Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het forum?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Ook mijn mening!
    Zie #45.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Misschien een reden om uit Chit Chat weg te blijven als je niet tegen cafépraat kan...
      Heeft niets met cafépraat te maken, nieuwsgierige mensen lok je misschien met zo'n nietszeggende onderwerptitels maar dat is ook alles.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
        Waarom eigenlijk die exif verwijderen?
        Het is niet echt verwijderen, maar na het bewerken in PS kies voor de methode 'Opslaan voor web en apparaten.....' en dan zijn alle exifs uit de foto's.
        Ik vind dit een goede manier van opslaan, omdat je ook nog eens makkelijk origineel/bewerkt kan vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Heeft niets met cafépraat te maken, nieuwsgierige mensen lok je misschien met zo'n nietszeggende onderwerptitels maar dat is ook alles.
          Uitzonderingen te na gelaten is het overgrote heen en weer gepraat in Chit Chat niks meer dan cafépraat. Zo zie ik het toch en aangezien ik niet op café ga...
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Het is niet echt verwijderen, maar na het bewerken in PS kies voor de methode 'Opslaan voor web en apparaten.....' en dan zijn alle exifs uit de foto's.
            Ik vind dit een goede manier van opslaan, omdat je ook nog eens makkelijk origineel/bewerkt kan vergelijken.
            Vind ik ook een handigheid.

En de vraag is ook: waarom moet je manier van werken prijsgegeven worden?

Ik heb ooit vroeger (kan zelfs op een ander forum zijn) als test een foto gepost die aan F 5.6 getrokken was, en erbij vermeld "F 11".
            Niemand die het ooit opmerkte of er iets over zei.
            Ik vroeg me stilaan af: wat hébben mensen daar nu aan.
            Als er het een foto is met lange sluitertijd, zié je dat vaak aan de foto. Of een foto met mooie bokeh, daar weet je dat die met een grote lensopening is gemaakt. Dat is het vermelden toch niet waard?

Als je al die exifs vermeld, vermeld dan ook ineens alle bewerkingen die je in postprocessing gedaan hebt.
            Soms heb je niet veel aan bepaalde elementen als sluitertijd/iso/diafragma, wanneer men de foto zodanig gaat nabewerken dat je het niet meer ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert38 Bekijk bericht
              Hier mag je tenminste iets plaatsen zonder dat je een nest debiele krokodillen op je dak krijgt.
              Wat een minpuntje is op dit forumdeel is dat er geen maatschappelijke discussies getolereerd worden.
              Hiervoor word je weggewezen: "er bestaan andere fora voor".
              Echter, op andere fora kan je geen degelijke maatschappelijke discussies voeren omdat er net daar te veel debiele krokodillen vertoeven, van verschillende soorten zelfs.

Ik begrijp wel dat het tot spanningen kan leiden tussen verschillende forumgebruikers, en dan kan niet de bedoeling zijn. Maar veel verschillende meningen op maatschappelijk vlak kunnen vaak ook interessant zijn, oog-openers en je kan er altijd wel wat van opsteken.
              Als het op een volwassen manier gebeurt is er niets mis mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Wat een minpuntje is op dit forumdeel is dat er geen maatschappelijke discussies getolereerd worden.
                Echter, op andere fora kan je geen degelijke maatschappelijke discussies voeren omdat er net daar te veel debiele krokodillen vertoeven, van verschillende soorten zelfs.

Ik begrijp wel dat het tot spanningen kan leiden tussen verschillende forumgebruikers, en dan kan niet de bedoeling zijn. Maar veel verschillende meningen op maatschappelijk vlak kunnen vaak ook interessant zijn, oog-openers en je kan er altijd wel wat van opsteken.
                Vind ik ook.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Vind ik ook.
                  Ik krijg hier het sch..t van mensen die vinden dat, alles MOET, en het moet dan nog volgens hun wensen, anders zwaait er wat.
                  In de zomer MOET het heet zijn, in de winter MOET het vriezen.
                  Voor wie niet van regen houdt MOET het altijd droog zijn.
                  Voor wie vóór gasboetes is, MOETEN ze behouden blijven.
                  Voor wie er tegen is MOETEN ze verdwijnen.
                  .......moet ik nog een uurtje doorgaan ??????
                  Wanneer ik soms gewoon vaststellingen aanhaal worden die reeds met minachting onthaald, waarom zou je er dan nog op reageren.
                  Laat iedereen zijn mening verkondigen en begin niet meteen de mensen neer te sabelen die er een andere mening op na houden.
                  Er bestaat volgens mij nog altijd zo iets als vrije meningsuiting, maar hier (voor sommigen) blijkbaar niet .
                  Daarom dat er, en de laatste tijd meer en meer, mensen hier FOERT zeggen.........
                  Soms stel je gewoon een vraag, en wordt reeds op je hoofd gek.kt, omdat je die vraag durft stellen .
                  Ik zou nog een hele tijd kunnen doorgaan, maar dit zal reeds wel voldoende zijn om heel wat "reacties" los te maken.
                  Ik ben benieuwd welke en van wie.
                  Last edited by Guest17; 31 december 2013, 15:16.

Comment

Misschien dat BD door de band genomen een gezellig forum is nét omdat we zo de debiele krokodillen hebben kunnen vermijden.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik heb vorig jaar mijn lidmaatschap niet verlengd omdat ik me ergerde aan die reclame boven de beelden.
                      Nu deze weg zijn denk ik er over om terug lid te worden en terug wat meer beeldjes te posten.

MVG
                      Johan

Comment

Goed: de hulp die ik persoonlijk mag ondervinden als commentaar op de eigen foto's en het lezen van commentaar op andere foto's die mij vooruit helpen. Anders en met meer kritiek naar de eigen foto's leren kijken.
                        Negatief: Mijn ontoereikende kennis en tijd om meer te helpen bij anderen. Het niet altijd door hebben in de commentaar dat je voor bepaalde onderwerpen niet altijd over het beste materiaal beschikt om net dat onderwerp zo vast te leggen zoals het eigenlijk zou moeten of beter zou kunnen. Voor je zelf iets dergelijks gemaakt hebt in gelijkaardige omstandigheden is het moeilijk om een goede beoordeling te geven over een ander zijn/haar werk. Iets wat wel in de verwachtingen ligt bij het plaatsen van een foto. Dikwijls worden daardoor onbewust appels met peren vergeleken. Dat komt bij sommigen ook niet zo goed over en die haken af of bijten door de zure appel. Niets vreemd en menselijk.
                        Een onderdeel beoordeling zoals in de beginnershoek algemeen wat de foto's betreft, nog niet opgesplitst in de verschillende onderwerpen. Misschien minder gerichte commentaar over het onderwerp zelf, maar een flinke opsteker in het algemeen. Maakt de drempel misschien wat lager om een overstap naar daar te wagen voor wie nu blijft hangen om dan een trapje hoger te proberen. Dat is iets wat ik hier mis.
                        Als ik mijn eigen foto's nu beoordeel en af ga op de commentaren komt er geen enkele in aanmerking om ergens anders te plaatsen dan in de beginnershoek. Zelfs na al die tijd hier op het forum heb ik er geen die niet voor verbetering vatbaar is.
                        Met zowel de positieve als negatieve kanten leren omgaan kan veel ergernis vermijden volgens mij. Dat is in het echte leven niet anders dan op een forum
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                          Goed: de hulp die ik persoonlijk mag ondervinden als commentaar op de eigen foto's en het lezen van commentaar op andere foto's die mij vooruit helpen. Anders en met meer kritiek naar de eigen foto's leren kijken.
                          Negatief: Mijn ontoereikende kennis en tijd om meer te helpen bij anderen. Het niet altijd door hebben in de commentaar dat je voor bepaalde onderwerpen niet altijd over het beste materiaal beschikt om net dat onderwerp zo vast te leggen zoals het eigenlijk zou moeten of beter zou kunnen. Voor je zelf iets dergelijks gemaakt hebt in gelijkaardige omstandigheden is het moeilijk om een goede beoordeling te geven over een ander zijn/haar werk. Iets wat wel in de verwachtingen ligt bij het plaatsen van een foto. Dikwijls worden daardoor onbewust appels met peren vergeleken. Dat komt bij sommigen ook niet zo goed over en die haken af of bijten door de zure appel. Niets vreemd en menselijk.
                          Een onderdeel beoordeling zoals in de beginnershoek algemeen wat de foto's betreft, nog niet opgesplitst in de verschillende onderwerpen. Misschien minder gerichte commentaar over het onderwerp zelf, maar een flinke opsteker in het algemeen. Maakt de drempel misschien wat lager om een overstap naar daar te wagen voor wie nu blijft hangen om dan een trapje hoger te proberen. Dat is iets wat ik hier mis.
                          Als ik mijn eigen foto's nu beoordeel en af ga op de commentaren komt er geen enkele in aanmerking om ergens anders te plaatsen dan in de beginnershoek. Zelfs na al die tijd hier op het forum heb ik er geen die niet voor verbetering vatbaar is.
                          Met zowel de positieve als negatieve kanten leren omgaan kan veel ergernis vermijden volgens mij. Dat is in het echte leven niet anders dan op een forum

Zo is dat
                          Ons ma zei me ooit: "Begrip is alles".
                          Zij bedoelde dat je moet proberen om mensen te begrijpen.
                          En dat is soms moeilijk op een forum

Een oud BD-collega zei ooit: "Een forum is heel anders dan i.r.l.".
                          Op een forum zie je in feite niets he.
                          Dat is heel anders als je elkaar in de ogen kan kijken

En met het internet is ook veel schaamte of beheersing verloren gegaan.
                          Iedereen zit meestal alleen voor zijn monitor en de meesten "vlammen" er maar op los.
                          Iets inslikken of proberen te verdragen? Neen dus.
                          Het is meer van "pats op jouw gezicht".
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            [/B]

Zo is dat
                            Ons ma zei me ooit: "Begrip is alles".
                            Zij bedoelde dat je moet proberen om mensen te begrijpen.
                            En dat is soms moeilijk op een forum

Een oud BD-collega zei ooit: "Een forum is heel anders dan i.r.l.".
                            Op een forum zie je in feite niets he.
                            Dat is heel anders als je elkaar in de ogen kan kijken

En met het internet is ook veel schaamte of beheersing verloren gegaan.
                            Iedereen zit meestal alleen voor zijn monitor en de meesten "vlammen" er maar op los.
                            Iets inslikken of proberen te verdragen? Neen dus.
                            Het is meer van "pats op jouw gezicht".
                            Wijze woorden.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb ooit vroeger (kan zelfs op een ander forum zijn) als test een foto gepost die aan F 5.6 getrokken was, en erbij vermeld "F 11".
                              Als er het een foto is met lange sluitertijd, zié je dat vaak aan de foto. Of een foto met mooie bokeh, daar weet je dat die met een grote lensopening is gemaakt. Dat is het vermelden toch niet waard?

Als je al die exifs vermeld, vermeld dan ook ineens alle bewerkingen die je in postprocessing gedaan hebt.
                              Soms heb je niet veel aan bepaalde elementen als sluitertijd/iso/diafragma, wanneer men de foto zodanig gaat nabewerken dat je het niet meer ziet.
                              Schitterend ! Ik volg jou volledig hierin !!!

Er zijn er dan nog die de exif durven vragen van een correct belichte foto met de beoogde scherptediepte, als je de exif dan plaatst hoor je ze achteraf niet meer ...., dat vind ik dus gewoon belachelijk. Het onderwerp van die foto is dan blijkbaar ook van niet veel belang ....

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
                              Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

`
                                Hahah, ook mijn gedacht.
                                Anonymous is mijn vriend.

Comment

Working...
                                X