Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slimme straatverlichting.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Slimme straatverlichting.

Ik vind dat het systeem toch niet erg veel licht geeft. In het filmpje zie je op regelmatige afstand kleine lichtvlekjes op de grond, zo zou ik wel het pad kunnen volgen, maar echt veilig zou ik me daar toch niet voelen.
    Natuurlijk kunnen ze dit met led verlichting haast niet anders, want een led lamp geeft steeds een "spot" verlichting.....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Re: Slimme straatverlichting.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik vind dat het systeem toch niet erg veel licht geeft. In het filmpje zie je op regelmatige afstand kleine lichtvlekjes op de grond, zo zou ik wel het pad kunnen volgen, maar echt veilig zou ik me daar toch niet voelen.
      Natuurlijk kunnen ze dit met led verlichting haast niet anders, want een led lamp geeft steeds een "spot" verlichting.....
      Aan de hand van een filmpje is het erg moeilijk om te beoordelen hoeveel licht je daar ter plaatse ziet met je eigen ogen.
      Een led op zich geeft geen spot verlichting, een led zonder reflector straalt het licht uit over bijna 180°.
      Het is dus de reflector die bepaalt hoe sterk het licht wordt gebundeld.
      Maar als het licht alle kanten uit straalt, dan gaat er een deel verloren (bijvoorbeeld naar boven), daarom worden er reflectortjes of acryl lensjes ( bijvoorbeeld: http://dx.com/p/21mm-led-acrylic-len...t-5-pack-41690 ) gebruikt om het licht in de gewenste richting te sturen.
      Er zijn ook led "lampen" die er ongeveer uitzien zoals een gloeilamp, ik heb er sinds kort zo eentje in gebruik, en die geeft ongeveer even veel licht als een spaarlamp met hetzelfde vermogen (Philips led lamp, was een aanbieding bij Lidl, ze worden eindelijk betaalbaar).
      Die lamp hangt wel op een plaats waar ze veel aan en uit gaat, een led lamp zou daar beter tegen moeten kunnen, en nu brandt die ook meteen op de volle lichtsterkte (de spaarlamp was meestal nog niet op temperatuur als ik ze al terug uit deed, ze hangt bovenaan de trap, in dit geval is een led lamp dus zeker beter dan een spaarlamp).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X