Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtkwaliteit weer eens actueel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Luchtkwaliteit weer eens actueel

We kunnen hier nog lang klagen en zagen , maar zolang het verwarmen zo een flinke hap uit ons jaarbudget haalt
    zullen de mensen met een houtkachel (die die dan gebruiken als allesbrander) ook alles blijven opstoken ...
    zo wordt er ook bespaard op de afvalophaling .... simpel als wat ...
    En nu mogen ze in Belgie daar weer een wet voor uit de toverhoed halen , controle is er toch niet ...
    En nog iets , ons piepklein landje , met haar super strenge en belachelijke wetten , wat wil dat nu beginnen tegen de oostbloklanden en rusland ???
    Als je daar nu deze periode komt met een witte jas of auto ziet die binnen de dag zwart van de vuiligheid , en dan hebben we het nog niet gehad over de stank daar...
    Ons landje is maar een fractie van een druppel op een hete plaat ... Maar het draait om geld ... zo hebben ze onlangs propere lucht verkocht aan , ik dacht china ...
    Hoe transporteer je dat ? Hoe kun je nu in godsnaam propere lucht verhandelen ???? toch absurd niet !!! wij als brave burger maar (verplicht) investeren,
    dure brandstof aankopen en onze ministers gaan onze propere lucht verkopen .... Welk gezond verstand verzint zoiets ???

Er is maar één oplossing .... maak het gas en de mazout goedkoper !!! dat beetje uitstoot is niets in vergelijking met het opstoken van rommelhout
    MDF en spaanplaten en noem maar op ... bij ons in de buurt zijn er zelfs oudere mensen die broodzakken en oud papier verzamelen tot in de winter ...
    Dit oud papier laten ze dan trekken in vuile olie , de broodzak in , en dan de kachel in !!! dit scheen vroeger zeer gangbaar te zijn ...

En dan nog iets .... Deze namiddag in de winkelstraten .... Proberen de winkels nu de straten mee te verwarmen ??? overal de deuren open !!!
    binnen in het stadscentrum was het 7° en even buitenaf was het ineens nog maar 2,5°. Dat het in woonkernen warmer is is altijd al geweest,
    maar dit doet de deur dicht ... ( 't is wel de verkeerde uitdrukking , maar 'k vond geen andere )
    Last edited by Peter EOS-500D; 14 december 2013, 01:05.
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      .............................

Er is maar één oplossing .... maak het gas en de mazout goedkoper !!! ...........................
      De nagel op de kop natuurlijk, maar ik vrees dat dit een ijdele hoop is en zal blijven.
      Daarom blijft mijn houtkachel 's avonds lekker ronken en (minder lekker) stinken.......net zoals die van al mijn buren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        De nagel op de kop natuurlijk, maar ik vrees dat dit een ijdele hoop is en zal blijven.
        Als we vast blijven hangen aan de Russische reus Gazprom, zal het voor gas niet goedkoper worden, hun onderhandeltechnieken kennende.
        En andere leveranciers van gas zullen niet goedkoper gaan dan wat Rusland biedt denk ik.

Comment

En dan nog iets .... Deze namiddag in de winkelstraten .... Proberen de winkels nu de straten mee te verwarmen ??? overal de deuren open !!!
          binnen in het stadscentrum was het 7° en even buitenaf was het ineens nog maar 2,5°. Dat het in woonkernen warmer is is altijd al geweest,
          maar dit doet de deur dicht ... ( 't is wel de verkeerde uitdrukking , maar 'k vond geen andere )
          Als ze iedereen verplichten om bij nieuwbouw of verbouwing te investeren in energiebesparende maatregelen, dan mogen ze de winkels die in deze tijd van het jaar de deuren open laten staan ook wel allemaal een (GAS)boete geven.
          Ik vind het ook geen goed idee om kostbare energie zomaar door de deur naar buiten te laten vliegen (voor die winkels is gas en mazout waarschijnlijk toch nog te goedkoop, maar daar is de kostprijs van de verwarming waarschijnlijk in te brengen als onkosten voor de belastingen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als ze iedereen verplichten om bij nieuwbouw of verbouwing te investeren in energiebesparende maatregelen, dan mogen ze de winkels die in deze tijd van het jaar de deuren open laten staan ook wel allemaal een (GAS)boete geven.
            Ik vind het ook geen goed idee om kostbare energie zomaar door de deur naar buiten te laten vliegen (voor die winkels is gas en mazout waarschijnlijk toch nog te goedkoop, maar daar is de kostprijs van de verwarming waarschijnlijk in te brengen als onkosten voor de belastingen).
            Bart, kan jij het je voorstellen dat als je met een klein vliegtuig (ulm) over een stadskern vliegt je de opwaartse lucht voelt ?
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

Bart, kan jij het je voorstellen dat als je met een klein vliegtuig (ulm) over een stadskern vliegt je de opwaartse lucht voelt ?
              Ik heb vroeger met de motor gereden, ik weet dat het in de winterperiode in de bebouwde kom merkbaar warmer is dan in een open vlakte.
              Het is dus zeker mogelijk dat in zo'n licht vliegtuigje de stijgende lucht voelt.
              Het zal wel niet zo erg zijn als met de SV's, die op de Fly-In te malle vorig jaar op een zeker ogenblik problemen kregen om te landen op de runway omdat die veel te heet was.
              Ze moesten daarom landen op het gras.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Boven de koeltorens van Doel zou dat ook moeten lukken.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En weer eens te meer veegt men voor andermans deur ....
                  Ja correct, daar ligt het ook wel smerig, maar we zijn niet heiliger dan ....
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

wij zitten goed:
                    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Daar mag men inderdaad iets aan gaan doen. Hier bij ons twee buren die met een blok hout tussen de benen in hun bed zouden kruipen (bij manier van spreken natuurlijk). Daar wordt geen druppel stookolie of aardgas meer verstookt. En dit is niet uit nood, geloof mij, maar uit pure gierigheid. De andere straatbewoners moeten het zodoende nogal eens ontgelden door de uitwasemingen die bij smog zich meer lateraal dan opwaarts verplaatsen. Doe dan maar zeker alle deuren en ramen dicht, anders wordt je vergast. De kwaliteit van het gebruikte hout is meer dan bedenkelijk en aangezien ze met allesbranders werken kan je al raden wat daar allemaal door de schouw vliegt. Dus hoogtijd dat men hier ingrijpt.
                      Maar in een ander topic schrijf je dan wel :

Met dergelijk aantal kilometers op jaarbasis en allicht wel kortere afstanden kan het niet anders dan goedkoper uitkomen met benzine. Hier is nog nooit een diesel binnengekomen en heb ook nog jaren van 25 à 30.000km gehad. Nu nog iets meer dan een derde, maar mijn stalen paard verbruikt wel 13,5 l/100km. Erbij vertellen dat ik wel een autofreak ben en dan liefst van de BMW zes cylinders. Voor minder ga ik niet meer. Het plezier dat je van zo'n paard terugkrijgt dekt voor mij meer dan de lading.

Vervuilen/stinken die 13,5 liter dan ook niet een beetje ?

Groetjes
                      Last edited by Guest17; 16 december 2013, 10:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Maar in een ander topic schrijf je dan wel :

Met dergelijk aantal kilometers op jaarbasis en allicht wel kortere afstanden kan het niet anders dan goedkoper uitkomen met benzine. Hier is nog nooit een diesel binnengekomen en heb ook nog jaren van 25 à 30.000km gehad. Nu nog iets meer dan een derde, maar mijn stalen paard verbruikt wel 13,5 l/100km. Erbij vertellen dat ik wel een autofreak ben en dan liefst van de BMW zes cylinders. Voor minder ga ik niet meer. Het plezier dat je van zo'n paard terugkrijgt dekt voor mij meer dan de lading.

Vervuilen/stinken die 13,5 liter dan ook niet een beetje ?

Groetjes
                        Hij zal zeker niet de helft meer vervuilen dan eentje die er maar de helft verbruikt. En stinken doet ie zeker niet. Ook geen spoor van roet in de uitlaat. Vervuilt en stinkt dus veel minder dan de uitlaat van mijn buren. Mocht er maar één buur zijn, maar er zijn er twee waar wij tussenin zitten.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Fijn stof
                          Vervuiling oppervlaktewateren
                          Fileleed
                          Opwarming van de aarde
                          Prijsverhogingen van zeer gegeerde en nodige produkten (olie bvb)
                          Ontbossing
                          Dierenaantallen in vrije val
                          Werkdruk/prestatiedrang/stress
                          ...en voeg zelf maar toe wat bij jou in je hoofd schiet.

Uiteindelijk hebben al deze problemen maar één oorzaak; ons bevolkingsaantal.

Tot nader order is er echter geen enkele partij of organisatie die deze werkelijkheid durft te erkennen, laat staan er iets aan te doen. Want eerder welke maatregel ze nemen zou niet populair zijn. En "populus" is nu net waar het om gaat in de politiek. Dus doet men maar aan symptoombestrijding. Dat kost minder of geen stemmen, en je kan er lekker lang mee doorgaan. Luchtvervuiling? Soms zijn het de auto's. Dan naar de industrie. Dan naar de verwarming van woningen. Met zijn allen lekker vingerwijzen naar elkaar. En de mannen van het bestuur moeten gewoon het spel meespelen, en af en toe eens van pet wisselen kwestie van niet aan populariteit in te boeten. En intussen stikken we met zijn allen gezellig verder.

---

Een boreling is altijd een blijde gebeurtenis, maar is dat wel zo? Durft niemand zich de vraag te stellen wat die boreling echt kost, en of die ouders dat wel kunnen dragen? Ik heb het ook over de kost voor onze maatschappij. Weet je, ik krijg vaak de wind van voor als ik zeg dat we teveel "kweken" en dit kweken teveel sponsoren. En dan vooral (natuurlijk) door mensen met kinderen, die zich meteen aangevallen voelen. Al is dat voor niks nodig. We hoeven de reeds bestaande kinderen niet te gaan "beboeten". Toekomstgericht denken (maw; er voor zorgen dat vanaf dit punt in de geschiedenis anders wordt omgegaan met bevolkingstoename) zou al veel helpen.

Neem nu bvb het kindergeld. Dat loopt op naarmate je meer kinderen hebt. Het eerste levert zo'n 140€ op. Vanaf 3e kind & verder; steeds ongeveer 250€ erbij. Dat tart elke logica. Het zou moeten zijn; meteen 250€ bij je eerste kind (want er moeten kinderen zijn, dus dat mag aangemoedigd worden), 200€ voor je 2e kind (bijna idem bedrag, we mikken tenslotte net onder 2 kinderen per koppel, zodat het bevolkingsaantal blijft, of een ietsje daalt), en een boete vanaf het 3e kind en verder (bvb inleveren van je kindergeld voor je 2e kind als je er een 3e neemt, en inleveren van alle kindergeld als je er 4 of meer neemt). Deze regel zou moeten ingaan voor nieuwe borelingen vanaf 1 jaar van deze datum, zodat iedereen gewaarschuwd is.

Ik zal nu maar gaan schuilen onder een steen...

Mvg,

J.
                          http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Fijn stof
                            Fileleed
                            Opwarming van de aarde
                            Ontbossing

Tot nader order is er echter geen enkele partij of organisatie die deze werkelijkheid durft te erkennen, laat staan er iets aan te doen. Want eerder welke maatregel ze nemen zou niet populair zijn. En "populus" is nu net waar het om gaat in de politiek. Dus doet men maar aan symptoombestrijding. Dat kost minder of geen stemmen, en je kan er lekker lang mee doorgaan. Luchtvervuiling? Soms zijn het de auto's. Dan naar de industrie. Dan naar de verwarming van woningen. Met zijn allen lekker vingerwijzen naar elkaar. En de mannen van het bestuur moeten gewoon het spel meespelen, en af en toe eens van pet wisselen kwestie van niet aan populariteit in te boeten. En intussen stikken we met zijn allen gezellig verder.

---

Een boreling is altijd een blijde gebeurtenis, maar is dat wel zo? Durft niemand zich de vraag te stellen wat die boreling echt kost, en of die ouders dat wel kunnen dragen? Ik heb het ook over de kost voor onze maatschappij. Weet je, ik krijg vaak de wind van voor als ik zeg dat we teveel "kweken" en dit kweken teveel sponsoren. En dan vooral (natuurlijk) door mensen met kinderen, die zich meteen aangevallen voelen. Al is dat voor niks nodig. We hoeven de reeds bestaande kinderen niet te gaan "beboeten". Toekomstgericht denken (maw; er voor zorgen dat vanaf dit punt in de geschiedenis anders wordt omgegaan met bevolkingstoename) zou al veel helpen.

Neem nu bvb het kindergeld. Dat loopt op naarmate je meer kinderen hebt. Het eerste levert zo'n 140€ op. Vanaf 3e kind & verder; steeds ongeveer 250€ erbij. Dat tart elke logica. Het zou moeten zijn; meteen 250€ bij je eerste kind (want er moeten kinderen zijn, dus dat mag aangemoedigd worden), 200€ voor je 2e kind (bijna idem bedrag, we mikken tenslotte net onder 2 kinderen per koppel, zodat het bevolkingsaantal blijft, of een ietsje daalt), en een boete vanaf het 3e kind en verder (bvb inleveren van je kindergeld voor je 2e kind als je er een 3e neemt, en inleveren van alle kindergeld als je er 4 of meer neemt). Deze regel zou moeten ingaan voor nieuwe borelingen vanaf 1 jaar van deze datum, zodat iedereen gewaarschuwd is.

Mvg,

J.
                            Spijtig dat jouw ouders daar niet aan gedacht hebben. (Smiley mag je zelf kiezen)
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Hij zal zeker niet de helft meer vervuilen dan eentje die er maar de helft verbruikt. En stinken doet ie zeker niet. Ook geen spoor van roet in de uitlaat. Vervuilt en stinkt dus veel minder dan de uitlaat van mijn buren. Mocht er maar één buur zijn, maar er zijn er twee waar wij tussenin zitten.
                              Wind komt altijd maar van uit één richting hé enero .
                              Ik zit er rondom tussen, stook zelf ook, en ik heb er nooit last van, ook niet van die van de buren.
                              Wel allemaal anderhalf of twee verdieping huizen, misschien dat die lange schouwen beter 'trekken'......ik weet het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                                Fijn stof
                                Fileleed
                                Opwarming van de aarde
                                Ontbossing

---

Mvg,

J.
                                Hard ... maar correct.

greetz
                                Cheeta
                                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                                flickr

Comment

Working...
                                X