Ze gaan er mee beginnen: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...euro-tol.dhtml
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tolwegen
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: Tolwegen
Werd eindelijk eens tijd.
Al zal het nog enige tijd duren voor het volledig in voege is natuurlijk, zal weer tonnen kritiek krijgen en wellicht afgelast worden.
Probleem is dat het nieuwe Gewestelijk Expres Net van de NMBS (en eventuele andere vervoerders) nog niet helemaal klaar is om de extra capaciteit aan pendelaars via de trein te kunnen vervoeren..
-
Re: Tolwegen
Krijg je dan je biv terugbetaald?
of moet je 2 keer betalen voor je huidige wagen?
Enkel op snelwegen?
dan zal het mij niet kunnen storen, heb enkel kleinere baantjes nodig...
mocht openbaar vervoer mij kunnen helpen, ik zou het doen, maar 1u 30min met bussen of 30min met eigen wagen...It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk berichtZe gaan er mee beginnen: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...euro-tol.dhtml
goed idee.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtop deze manier wordt niet het bezit, maar het gebruik van de wagen belast.
goed idee.
grt,bouk.
Groeten,
Geert
Comment
-
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk berichtMaar dat is nu toch ook al het geval? Per liter benzine die je tankt heb je serieus veel belasting betaald. Dat is toch ook het belasten van het gebruik?
ben zelf dan ook een voorstander van, wie veel rijd betaald ook veel.
wegenbelasting mag in de brandstofprijs verwerkt worden.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: Tolwegen
Ik ben akkoord met de kilometertaks onder een aantal voorwaarden:
- De taks geld voor ELKE gebruiker van onze wegen. Ook voor buitenlands en doorgaand verkeer (met tolstickers bv)
- Er wordt gezorgd dat mensen een valabel alternatief hebben met het openbaaar vervoer (wat er nu dikwijls niet is ivm reistijden, capaciteit en/of bereikbaarheid)
- Dat geld ook daadwerkelijk gebruikt wordt om onze wegen te onderhouden. Momenteel liggen die erbij alsof we in verweggistan leven.
Ik geloof echter nooit dat ze dat klaarkrijgen, en zolang er geen alternatief is, is dit gewoon een gijzeling van de werkende mensen. Mensen die kilometers doen voor hun hobby/ vrije tijd kiezen daar zelf voor maar als werkende mens heb je geen keuze als je op een plaats werkt die ietwat afgelegen is of bijvoorbeeld alle dagen ergens anders werkt (zoals fotografen bijvoorbeeld :-) )
Als ik bv met het openbaar vervoer zou moeten gaan werken ben ik alle dagen 1u30 enkel onderweg. Met de wagen is dat 20 minuten. Komt bij dat de tijden van de bussen voor mij ervoor zouden zorgen dat ik ofwel een uur te vroeg op mijn werk ben of alle dagen 10 minuten te laat. Dat noem ik geen alternatief.
Comment
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk berichtMaar dat is nu toch ook al het geval? Per liter benzine die je tankt heb je serieus veel belasting betaald. Dat is toch ook het belasten van het gebruik?
Een hybride wagen, een elektrische wagen en een benzinewagen, rijden elk hetzelfde traject van 10 km.
Hun belasting op aantal km zal hetzelfde zijn via rekeningrijden.
Maar hun belasting op hun verbruik, zal anders zijn.
Zelfs eenzelfde wagen zal meer verbruiken afhankelijk van de persoon die ermee rijdt, het rijgedrag. Dus die belasting is vrij individueel.
Terwijl een belasting op het gebruik, het aantal afgelegde km, is voor iedereen hetzelfde.Last edited by anonymous; 7 februari 2014, 10:09.
Comment
-
Re: Tolwegen
Als ik zie dat bv. Mechelen-Brussel €17/ week gaat kosten dan is dat op een werkjaar (48 weken) €816 voor Gent-Brussel is dat al €1440 Hoe gaat men dat compenseren in BIV/wegenbelasting?
Zoals met elke maatregel zal de eindrekening weer een pak hoger liggen dan nu het geval is.
Wat gaat men doen met de heffing voor vrachtwagens, vertegenwoordigers en anderen die kilometers maken voor het werk? De kosten gaan alleszins doorgerekend worden naar de eindgebruiker.
Het goedkoopste tarief (snelweg) kost al €500/jaar voor een schamele 10000.
Ook wie een kleine zuinige wagen of hybrid heeft zou hetzelfde betalen als een, ik zeg maar wat, MB 600 CEL of Aston Martin.
Ik denk dat Hildeke nog een paar studies zal moeten bestellen.
Comment
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht....
Ik denk dat Hildeke nog een paar studies zal moeten bestellen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtop deze manier wordt niet het bezit, maar het gebruik van de wagen belast.
goed idee.
grt,bouk.
Voor mensen die elke dag gaan werken is dat weeral een extra belasting, en het verkleint de gap tussen doppen en gaan werken voor mensen met een laag inkomen!
Comment
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtOok wie een kleine zuinige wagen of hybrid heeft zou hetzelfde betalen als een, ik zeg maar wat, MB 600 CEL of Aston Martin.
Die taks die men nu wil invoeren is als extraatje op de taks die men betaalt op het verbruik. Die twee staan los van elkaar.
Comment
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtof dit topic lezen)(.
Comment
-
Re: Tolwegen
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtDat brengt niet genoeg op
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
Comment