contact op te nemen met uw leverancier of de vervoerder van de zending alvorens een e-mail naar de Douane hierover te sturen.

Het kan zijn dat uw zending toch door de Douane in bewaring/beslag wordt genomen, om onder andere volgende redenen:
    bij kennelijke overtredingen (bijvoorbeeld als het gaat om verdovende middelen of verboden producten);
    indien de regels op het gebied van veiligheid, gezondheid, economie en milieu moeten worden nageleefd;
    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Dus als de douane het pakket in beslag heeft genomen dan weten ze niet waar het pakket is?
    Zo kan je dat interpreteren. Ik citeerde letterlijk wat er op de website van fiscus.fgov staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Meestal is het echter slechter voor je eigen economie.
      Ik heb de laatste tijd verschillende internetaankopen gedaan en hierbij heb ik tot mijn eigen verrassing vastgesteld dat je dikwijls (niet altijd) goedkoper koopt bij onze Belgische handelaars. Het vraagt wel even rondkijken op de verschillende websites. Hollandse leveranciers plaatsen dikwijls één product goedkoop in de kijker, terwijl de rest soms beduidend meer kost dan hier bij ons. Desgewenst kan ik een paar voorbeelden geven! Soms opletten met onze noorderburen is de boodschap!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
        Misschien voortaan alleen in België kopen?
        Met uw bemerking ben ik dus niets ... wat verhelpt dit het nu bestaand probleem?
        Onlangs nog iets gekocht op mycom.be ... tot ik mijn pakje moest verwachten en te lezen kreeg dat het een tracking nummer had van de Nederlandse post.
        Soit, in dit geval wist ik dat het uit Nederland zou komen omdat ik het product nergens in België gevonden heb ... als het toch zo was, dan weer als hierboven vermeld een Nederlands bedrijf met .BE domein en dat wordt alsmaar erger want die kopen bijna alle Belgische domeinen op waar ze ook maar denken iets mee te zijn.
        Ik zie ook niet in waarom het slechter moet gaan met de verzending als het naar Nederland moet? Post is post en leveren is leveren, ook al is de afstand net iets groter.
        Ik bestel al jaren zaken uit Nederland en meestal is de zending de dag nadien al hier.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Denk ik ook, beter voor onze economie, en dan heb je dat soort problemen niet.
          Het is wel met "onze" bpost uit "onze" economie verstuurd ... dus wat is uw probleem?
          En alsof er bij ons niets verkeerd kan gaan met een verzending.
          En zoals gezegd ... als je het product in België nergens kan vinden, niet kopen dan of zo?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Heb ik geen probleem mee zolang het echt niet TE lang onderweg gaat zitten.
            Is toch al 10 werkdagen buiten de normale verzendtijd ... vind ik persoonlijk lang genoeg.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Kun je hier misschien iets mee?

BelastingTelefoon Douane

0800 - 0143 (gratis). (Vanuit het buitenland: +31 45 574 30 31).
              Voor vragen van particulieren en bedrijven over douanezaken.
              Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
              Voor specifieke informatie per Douanekantoor, zie Kantorenlijst Douane.

De douaneregio's beschikken over een eigen bedrijvencontactpunt. Het bedrijvencontactpunt doet dienst als centrale ingang voor bedrijven die contact willen opnemen met de unit Klantmanagement van hun douaneregio. Bij de BelastingTelefoon Douane kunt u informatie inwinnen over de bereikbaarheid (zowel telefonisch als per e-mail) van de bedrijvencontactpunten.

Comment

Soms opletten met onze noorderburen is de boodschap!
                Internet is groter dan onze noorderburen. Uiteraard moet je rondkijken en een totaalprijs bekijken. Ik kan je echter verzekeren dat "in BE kopen" in vele gevallen duurder uitkomt. Een BE winkel die aan dezelfde prijs levert mag dat bij mij altijd doen maar als bv. een koelkast/diepvriezer aan de deur geleverd €400 goedkoper is dan de winkel 1.5Km van de deur dan is de keuze vlug gemaakt.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

...... Soms opletten met onze noorderburen is de boodschap!
                  niet soms maar ALTIJD opletten.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Met uw bemerking ben ik dus niets ... wat verhelpt dit het nu bestaand probleem?
                    Onlangs nog iets gekocht op mycom.be ... tot ik mijn pakje moest verwachten en te lezen kreeg dat het een tracking nummer had van de Nederlandse post.
                    ...
                    Ik bestel al jaren zaken uit Nederland en meestal is de zending de dag nadien al hier.
                    Idd .. ik bestel al mijn computeronderdelen in Nederland en dat werkt nagenoeg perfect. Wordt afgeleverd per koerierdienst en ongeacht de grootte van het pak betaal ik altijd dezelfde postkosten en de levering is er steeds binnen de 24-48 uur naargelang of eea synchroon verloopt ... FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      niet soms maar ALTIJD opletten.
                      grt,bouk.
                      Inderdaad, dat opletten dan toch.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

@ Verseg : is er al opheldering?

Gr,

Comment

Inderdaad opgehelderd (nog maar net deze week hoor).
                          Pakket is dus hier correct vertrokken naar Nederland, daar is het bij de douane blijven liggen gedurende tien dagen alvorens het terug in het postcircuit gekomen is en da hebben ze zoals ik al een paar keer voorgehad heb het pakje afgeleverd bij ... de verzender.
                          Was dus aangetekend pakje met ontvangstbewijs (kaartje van aangetekende zending), de Nederlandse post heeft adres van afzender genomen als bestemmeling en het dus gewoon teruggestuurd.
                          De Belgische post zou dat eigenlijk ook moeten gezien hebben maar die hebben dus dezelfde visie als de Nederlandse post gevolgd en gewoon verder geleverd op adres van afzender.
                          Dat er ene die fout maakt kan ik nog snappen, maar twee na elkaar is toch wel veel want nergens staat dat het pakket terug moest naar afzender, is dus twee keer een fout van de post en daar dan nog eens de tien dagen dat het om ongekende reden bij de douane blijven liggen is.
                          Dus terug eens naar de post mogen lopen en betalen om naar hetzelfde adres nog eens te verzenden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Dus terug eens naar de post mogen lopen en betalen om naar hetzelfde adres nog eens te verzenden.
                            Nog eens betalen? Goed gek.
                            bye, Maurice
                            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Nog eens betalen? Goed gek.
                              En wat doe je anders als ge daar staat met uw pakket met een defect toestel in?
                              Laten liggen want met dezelfde zegels/kaartje gaan ze dat niet leveren en een kantoor doet nooit een terugbetaling, dat kan enkel via een klacht en nadien eventueel terugkrijgen als ze uw klacht aanvaarden.
                              Ge kunt ook wachten tot je ooit geld terugkrijgt en dan pas versturen ... maar dan is mijn garantie al lang verjaard vrees ik.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

En wat doe je anders als ge daar staat met uw pakket met een defect toestel in?
                                Laten liggen want met dezelfde zegels/kaartje gaan ze dat niet leveren en een kantoor doet nooit een terugbetaling, dat kan enkel via een klacht en nadien eventueel terugkrijgen als ze uw klacht aanvaarden.
                                Ge kunt ook wachten tot je ooit geld terugkrijgt en dan pas versturen ... maar dan is mijn garantie al lang verjaard vrees ik.
                                De post maakt een fout en daar moet de klant niet voor opdraaien.

Ik verkocht een hele tijd terug iets aan een andere BDer. Pakje naar de post, T&T gekregen en ik zag het pakketke de hele weg afleggen tot ineens: op weg voor distributie veranderde in "terug aan afzender, onbekend adres. De volgende dag pakketje terug hier. Ik ben er mee naar de post gegaan en heb hen verzekerd dat het ten onrechte terug gestuur werd en dat het adres wel juist was. Niets betaald en het pakje was een dag later ter plaatse.
                                bye, Maurice
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X