Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Telenet-verbinding na stroomonderbreking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen Telenet-verbinding na stroomonderbreking

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Toekomende UTP dan maar eens in een andere poort geplugd - géén verbetering.
    Dan maar terug in poort 1.

Omdat mijn wireless-connectie ook maar "beperkt was" viel nu mijne eurocent - ha ja, die wireless kon OOK niet deftig werken, want die werd uitgezonden vanop een tweede router die in mijn werkkamer staat, en .... ook in die 16-poort switch staat.

Dan even die router uitgetrokken weer in dezelfde poort geplugd.

Alles nog eens gecontroleerd en .... alles werkt terug ! ! !

Alleen ben ik niet zo blij dat ik geen duidelijke oorzaak heb gevonden.
    Zou het nu kunnen zijn dat er in die 16 poort switch iets gebeurd is ????

Hij hangt aan de muur, dus wanneer een UTP-kabel niet "klik" zegt bij het inpluggen, kan het best dat die na verloop van tijd zakt, maar bij mijn weten zat alles OK ?

Zou die aangesloten tweede router voor een probleem kunnen gezorgd hebben ?

Enfin, mocht er iemand nog een plausibele uitleg hebben, hoor ik het graag.
    Ben in elk geval blij dat alles terug werkt zoals het hoort !

Aan allen die hier weer eens geholpen hebben, mijn oprechte dank !
    Goed, je hebt het gevonden. Net toen ik mijn vraag stelde.

Een tip voor in de toekomst. Als het netwerk niet goed werkt, gewoon eens alle toestellen uittrekken, inclusief Telenet modem. En dan één voor één terug opzetten, te beginnen met de Telenet modem.

Als je ziet dat de Telenet modem door zijn initialisatie zit, dan kun je de switchen en eventueel andere routers terug één voor één opzetten. Bij switchen is dat minder belangrijk, want dit zijn meestal toch gewoon maar doorgeefluiken. Maar heb je andere routers achter je modem staan. Dan is het belangrijk dat die kunnen communiceren met de modem als zij opstarten. Anders kan het gebeuren dat zij geen DHCP server vinden en een instelling aannemen die de werking verstoren.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
      Als je alles op je switch hebt aangesloten, en de PC/LAPTOP opnieuw hebt opgestart, dan moet je het volgende eens doen:

Open een command prompt en doe dan IPCONFIG.

Zie je dan bij IPv4 een adres dat begint met 192 of met 169?
      Ja, nu wel !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
        Goed, je hebt het gevonden. Net toen ik mijn vraag stelde.

Een tip voor in de toekomst. Als het netwerk niet goed werkt, gewoon eens alle toestellen uittrekken, inclusief Telenet modem. En dan één voor één terug opzetten, te beginnen met de Telenet modem.

Als je ziet dat de Telenet modem door zijn initialisatie zit, dan kun je de switchen en eventueel andere routers terug één voor één opzetten. Bij switchen is dat minder belangrijk, want dit zijn meestal toch gewoon maar doorgeefluiken. Maar heb je andere routers achter je modem staan. Dan is het belangrijk dat die kunnen communiceren met de modem als zij opstarten. Anders kan het gebeuren dat zij geen DHCP server vinden en een instelling aannemen die de werking verstoren.
        Dank U, Rudy, ik zal eens een "disaster-boekje" maken !

Oops, nu zie ik het ....probleem is begonnen op VRIJDAG DE 13de

Dan misschien toch maar van tinternet blijven op die dagen ?

Comment

Dank U, Rudy, ik zal eens een "disaster-boekje" maken !

Oops, nu zie ik het ....probleem is begonnen op VRIJDAG DE 13de
          Dan misschien toch maar van tinternet blijven op die dagen ?
          Zie #2
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Zie #2
            Ha ha, ja Theo, nu zie ik het. .... maar als ge in paniek slaat omdat tinternet niet meer werkt, is de laatste van uw zorgen de kalender eens checken.

En ik ben totaaaaaaaal niet bijgelovig, maar nu ga ik de vrijdagen 13 toch voor alle zekerheid maar met rood omcirkelen in mijn agenda.

Comment

Ha ha, ja Theo, nu zie ik het. .... maar als ge in paniek slaat omdat tinternet niet meer werkt, is de laatste van uw zorgen de kalender eens checken.

En ik ben totaaaaaaaal niet bijgelovig, maar nu ga ik de vrijdagen 13 toch voor alle zekerheid maar met rood omcirkelen in mijn agenda.
              Jouw zaak is opgelost
              Weet je dat tijdens het poetsen (stof afnemen ed.) dingen kunnen gebeuren die je niet verwacht
              of waarbij je direct denkt dat dit een oorzaak is van een storing.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

IPCONFIG/RENEW

NO OPERATION CAN BE PERFORMED ON LAN-verbinding* 13 while it has its media disconnected.
                NO OPERATION CAN BE PERFORMED ON LAN-verbinding* 11 while it has its media disconnected.
                NO OPERATION CAN BE PERFORMED ON Wi-Fi while it has its media disconnected.
                Dat is niet goed hé.
                En buiten stroomonderbreking was er niets veranderd?
                Dan lijkt dit eerder op een defect als alles nog aangesloten is.

EDIT : Sorry voor dit verkeerdelijk antwoord na al de andere reacties, ik zag uw reactie hier als laatste ... de rest van de reacties kwam niet tevoorschijn via Tapatalk.
                Vervelend maar af en toe valt het voor dat Tapatalk de laatste reacties niet laat zien, pas als je gereageerd hebt zie je dat er plots een hele reeks reacties tussen zitten.
                Last edited by VerSeg; 16 december 2013, 00:44.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik weet het niet.... in die 16-port switch zat ook een 2de router - ik heb die eens uitgetrokken, gereset en ingeplugd en nu werkt alles weer perfect, net als ervoor....

Net toen ik het licht aanstak op de zolder kreeg ik een stroompanne. De lichtschakelaar bedient 4 x 36 Watt TL. maar ik heb nergens iets stuk gezien. Ik zal de schakelaar binnenkort eens openvijzen om te controleren dat hij eventueel zwart ziet...

Comment

Ik weet het niet.... in die 16-port switch zat ook een 2de router - ik heb die eens uitgetrokken, gereset en ingeplugd en nu werkt alles weer perfect, net als ervoor....
                    Vermoedelijk is op een of andere manier toch een conflict ontstaan tussen de verschillende toestellen.
                    In dergelijk geval is het inderdaad beter om alles eens uit te schakelen en te herstarten en bij de herstart eigenlijk best beginnen met de Telenet router en zo de ketting volgen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X