Ik heb mij net een nieuwe wagen gekocht, en ben toch terug voor benzine gegaan ipv diesel.
Met mijn huidig aantal km per jaar 15.000 à 17.000 Km leek het mij niet zo interessant meer om nog voor een
diesel te gaan, qua jaarlijkse kost en verbruik zal het mischien wat duurder zijn met benzine, maar
wat mij heeft doen twijfelen is vooral dat roetfilter en EGR probleem bij korte afstanden, bij mijn huidige
Mercedes heb ik er momenteel nog geen last van gehad, maar het komt er aan heb ik zo het gevoel, verminderende
trekkracht zijn een voorbode vrees ik, en dat ding kost 1.600€ ex. inbouw.
Twee jaar geleden hebben wij voor Chantal een nieuwe Nissan benzine gekocht, (Nissan Micra 1.2 DIG-S 98pk)
Dat ding is superzuinig (doet het over steeds korte afstanden met minder dan 6 liter)
en is totaal niet meer te vergelijken met ons vorige benzine auto's, vandaar ook een beetje de keuze
om terug te keren naar benzine.
Alles meegenomen, denk ik dat ik op het eind van de rit toch niet duurder zal uitkomen, ook het onderhoud
van een benzine is iets goedkoper, deze is tevreden met half synthetische olie, tewijl een diesel met roetfilter
vol synthetische olie eist, wat ook dubbel zo duur is.
Vandaar dat draadje om eens alles op een rij te zetten, wat is jullie ervaring ?
Met mijn huidig aantal km per jaar 15.000 à 17.000 Km leek het mij niet zo interessant meer om nog voor een
diesel te gaan, qua jaarlijkse kost en verbruik zal het mischien wat duurder zijn met benzine, maar
wat mij heeft doen twijfelen is vooral dat roetfilter en EGR probleem bij korte afstanden, bij mijn huidige
Mercedes heb ik er momenteel nog geen last van gehad, maar het komt er aan heb ik zo het gevoel, verminderende
trekkracht zijn een voorbode vrees ik, en dat ding kost 1.600€ ex. inbouw.
Twee jaar geleden hebben wij voor Chantal een nieuwe Nissan benzine gekocht, (Nissan Micra 1.2 DIG-S 98pk)
Dat ding is superzuinig (doet het over steeds korte afstanden met minder dan 6 liter)
en is totaal niet meer te vergelijken met ons vorige benzine auto's, vandaar ook een beetje de keuze
om terug te keren naar benzine.
Alles meegenomen, denk ik dat ik op het eind van de rit toch niet duurder zal uitkomen, ook het onderhoud
van een benzine is iets goedkoper, deze is tevreden met half synthetische olie, tewijl een diesel met roetfilter
vol synthetische olie eist, wat ook dubbel zo duur is.
Vandaar dat draadje om eens alles op een rij te zetten, wat is jullie ervaring ?
Comment