Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intenet via het stopkontakt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Intenet via het stopkontakt

Hey juppekes

Ik ben op zoek naar zo'n bakjes die je in het stopcontact steekt om zo ergens anders in huis ook internet te hebben.

Ik heb nu achteraan in de tuin een tuinhuisje gezet, en de helft is voor de kinderen.

Nu willen ze het daar wat inrichten om hun huiswerk te maken, maar daarvoor hebben ze internet nodig.

Dus ik ben op zoek naar van die bakjes die je in het stopcontact steekt om zo ergens anders in huis ook internet te hebben.

Het moet niet draadloos zijn.

Het moet wel een setje zijn dat ze daar toch met twee of drie samen kunnen internetten.

Kunnen jullie mij helpen waar ik zoiets kan bestellen.

Alvast bedankt
    Bootjes

Re: Intenet via het stopkontakt

Kijk eens bij je lokale pc-boer. Die moet dat normaal hebben. Of via http://www.coolblue.be/zoeken?search...uery=powerline

Hou er wel rekening mee dat, indien je verschillende electriciteitskringen met elkaar wil verbinden, deze niet op aparte fasen mogen staan. Anders kunnen die dingen elkaar niet vinden.
    Hou er ook rekening mee dat die dingen nogal gevoelig zijn aan onweer. Telkens het geonweerd heeft verkopen mijn ouders (hebben een pc-winkel) een zooi van die dingen. En zo goedkoop zijn die niet :-)
    Best ook nakijken wat de maximale leidinglengte is. Dat wil nogal verschillen per merk en type, en je zit al snel aan enkele meters hoor.

Als je de mogelijkheid hebt om een kabel te leggen is dat misschien een beter idee.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Heb je een radioamateur als buur gaat die zeer blij zijn En omgekeerd jij ook. Die dingen genereren storingen dat het een wonder is dat ze verkocht mogen worden.

Beste oplossing, UTP trekken. Tweede oplossing: UTP tot achteraan het huis en daar een access point (WiFi) tenzij je tuinhuis 500m verder staat natuurlijk.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Zoek maar eens op "plc-adapter" oftewel powerline communication. Vind je makkelijk terug.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Lingier computers, Gobin( nieuwpportsesteeenweg) en Mediamarkt Oostende
          Groeten. Ronald

Comment

iets mis mee wifi?

grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Hetzelfde als met powerlines: wifi is onderhevig aan storingen :-)
              Als noodoplossing kan dat dienen, maar ik zou er toch niet graag van afhangen :-)
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                Hetzelfde als met powerlines: wifi is onderhevig aan storingen :-)
                Als noodoplossing kan dat dienen, maar ik zou er toch niet graag van afhangen :-)
                Zo slecht is dat nu ook weer niet als dat correct geconfigureerd is ... ik werk al jaren via Wi-Fi op het werk en heb nog nooit hinder ondervonden.
                OK, een kabel biedt in het algemeen iets meer zekerheid en zal (meestal) sneller zijn maar voor het grotendeel van het netwerkgebruik merk je daar niets van.

Die powerline adapters (of hoe je het ook wil noemen) zijn een veel grotere miserie en zijn inderdaad héél snel stuk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik gebruik al een jaar of 5 power line adapters en heb daar nog geen enkel probleem mee gehad
                  Toen ze langs beide kanten nog in een stekkerblok zaten moest ik ze af en toe resetten maar de laatste tijd nooit meer.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Working...
                  X