Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos internet via stopcontact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draadloos internet via stopcontact

Wij overwegen om draadloos internet via stopcontact te plaatsen omdat we op 1e verdieping zeer slechte of geen wifi internetverbinding hebben.
    Bedoeling zou zijn dat onze zoon verder werkt met zijn wifi (blijkt bij hem wel goed te gaan) en dat mijn echtgenote en ikzelf in zelfde kamer elk zijn pc zouden aansluiten via stopcontact.
    O ja, wij hebben de B-box 2.
    Ben geen krak in die dingen, daarom enkele vragen:

-Wie heeft hier ervaring mee?
    -We hebben Belgacom TV, via stopcontact (Ethernet adapters van Belgacom, werkt bij ons perfect), gaat Belgacom TV via stopcontact niet in conflict komen met internet via stopcontact?
    -Wat moet ik kopen????

Alvast dikke merci voor de feedback,

Mvg,

Senn

Re: Draadloos internet via stopcontact

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nog steeds dezelfde mening ... die powerlines zijn niet de beste oplossing maar kunnen voor sommigen echter wel de enige oplossing zijn.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik heb hier zowat hetzelfde probleem. Binnen beneden nergens problemen. Boven weet ik het niet, maar daar heb ik het niet nodig.
        Wel probleem als wij 's zomers buiten op het terras zitten.
        Ik dacht na veel zoeken en lezen een repeater (Fritz leken me in eerste instantie wel degelijke) te plaatsen, maar dat wordt dan her en der afgeraden omdat het de snelheid erg naar beneden zou halen.
        Daarom dat ik er voorlopig nog altijd niks aan gedaan heb. Zal ook nog wel een tijdje duren voor we weer op het terras zitten, ik heb dus nog tijd.
        Ik ga dit draadje met belangstelling blijven volgen.
        Groetjes

Comment

Met Wifi kan je mits apestreken wel een eindje verder, verder dan dat menigeen denken...
          Antenne van router verbinden met de aarding van het huis en plots werkt de gehele aardlus in het huis als antenne ...
          En de ontvangst ? Fenomenaal ...
          Kan wel probleem geven indien er kortsluiting op het net ontstaat ... Maar dan is wel enkel de router het slachtoffer...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Voor Wifi plaats je beter een Access point dan een repeater. Een repeater halveert je snelheid, een Access point niet (dat is eigenlijk een draadloze switch). Nadeel is wel dat je 1 kabel moet leggen, van je router naar dat Access point...
            Dat "draadloos internet via stopcontact" werkt natuurlijk niet draadloos, maar langs de stroomdraad. Daar is het belangrijk dat beide stopcontacten op dezelfde kring liggen. Je mag meerdere van die paren gebruiken, maar hoeveel juist weet ik eigenlijk ook niet. Maar 2 paren is zeker geen probleem.
            Zelf gebruik ik geen dergelijke dingen, omdat ik voor snel netwerk eigenlijk nog altijd enkel de ethernetkabel vertrouw. Wifi gebruik ik enkel voor mijn smartphone, waar snelheid veel minder belangrijk is.

Het meest gekende merk voor die spullen is devolo, maar er zijn er nog.
            Groeten,

Polleke

Comment

Hier is een TimeCapsule (Apple) in onze living via een powerline verbonden met de B-Box2 op de bovenverdieping. Dit is de plaats waar de modem-router het beste dekking geeft voor onze draadloze laptops. Wel ik moet zeggen dat de verbinding met de Timecapsule die enkel ingesteld is als accespoint en vooral dienst moet doen voor backups van mijn MacBookPro via Time Machine niet altijd een vlekkeloze verbinding garandeert. Soms is er eens geen verbinding en soms wordt een backup wel eens middenin onderbroken. Dus powerlines zijn niet altijd goed te betrouwen. Een draad is nog steeds het beste medium.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
              X