Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft voorrang ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie heeft voorrang ?

    ABC maakt het wel heel gevaarlijke situatie van (losstaand wat nu wettelijk correct is, want ik ga me daar niet 738% over uitspreken).
    Maar indien ABC: Dus ik moet mijn kinderen leren als ze in zo'n situatie in positie A rijden en B en C zijn auto's, ze rustig rechtdoor mogen rijden. (en van de 'voorrang van rechts' niets moeten aantrekken?)
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Wie heeft voorrang ?

      Voor mij is het ook BCA hoor. Voorang van rechts als er geen borden of lijnen zijn.
      Nu is het wel dat B en C een maneuver doen en dat neemt hun rechten weg.
      In hoevere dat de regel van voorang van rechts ongedaan maakt durf ik mijn geld nie op in te zetten hoor.

      Maar los van dat moet ik een ander dommigheid bekennen inzake mijn kennis van het verkeer.
      Ergens op een website staat een test om je theoretisch examen te doen voor BROMMERS klasse B.
      Alhoewel ik een oud rijbewijs heb voor autos mag ik dus met alles rijden :-)
      Maar...
      Na de test kreeg ik mijn resultaten en ik haalde 25 op 40 LOOOOL
      Nu moet ik wel zeggen dat veel vragen specifiek waren voor brommers en ik rij geen bromfiets, maar ik wil maar gewoon ilustreren dat het verkeersregelment soms echt dubieus in elkaar zit.
      Zo waren er bij de verbetering blijkbaar ook borden voor brommers die hun specifiek voorang geven, ik kende die borden niet eens LOL, nog nooit van mijn leven gezien.

      Comment


      • #18
        Re: Wie heeft voorrang ?

        volgens google mijn vriend zou het een padstelling zijn en is er geen duidelijke 'regel'...
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Wie heeft voorrang ?

          Een patstelling ? :-)
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #20
            Re: Wie heeft voorrang ?

            A moet stoppen voor C. Voorrang van rechts.
            C moet stoppen voor B. Voorrang van rechts.
            Wie mag doorrijden?
            Voor mij is het B die mag doorrijden.
            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Wie heeft voorrang ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              A moet stoppen voor C. Voorrang van rechts.
              C moet stoppen voor B. Voorrang van rechts.
              Wie mag doorrijden?
              Voor mij is het B die mag doorrijden.
              Awel ik rij met je mee..anders blijft iedereen staan.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

              Comment


              • #22
                Re: Wie heeft voorrang ?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Stel dat A en C tegelijkertijd doorrijden en op elkaar botsen. Straat waarin C staat is versperd en B rijdt daarom rechtdoor en verlaat de plaats van het ongeval.
                Ga dan als A maar eens uitleggen dat je voorrang had op C, omdat doorgaand verkeer voorrang heeft op afslaand verkeer
                In jouw situatie: A heeft geen voorrang omdat B rechtdoor rijdt, dus C moet wachten tot B is doorgereden en dan links afslaan.

                Als B even stopt en zijn richtingaanwijzer opzet voor naar links te gaan, dan mag A doorrijden. Als A dan ziet dat die van gedacht verandert en toch rechtdoor gaat omwille vd wegversperring en C zijn voorrang neemt en links afslaat, dan heb je een probleem inderdaad. De experts mogen dan uitzoeken wie schuld heeft.

                ABC maakt het wel heel gevaarlijke situatie van (losstaand wat nu wettelijk correct is, want ik ga me daar niet 738% over uitspreken).
                Maar indien ABC: Dus ik moet mijn kinderen leren als ze in zo'n situatie in positie A rijden en B en C zijn auto's, ze rustig rechtdoor mogen rijden. (en van de 'voorrang van rechts' niets moeten aantrekken?)
                Hoe het met fietsers zit, dat weet ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik laat een fietser of voetganger altijd door, maar of dat ook wettelijk correct is, dat is iets anders. Een fietser op het fietspad heeft altijd voorrang dacht ik, maar een fietser op de gewone weg dan weer niet. Ik moet dat eens gaan opzoeken hoe het zit want mijn rijbewijs is alweer een tijd geleden.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #23
                  Re: Wie heeft voorrang ?

                  Even logisch:
                  Als B er niet is: C heeft voorrang op A dus CA
                  Als C er niet is: A heeft voorrang op B (die doet een maneuver) dus AB
                  Als A er niet is: B heeft voorrang op C dus BC

                  De logica zegt dan B heeft voorrang op C en die heeft voorrang op A

                  Het zou dus ideaal zijn om voor C een "omgekeerde driehoek" te voorzien en een gevaarlijke situatie te vermijden.
                  B moet dan wachten tot A verder gereden is en C wacht tot de baan vrij is.

                  Maar dit is Belgie dus "anything goes"
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie heeft voorrang ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    ...

                    Maar dit is Belgie dus "anything goes"
                    Inderdaad, het is niet altijd even doordacht in België maar ik gruw soms aan de wildgroei van verkeersborden.
                    Er zijn 10.000'den T-junctions in België, die kunnen we toch niet allemaal van verkeersborden gaan voorzien?



                    ... (we kunnen ons allemaal wel een plaats inbeelden met totaal overbodige borden)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie heeft voorrang ?

                      ACB.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie heeft voorrang ?

                        Los van wat wettelijk correct is kies ik BCA. Dat is het meest veilige en dat is voor mij je nog steeds belangrijker dan wat er op papier staat. Common sense

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie heeft voorrang ?

                          Voor mij is het BCA indien er geen andere beperkende borden staan. Ook het meest logische. Maar A is hier natuurlijk de pieneut als het er druk is.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie heeft voorrang ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Ludwig heeft het goed uitgelegd. Er staan dus geen verkeersborden voor de duidelijkheid, of er moet een bord staan met een kruis wat dus voorrang van rechts betekent.

                            A moet voorrang verlenen aan C en C moet voorrang verlenen aan B. Maar A moet doorrijden omdat die rechtdoor gaat en dus voorrang heeft op B omdat die links afslaat. En dus, doorgaand verkeer(A) heeft voorrang op afslaand verkeer(B).

                            Als ik dan B ben dan doet A vaak teken met de lichten om door te rijden, heel zelfverzekerd dat ik moet doorrijden maar als ik doorrij dan bega ik een overtreding.
                            kan je toch ergens aantonen waar beschreven staat dat voorrangsregel teniet gedaan wordt door maneuver?
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wie heeft voorrang ?

                              gelukkig geeft deze situatie bij vaarwegen geen problemen.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wie heeft voorrang ?

                                B C A

                                Heb ooit deze vraag gesteld aan een persoon die de opleiding gaf in een school voor te leren auto rijden.
                                Maar dan met de vraag wat doe je als je op een kruispunt komt met 4 wagens tegelijk.
                                Antwoord was degen die eerst durft rijd weg de rest volgt de regels
                                Knap antwoord maar was er geen meter mee verder.

                                Maar hier geld ook weer de regel wie eerst iets doet is weg en de rest moet de regels volgen
                                Dus ik sluit mij aan bij de BCA keuze.

                                Comment

                                Working...
                                X