Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wiskunde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wiskunde

    #11 en #14 komen op langere tijden uit. Klopt dus niet. Als het al met de regel van 3 op te lossen is, moet je hier rekening houden met de omgekeerd evenredigheid.
    Maar er spelen natuurlijk andere factoren (9 vrouwen kunnen ook geen kind op de wereld zetten op 1 maand tijd ... )
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment


    • #17
      Re: Wiskunde

      Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
      #11 en #14 komen op langere tijden uit. Klopt dus niet. Als het al met de regel van 3 op te lossen is, moet je hier rekening houden met de omgekeerd evenredigheid.
      Maar er spelen natuurlijk andere factoren (9 vrouwen kunnen ook geen kind op de wereld zetten op 1 maand tijd ... )
      Zo is dat Alain
      Maar hoe doe je dat in de praktijk?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Wiskunde

        35*150 = x * 160

        x = 35*150/160 = 32'49''
        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
        And why do we fall, Bruce?

        Comment


        • #19
          Re: Wiskunde

          Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
          #11 en #14 komen op langere tijden uit. Klopt dus niet. Als het al met de regel van 3 op te lossen is, moet je hier rekening houden met de omgekeerd evenredigheid.
          Maar er spelen natuurlijk andere factoren (9 vrouwen kunnen ook geen kind op de wereld zetten op 1 maand tijd ... )
          Dat is helemaal niet onwaarschijnlijk omdat de oven ook energie nodig heeft om op te warmen en de verliezen zijn groter en dat kost allemaal tijd ... dit los je niet even snel op met een natte vinger ... een regeltje van 3 is hier compleet niet van toepassing. De gaartijd mag dan al korter zijn bij 160° maar de opwarming vanaf hetzelfde startpunt zal langer duren. De oven start niet bij 150° maar bij kamertemperatuur. ... nu ja ...

          Comment


          • #20
            Re: Wiskunde

            Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
            35*150 = x * 160

            x = 35*150/160 = 32'49''
            Potverdoe.... enz.; juist en een knal vergeten lesje algebra
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Wiskunde

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Potverdoe.... enz.; juist en een knal vergeten lesje algebra
              ja maar er klopt geen bal van ... omdat zoals hier al gezegd is het fenomeen absoluut niet lineair is, het is waarschijnlijk een vergelijking van de n-de orde waar ge niet eens alle parameters hebt! moest het zo simpel zijn dan kon je te voet naar de maan !

              Comment


              • #22
                Re: Wiskunde

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Dat is helemaal niet onwaarschijnlijk omdat de oven ook energie nodig heeft om op te warmen en de verliezen zijn groter en dat kost allemaal tijd ... dit los je niet even snel op met een natte vinger ... een regeltje van 3 is hier compleet niet van toepassing. De gaartijd mag dan al korter zijn bij 160° maar de opwarming vanaf hetzelfde startpunt zal langer duren. De oven start niet bij 150° maar bij kamertemperatuur. ... nu ja ...
                Ik zie dat we het weeral eens zijn. Het ging er mij vnl om het denkfoutje te verduidelijken in de toepassing van de regel van drie (ook al is die hier niet direct toepasselijk...). Een wat realistischer model is die waarbij de opwarmcurve een e-macht volgt (een beetje te vgl met het opladen van een condensator). Dus inderdaad niet lineair. Maar als je niet alle parameters kent kan je het met differentiaalvergelijkingen ook niet oplossen.
                Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                And why do we fall, Bruce?

                Comment


                • #23
                  Re: Wiskunde

                  Waarom zoveel gediscuteer en hersengepijnig.
                  De oplossing ligt veel simpeler.
                  Gebuik je ogen. Als het te bakken/braden onderwerp zwart ziet is de tijd overschreden.
                  Last edited by perman; 2 december 2013, 22:57.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wiskunde

                    Een vriend van me stelde het volgende:
                    1 ei zacht koken is 6 minuten, 10 eieren = 1 uur. Slimme jongen toch ;-)

                    Moraal van het verhaal: Over wat gaat jou vraag eigenlijk? geef eens wat meer context.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wiskunde

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Een vriend van me stelde het volgende:
                      1 ei zacht koken is 6 minuten, 10 eieren = 1 uur. Slimme jongen toch ;-)

                      Moraal van het verhaal: Over wat gaat jou vraag eigenlijk? geef eens wat meer context.
                      Mijn oven kan ik niet op 150°C zetten.
                      Wel op 160°C.
                      Baktijd = 35 minuten bij 150°C.
                      Dus?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wiskunde

                        Goe bezig man!
                        "Just do it !"

                        http://jr52.be/index.html

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wiskunde

                          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                          Waarom zoveel gediscuteer en hersengepijnig.
                          De oplossing ligt veel simpeler.
                          Gebuik je ogen. Als het te bakken/braden onderwerp zwart ziet is de tijd overschreden.
                          Die kende ik nog niet. Even getest en het wekte. Dus ik heb mijn ogen gebuikt en het even uitgewekt tot buusk de zekeing spong.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wiskunde

                            [QUOTE=Koeno;4031854]Ik snap de vraag niet,/[QUOTE]


                            --
                            tja....?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wiskunde

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Ik snap de vraag niet,
                              tja....?
                              grt,bouk.
                              zoals reeds beantwoord kan je het niet simpelweg bereken.
                              Dus is het normaal dat de vraag niet gesnapt wordt/niet klopt.

                              daarbovenop, zou ik de quote knop correct gebruiken
                              Last edited by Koeno; 3 december 2013, 07:35.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wiskunde

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                ......

                                daarbovenop, zou ik de quote knop correct gebruiken
                                test.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X