Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Firma Nozon uit Anzegem maakt een slim systeem straatverlichting. (Terug een systeem van de West-Vlaamse boertjes dat veel meer voordelen biedt
dan alleen maar energiebesparing) KLIK
Inderdaad, met "onze" ex-schepen, über groene tjeef die de bui in 2011 al zag hangen want hun wanbeleid werd afgestraft bij de laatste verkiezing Geert .
Nu, mooi systeem (daar alleen respect voor) maar als je ziet wat Zulte daarvoor heeft betaald als kleine gemeente (en nu de riem moet aangetrokken worden) ...
Inderdaad, met "onze" ex-schepen, über groene tjeef die de bui in 2011 al zag hangen want hun wanbeleid werd afgestraft bij de laatste verkiezing Geert .
Nu, mooi systeem (daar alleen respect voor) maar als je ziet wat Zulte daarvoor heeft betaald als kleine gemeente (en nu de riem moet aangetrokken worden) ...
Over de politiek daar weet ik niets Vincent, maar het bedrijfje is er eentje van bij ons hé, dus is het goed.....
Hold your horses...!
wat vind jij er dan zo bijzonder aan..?
grt,bouk.
PS:
het systeem werk al jaren in Jakarta.
Een dergelijk systeem wordt ook bij ons op het werk toegepast, de gangen van het magazijn worden pas op volle kracht belicht als er iemand door loopt. Als er niemand loopt dempen de lampen ! Het zorgt voor een enorme energiebesparing en dus ook minder belasting voor het milieu...
Dit is wel een systeem dat een groot voordeel haalt uit de led technologie.
Leds geven meteen de volle lichtsterkte, bij de andere types lampen die tot nu toe altijd gebruikt zijn voor straatverlichting is dat zeker niet het geval.
Bovendien mogen die lampen niet zomaar aan en uit worden gedaan, sommige types moeten zelfs voldoende afgekoeld zijn voor je ze weer mag inschakelen.
Voor een led maakt het niet uit hoeveel keer je die per uur aan en uit doet, heel wat leds worden trouwens aangestuurd met een blokspanning om ze te dimmen, dan worden ze per seconde al verschillende keren aan en uit gedaan (de frequentie moet eigenlijk hoger zijn dan 100Hz, anders zie je ze knipperen).
Op de camping waar wij onze stacaravan hebben staan er ook van die lampen. Deze zijn gedimd tot er iemand voorbij gaat en branden dan per paal. Het is dus niet zo dat de ganse serie lampen allemaal terzelfdertijd gaan branden. Het betreft hier ook ledlampen.
Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Dit is wel een systeem dat een groot voordeel haalt uit de led technologie.
Leds geven meteen de volle lichtsterkte, bij de andere types lampen die tot nu toe altijd gebruikt zijn voor straatverlichting is dat zeker niet het geval.
Over Led gesproken Bart, DEZE theaterspot heb ik in demo gezien, 160 Watt en kan zelfs stroboscopisch flitsen,
niet te doen dat ding.
Ik heb er toch een probleem mee. Zo een ding heeft van batterij nodig. Daar ben ik niet echt voorstander van. Het werkt ook alleen waar geen kat voorbij komt. En voor de mensen met slechte bedoelingen kan je van ver inschatten wanneer iemand eraan komt, maar ik zoek het waarschijnlijk te ver zeker.
Comment