Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cool en andere Blue's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cool en andere Blue's

Indien de voorwaarden niet wettelijk zijn dan zijn ze niet geldig ook als je getekend hebt.
    Als je voorwaarden tekent waarin staat dat je maar 3 maanden garantie hebt dan is dat nietig.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dus als ik morgen de bestelling van mijn wagen per mail bevestig, dan heb ik die op afstand gekocht ... als die geleverd wordt mag ik dus 10 dagen rondbollen en hem terugbrengen?
      Niet dus, waarom zou je dat dan met een pc wel mogen doen welke je door te testen ook onbruikbaar maakt voor nieuwe verkoop?
      Er zijn mensen die alles willen uittesten en een ander moet daar maar de dupe van zijn ... niet dus.
      Als je iets wil testen, ga dan naar een effectieve winkel en test ter plaatse een demo-model als dat ter beschikking staat.
      Ik heb ook al eens iets teruggestuurd, maar dan was het omdat het product niet voldeed aan de productomschrijving en dat is iets heel anders.

Voorbeeld ...
      Als je een tablet bestelt met GPS (aangeduid in productomschrijving) en tijdens het gebruik stel je vast dat er helemaal geen GPS module aanwezig is ... dan heb je 100% gelijk dat je het terugstuurt, ook al is het dan al eens gebruikt.
      Jongens : die wet gaat over internetwinkels m.a.w. dozenschuivers zoals een Redcoon, Conrad en de rest van de reutemeteut. En die wet is er gekomen omdat je bij een dergelijke "winkel" onmogelijk de zaken die je er koopt vooraf kan testen : dat is de definitie van een internetwinkel. Als jij een auto wil kopen zonder die getest te hebben, dan doe je dat maar, hé. Om een internetwinkel te hebben, heb je echt wel meer nodig dan een bevestiging per email...
      Als je bij coolblue iets koopt en dat laat opsturen dan geldt die wet, als je hetzelfde zelf gaat afhalen in hun winkel dan geldt die niet want dan kon je het ding daar testen. Dat je beide per email hebt bevestigd doet helemaal niets terzake.... Die wet geldt trouwens ook niet voor een particulier die langs ebay wat tweedehandsspullen verkoopt...

Als ik in een computerwinkel mijn PC heb laten samenstellen en laat opsturen dan geldt die wet trouwens ook niet : die gasten hebben die PC voor mij op maat gemaakt. Hetzelfde met een auto : die dingen worden op bestelling gemaakt. Dat is heel iets anders dan een TV of stereoketen die uit het rek wordt genomen en opgestuurd.
      Nogmaals : je hebt het recht om het ding binnen de 14 dagen terug te sturen, zonder dat je er uitleg moet over geven. De transportkosten zijn uiteraard wel voor rekening van de klant, en deze moet zorgen dat het ding in goeie staat teruggeraakt. De internetwinkel is verplicht om je de volle som terug te betalen.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik hoop dat je nooit van die "terugzending" zonder reden zal moeten gebruik maken als je bv. een laptop koopt. Als je die verder gebruikt dan te kijken naar het welkomstscherm met de taalkeuze (en hem dan uitschakelt zonder te kiezen en terug verpakt), zal je het volgens mij mogen vergeten, want dan is dat toestel voor hen onverkoopbaar als nieuw.
        Dat klopt : heb je die tekst van Redcoon gelezen : daar staat duidelijk dat dit niet geldt voor software. En die windows erop maakt onlosmakelijk deel uit van die PC (want dat zijn altijd OEM licenties).
        Voor die internetwinkels is dat "herroepingsrecht" een redelijke hel. Dus elke reden die ze kunnen inroepen om er niet aan te hoeven voldoen, zullen ze echt wel inroepen.
        Groeten,

Polleke

Comment

Working...
        X