Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android probleempje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Android probleempje

Sinds vorige week worden op mijn Samsung Galaxy Plus geen dupdates of nieuwe apps geInstalleerd. Ik krijg nog wel allerts dat ze er zijn, maar dan blijft 'downloaden' eeuwig staan. Lijkt een gekend probleem te zijn, gekend als error 923, maar de enige oplossing die ik tot nu toe vind is de smartphone terug naar fabrieksinstellingen zetten. Niet onoverkomelijk natuurlijk, maar het ware natuurlijk leuk mocht er een minder drastische oplossing zijn.
    Overigens werkt de telefoon voor de rest volkomen normaal.
    Het betreft Android 2.3.3
    Last edited by nete; 13 juli 2012, 22:32.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Android probleempje

Zou wel eens kunnen verholpen worden door de cache te clearen van de play store

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
      Zou wel eens kunnen verholpen worden door de cache te clearen van de play store
      http://support.google.com/googleplay...answer=1067233
      Dit is dus de oplossing !
      Bedankt Luke voor de tip.

Comment

Niet hetzelfde probleem bij mij, maar ook een Android "probleem".

Voor de goeie orde van zaken, ik heb een Samsung Galaxy Tab 10.1 (eerste versie)
        Ik gebruik zo nu en dan de app waarmee ik andere apps kan afsluiten en het RAM geheugen wissen.
        Wanneer ik dit doe, dan blijkt er continu tussen de 500 en ruim 600 MB in gebruik te zijn. Wanneer ik op wis geheugen klik, dan geeft mijn tablet aan dat er 15 tot soms wel 20 applicaties worden gesloten, terwijl ik er zelf niet meer dan een 4-tal had geopend... En na het wissen van dat geheugen zie ik op dat metertje dat er nog steeds ruim 400 MB in gebruik is (en er is er maar ruim 700 beschikbaar).

Iemand een idee of dit normaal is? En indien dit niet normaal is, wat kan ik hier aan doen?
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

@Voltigeur

Niet echt hetzelfde probleem, maar dit euvel net zoals die van Nete, is iets typisch voor Android versies 1.X en 2.X
          Welke versie heb je erop staan en is er een mogelijkheid om naar 4.X (dus ICS) te upgraden?

Comment

@ Luke:
            Onder instellingen, bij Toestel-info, staat er Android-versie 3.2

Ik heb zoals gezegd een Galaxy Tab 10.1 (vorige versie, dus zonder sd-kaartsleuf).
            Geen idee of ik kan upgraden...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              @ Luke:
              Onder instellingen, bij Toestel-info, staat er Android-versie 3.2

Ik heb zoals gezegd een Galaxy Tab 10.1 (vorige versie, dus zonder sd-kaartsleuf).
              Geen idee of ik kan upgraden...
              Met 3.1 heb ik totaal geen ervaring. Hier http://www.androidauthority.com/gala...-0-plus-96355/ lees ik wel dat de update naar ICS er zit aan te komen.
              Nu is het geheugenverbruik bij Android iets anders dan bij Windows. Eigenlijk doen daar taskkillers soms meer slecht dan goed omdat normaal Android zelf het geheugenbeheer doet.
              Applicaties zouden normaal gezien, indien proper geschreven, zelf hun processen moeten beeindigen. Indien je deze dus killed kan het wel eens zijn dat er bepaalde zaken de mist ingaan.

Merk je iets op van traagheid dat je processen moet killen?

Comment

Ja, soms duurt het effe voor de iconen van de apps zichtbaar worden als ik een app op normale wijze sluit. Of dat het effe duurt alvorens ik kan bladeren in mijn startschermen, na het sluiten van een app...

Niks om op te boffen dus. En aan het aantal foto's en apps kan het al niet liggen, want ik heb er bijna niks op staan...

Comment

Dat is redelijk vreemd. Aan de specs te zien zou dat niet echt mogen.
                  Nu als je zou kunnen wachten op ICS zou ik deze zeker installeren en ineens een factory reset doen om met een propere lei te beginnen.

Comment

Iemand een idee of dit normaal is? En indien dit niet normaal is, wat kan ik hier aan doen?
                    Dat is volledig normaal ... is trouwens ook zo op andere toestellen, enkel wordt het daar anders weergegeven.
                    Er zijn ook heel wat standaardtoepassingen die draaien op uw toestel, niet enkel de door u geïnstalleerde apps.

Hier net getest op een Galaxy Note.
                    Actieve applicaties : 0
                    Ram-beheer : 520MB/800MB
                    Wis geheugen : 21 applicaties gesloten.
                    Ram-beheer : 340MB/800MB

Dan niets gedaan en enkele minuten later.
                    Wis geheugen : 12 applicaties gesloten.

Dan nog eens niets gedaan en zeker 10 minuten gewacht.
                    Wis geheugen : 0 applicaties gesloten.

Of dat het effe duurt alvorens ik kan bladeren in mijn startschermen, na het sluiten van een app...
                    Niks om op te boffen dus. En aan het aantal foto's en apps kan het al niet liggen, want ik heb er bijna niks op staan...
                    Met die eerste versie is dat redelijk normaal, die processor is ook niet zo snel als de recentere versies.
                    Op mijn Tab 7" of Galaxy S (smartphone) had ik dat ook al sneller als er een geheugenkaartje in stak dat niet van de snelste was, eveneens zijn er redelijk wat gratis apps die heel wat op de achtergrond uitvoeren en de prestaties van het toestel toch fors naar beneden halen.
                    Sneller geheugenkaartje ingestoken en overbodige gratis apps weggegooid en een merkbare verbetering van de prestaties.
                    Op de snellere toestellen zoals de Galaxy S3 merk ik geen vertragingen op.
                    Probleem is ook dat ze veel updates doen van al die apps en dat die steeds zwaarder worden volgens de recente toestellen maar dat ook veel mensen die op een oudere generatie van toestel hebben draaien ... de vooruitgang gaat snel, veel te snel.
                    Last edited by VerSeg; 16 juli 2012, 01:06.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik heb ook nog een vraagje: op de Medion Tablet (Android 4) zit een USB poort. Ik kan daar bv. via het bijgeleverde kabeltje en een SD-USB omvormertje een SD kaart mee uitlezen. Ik kan wel bestanden van die SD kaart naar de externe of interne micro SD kaart van de tablet kopiëren, maar ik kan op die ext_USB uitgang niks verwijderen, of er iets naartoe kopiëren vanuit de tablet.
                      Is dat normaal voor Android ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik heb ook nog een vraagje: op de Medion Tablet (Android 4) zit een USB poort. Ik kan daar bv. via het bijgeleverde kabeltje en een SD-USB omvormertje een SD kaart mee uitlezen. Ik kan wel bestanden van die SD kaart naar de externe of interne micro SD kaart van de tablet kopiëren, maar ik kan op die ext_USB uitgang niks verwijderen, of er iets naartoe kopiëren vanuit de tablet.
                        Is dat normaal voor Android ?
                        Welk file systeem staat er op het kaartje (Fat, ntfs, ...) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                          Welk file systeem staat er op het kaartje (Fat, ntfs, ...) ?
                          Fat 32, dat zal de reden zijn. Bestaat er een soort "converter" die toelaat om via het Android OS te schrijven naar FAT32, want lezen blijkt geen probleem te zijn.
                          Of kan je ergens zo'n kaartje in een voor Android toegankelijk file systeem formatteren ?

Die belemmering heeft soms ook voordelen: als ik mijn foto's van mijn SD kaart uit de camera overzet naar de ext. SD van de tablet (tijdelijk als backup bv.), dan kan ik ze onmogelijk "per ongeluk" van de camera-SD verwijderen.
                          Last edited by nete; 20 juli 2012, 09:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Fat 32, dat zal de reden zijn. Bestaat er een soort "converter" die toelaat om via het Android OS te schrijven naar FAT32, want lezen blijkt geen probleem te zijn.
                            Of kan je ergens zo'n kaartje in een voor Android toegankelijk file systeem formatteren ?

Die belemmering heeft soms ook voordelen: als ik mijn foto's van mijn SD kaart uit de camera overzet naar de ext. SD van de tablet (tijdelijk als backup bv.), dan kan ik ze onmogelijk "per ongeluk" van de camera-SD verwijderen.
                            Normaal gezien zou FAT eigenlijk helemaal geen probleem mogen zijn. Toch niet toevallig zo'n 'lipje' aan met een schrijfbeveiliging aan de sd kaart of de convertor die dit verkeerd interpreteerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke
                              Toch niet toevallig zo'n 'lipje' aan met een schrijfbeveiliging aan de sd kaart of de convertor die dit verkeerd interpreteerd?
                              Dat heb ik wel nagekeken, lipje staat goed (dus niet op lock), de converter is zo'n ding dat je vroeger al eens meegeleverd kreeg bij een SD kaartje, aan de ene kant een USB stekker', aan de andere kant een sleuf voor de SD kaart. En uitlezen of kopieren vanaf de kaart naar de tablet lukt dus wel.
                              Last edited by nete; 20 juli 2012, 22:25.

Comment

Working...
                              X