Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtkwaliteit weer eens actueel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Luchtkwaliteit weer eens actueel

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    europa scoort goed genoeg op vlak van lucht verontreiniging ...
    het enige wat ze willen is dat wij ons nog meer inspannen zodat ze meer propere lucht kunnen verkopen aan het verre oosten en china en zo ,
    landen die vervuiling aan hun laars lappen .... ZIJN WE DAN GOED BEZIG ???? IK DACHT VAN NIET ....
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      ....
      toch leest dat raar.
      goed scoren in dit geval..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Dat bedoel ik nu juist met dat ik over veel zaken mijn mening voor mij hou, ook hier stopt het dus voor mij, productief of onproductief.....
        Dus je kwam je enkel posten in deze discussie om te zeggen dat je beter niet deelneemt aan discussies. Uhm... OK! :-D
        http://www.theafricabug.com

Comment

het enige wat ze willen is dat wij ons nog meer inspannen zodat ze meer propere lucht kunnen verkopen aan het verre oosten en china en zo ,
          landen die vervuiling aan hun laars lappen .... ZIJN WE DAN GOED BEZIG ???? IK DACHT VAN NIET ....
          Bwoh... Als ze daarmee inzien dat ze geld verliezen, en daaruit besluiten het beter te gaan doen.
          Maar ik denk dat de bedragen niet hoog genoeg zijn.
          http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Dus je kwam je enkel posten in deze discussie om te zeggen dat je beter niet deelneemt aan discussies. Uhm... OK! :-D
            Blijkbaar verkeerd begrepen of niet goed gelezen. Voor de slechte verstaanders, nogmaals : Ik bedoel dat ik geen nieuwe discussies start over zaken waar ik een uitgesproken mening over heb.
            Velerlei zaken en mijn mening(en) er over hou ik voor mij, omdat anderen daar geen uitstaans mee hebben , maar dat belet niet dat ik mijn mening wel etaleer in discussies die hier door een ander gestart worden, tot spijt van wie het benijdt. Een groot verschil niet .
            Groetjes
            Last edited by Guest17; 19 december 2013, 21:10.

Comment

We zijn in elk geval beter bezig dan hun, en 't is nog steeds beter ons in te spannen dan ons niet in te spannen.

Langs de andere kant zijn er heel wat mensen die Chinese smartphones van Huawei, en zonnepanelen van 't verre Oosten importeren... die dus daar met vervuilende industrie gemaakt zijn. En bovendien onze eigen tewerkstelling ondermijnen.

Dus het is niet enkel wij die inspanningen moeten doen om proper te leven, maar we moeten hun goederen ook meer boycotten, zodat ze ginds minder vervuilend produceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                We zijn in elk geval beter bezig dan hun, en 't is nog steeds beter ons in te spannen dan ons niet in te spannen.

Langs de andere kant zijn er heel wat mensen die Chinese smartphones van Huawei, en zonnepanelen van 't verre Oosten importeren... die dus daar met vervuilende industrie gemaakt zijn. En bovendien onze eigen tewerkstelling ondermijnen.

Dus het is niet enkel wij die inspanningen moeten doen om proper te leven, maar we moeten hun goederen ook meer boycotten, zodat ze ginds minder vervuilend produceren.
                helemaal mee eens !!
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

Comment

Uiteraard ook geen ipads, iphones en andere hebbedingetjes meer aankopen uit het Verre Oosten en aangezien Canon, Nikon en andere bedrijven die hebbedingetjes ook daar laten maken, dan wel direct of indirect onderdelen gebruiken, gemaakt met al dan niet vervuilende productieprocessen. Vreemd genoeg investeert China uit pure nood stevig in schone energie, wetende dat het zo niet vol te houden is en staat dus letterlijk met beide voeten zowel in de oude als de nieuwe energietechnologie. Uit puur economische noodzaak moet men daar wel al denken aan het einde van het fossiele brandstoftijdperk, ondanks dat men daar vreselijk lijdt onder die vervuilende industrie.

Kortom: de situatie is toch wat ingewikkelder dan wat hier wordt geschetst.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                    Uiteraard ook geen ipads, iphones en andere hebbedingetjes meer aankopen uit het Verre Oosten en aangezien Canon, Nikon en andere bedrijven die hebbedingetjes ook daar laten maken, dan wel direct of indirect onderdelen gebruiken, gemaakt met al dan niet vervuilende productieprocessen.
                    Uiteraard, ik vrees dat niemand er vanonder uitkomt. Iedereen heeft wel iets in huis dat in Azië gemaakt wordt.
                    Wat die gadgets zoals ipads e.d. betreft, ben ik nog lang niet mee... ik ben eerder een laggard dan een early adopter, en tegen dat ik overtuigd ben om zo'n ipad te kopen, bestaat dat al niet meer en is er weer al iets nieuws op de markt.
                    Mijn huidige Nokia gsm is intussen meer dan 6 jaar oud, en nadat mijn 2-jarige dochter hem al een zillioen keer heeft laten vallen, werkt hij nog steeds. Waarom moet ik zo'n degelijk product vervangen door iets nieuws, vraag ik me soms af.

Zelfs het productieproces van een eenvoudige jeansbroek, gaat de hele wereld rond voor ze in jouw kast ligt.
                    Onbegrijpelijk hoe die broeken na zo'n duur proces soms zo goedkoop in de winkel verkocht worden. Wie betaalt dit? De natuur... en de derde wereld?

Wat men kan doen is http://www.bewustverbruiken.be/ bewust consumeren. Niet altijd makkelijk omdat je niet constant met alles rekening gaat houden als je in de winkel staat.
                    Waar mensen dan aan denken is de prijs of de kwaliteit, niet waar het geproduceerd wordt.

Kortom: de situatie is toch wat ingewikkelder dan wat hier wordt geschetst.
                    Ja, ik kan er zelf niet meer aan uit. Hoe meer je over iets gaat nadenken en bij alles stil blijft staan, hoe sneller je het helicopterperspectief verliest.
                    De wereld raast maar aan mij voorbij. En wat kan een eenvoudige jongeman er tegen doen, buiten bij zichzelf beginnen en dovemansoren proberen te sensibiliseren?
                    Relativeren? En maar verdraagzaam blijven tegen de kudde die niet mee wil?

Comment

Uiteraard, ik vrees dat niemand er vanonder uitkomt. Iedereen heeft wel iets in huis dat in Azië gemaakt wordt.
                      Wat die gadgets zoals ipads e.d. betreft, ben ik nog lang niet mee... ik ben eerder een laggard dan een early adopter, en tegen dat ik overtuigd ben om zo'n ipad te kopen, bestaat dat al niet meer en is er weer al iets nieuws op de markt.
                      Mijn huidige Nokia gsm is intussen meer dan 6 jaar oud, en nadat mijn 2-jarige dochter hem al een zillioen keer heeft laten vallen, werkt hij nog steeds. Waarom moet ik zo'n degelijk product vervangen door iets nieuws, vraag ik me soms af.

Zelfs het productieproces van een eenvoudige jeansbroek, gaat de hele wereld rond voor ze in jouw kast ligt.
                      Onbegrijpelijk hoe die broeken na zo'n duur proces soms zo goedkoop in de winkel verkocht worden. Wie betaalt dit? De natuur... en de derde wereld?

Wat men kan doen is http://www.bewustverbruiken.be/ bewust consumeren. Niet altijd makkelijk omdat je niet constant met alles rekening gaat houden als je in de winkel staat.
                      Waar mensen dan aan denken is de prijs of de kwaliteit, niet waar het geproduceerd wordt.

Ja, ik kan er zelf niet meer aan uit. Hoe meer je over iets gaat nadenken en bij alles stil blijft staan, hoe sneller je het helicopterperspectief verliest.
                      De wereld raast maar aan mij voorbij. En wat kan een eenvoudige jongeman er tegen doen, buiten bij zichzelf beginnen en dovemansoren proberen te sensibiliseren?
                      Relativeren? En maar verdraagzaam blijven tegen de kudde die niet mee wil?
                      Kortom: aangezien je er zelf niet aan uit komt, zullen we maar deze lichtelijk onderbuikse oprisping maar vergeven .

Comment

Kortom: aangezien je er zelf niet aan uit komt, zullen we maar deze lichtelijk onderbuikse oprisping maar vergeven .
                        Mijn excuses dat ik niet ALLES weet en dat toegeef.
                        Doch, ik wil wel graag bijleren.
                        Uiteraard ook geen ipads, iphones en andere hebbedingetjes meer aankopen uit het Verre Oosten en aangezien Canon, Nikon en andere bedrijven die hebbedingetjes ook daar laten maken....

Kortom: de situatie is toch wat ingewikkelder dan wat hier wordt geschetst. .
                        Mag ik veronderstellen dat jij dan geen fototoestel uit Azië hebt?

Je zegt dat de situatie ingewikkelder is, kan je me dan heel de problematiek eens volledig uitleggen?
                        Je laat blijken dat je er veel over weet, en aangezien ik geen overzicht over het hele plaatje heb, wil ik graag wat meer kennisoverdracht van jou. Misschien dat anderen er ook wat aan hebben.

Comment

Mijn excuses dat ik niet ALLES weet en dat toegeef.
                          Doch, ik wil wel graag bijleren.

Mag ik veronderstellen dat jij dan geen fototoestel uit Azië hebt?

Je zegt dat de situatie ingewikkelder is, kan je me dan heel de problematiek eens volledig uitleggen?
                          Je laat blijken dat je er veel over weet, en aangezien ik geen overzicht over het hele plaatje heb, wil ik graag wat meer kennisoverdracht van jou. Misschien dat anderen er ook wat aan hebben.
                          Jazeker hoor, ik heb allerlei producten uit Azie: mijn Epson printer zijn in Indonesië gemaakt en op mijn Macbook Air staat: Made In China, net als mijn Iphone.

Problematiek uitleggen: dat ga ik niet doen. Je kunt dit zelf ook opzoeken. Niks gaat boven zelfstudie voor een beter begrip.

Comment

Problematiek uitleggen: dat ga ik niet doen. Je kunt dit zelf ook opzoeken.
                            Meer had ik ook niet verwacht.

Niks gaat boven zelfstudie voor een beter begrip.
                            Sure, maar "trekt uw plan en zoek het zelf uit", is net het omgekeerde van sensibilisering. De maartschappij zal zichzelf niet wakker schudden, ze dommelt zoals altijd weer in slaap.

Comment

Jazeker hoor, ik heb allerlei producten uit Azie: mijn Epson printer zijn in Indonesië gemaakt en op mijn Macbook Air staat: Made In China, net als mijn Iphone.

Problematiek uitleggen: dat ga ik niet doen. Je kunt dit zelf ook opzoeken. Niks gaat boven zelfstudie voor een beter begrip.
                              Ik denk ook dat alle "betere" merken zich ook iets beter in orde zullen stellen tegenover de rommel en gadget merken die zich in het diepe china bevinden ..
                              Ok , Apple Epson Canon Nikon en noem maar op , zullen ook wel dingen in china laten produceren , maar ik denk dat de rommelindustire die dingen maakt voor de Blokker Casa Action en noem maar op de ergste zijn ( ik weiger ook daar één voet binnen te zetten ) ... de betere merken buiten misschien hun personeel wel uit maar de rommelproducenten is maffia op grote schaal ... pfff 't zal overal wel iets zijn ... en wij als onnozel individu maar kosten maken zodat ons europa propere lucht kan verkopen aan die maffia ..... wie is dan de schuldige eigenlijk ?
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

Comment

Het is niet alleen in China dat ze milieuproblemen hebben http://www.dewereldmorgen.be/artikel...den-van-italie .
                                In Italië worden ook een heleboel huishoudapparaten geproduceerd waarvan er ook zijn die niet zo heel erg degelijk in elkaar staan, ze moeten er vooral aan de buitenkant mooi uitzien (en liefst net de garantieperiode overleven, daar worden ze op ontworpen).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X