Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cool en andere Blue's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cool en andere Blue's

Of VDB of andere grotere winkels.
    Als je via internet koopt heb je recht op teruggave van het product.
    Je kan ook het product terug sturen als het je niet bevalt.
    Stel dan NA gebruik het toestel toch een defect heeft MAAR je zwijgt en stuurt
    het terug. Je krijgt jouw geld dan terug (?) of gebruikt die centen voor een andere aankoop (?).

WAT doen die winkels dan met die toestellen.
    Een volgende klant wil en koopt een NIEUW toestel.
    Stel dat het om hetzelfde type&merk gaat?

De kans bestaat dus dat men dat zelfde toestel terug "mooi" inpakt
    en verkoopt als nieuw.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Cool en andere Blue's

Bij de Aldi krijg je je geld terug als je b.v. de PC in de originele staat en ongeschonden verpakking terug brengt, of dat was in ieder geval zo.
    Er zijn winkels waar je een tegoed bon krijgt en er zijn winkels waar je de kleine lettertjes goed moet lezen, ttz. geopende verpakking = gelijk aan: geen terug betaling.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik had vroeger een kennis (overleden) die bij Aldi of Lidl een apparaten kocht omdat je die binnen acht dagen weer kon terugbrengen, hij was altijd nieuwsgierig hoe zo'n ding er van binnen uitzag dus schroefde hij TV en Videorecorders open. Binnen een week bracht hij het terug naar de winkel zodat hij het aankoopbedrag terug kreeg. Als het netjes ingepakt is gaat het naar de volgende klant. Bij Media Markt merkten klanten thuis dat een fotocamera 'nieuw' uit de verpakking al heel wat kliks op de teller had staan. Enige jaren geleden kwam MM in het nieuws omdat ze teruggebrachte en gerepareerde spullen weer als nieuw verkochten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Bij de Aldi krijg je je geld terug als je b.v. de PC in de originele staat en ongeschonden verpakking terug brengt, of dat was in ieder geval zo.
        Er zijn winkels waar je een tegoed bon krijgt en er zijn winkels waar je de kleine lettertjes goed moet lezen, ttz. geopende verpakking = gelijk aan: geen terug betaling.
        Ok maar het gaat er ook om als je de bestelling nakijkt.
        Gewoonlijk is het te laat (als je niet oplet bij levering).
        Kleine scheurtjes bijv. in het kartonnen deksel van de verpakking enz. enz.
        In de winkels zelf is me dat nooit opgevallen omdat er op let

Ooit had ik een moederbord van Asus van bij Tones.
        Wel, op dat bord stonden vingerafdrukken.
        Dat zal nooit het geval zijn als zo'n moederbord ingepakt wordt en het fabriek verlaat.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Ik had vroeger een kennis (overleden) die bij Aldi of Lidl een apparaten kocht omdat je die binnen acht dagen weer kon terugbrengen, hij was altijd nieuwsgierig hoe zo'n ding er van binnen uitzag dus schroefde hij TV en Videorecorders open. Binnen een week bracht hij het terug naar de winkel zodat hij het aankoopbedrag terug kreeg. Als het netjes ingepakt is gaat het naar de volgende klant. Bij Media Markt merkten klanten thuis dat een fotocamera 'nieuw' uit de verpakking al heel wat kliks op de teller had staan. Enige jaren geleden kwam MM in het nieuws omdat ze teruggebrachte en gerepareerde spullen weer als nieuw verkochten.
          Fijn he als je klant zoiets koopt.
          Dus kan je beter fysiek in de winkel kopen en de doos goed bestuderen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ok maar het gaat er ook om als je de bestelling nakijkt.
            Gewoonlijk is het te laat (als je niet oplet bij levering).
            Kleine scheurtjes bijv. in het kartonnen deksel van de verpakking enz. enz.
            In de winkels zelf is me dat nooit opgevallen omdat er op let

Ooit had ik een moederbord van Asus van bij Tones.
            Wel, op dat bord stonden vingerafdrukken.
            Dat zal nooit het geval zijn als zo'n moederbord ingepakt wordt en het fabriek verlaat.
            Dat is nu net het probleem bij moederborden.
            Koop gelijk wat voor een PC en de doos is verzegeld.................. nog nooit een verzegelde moederborddoos tegengekomen.
            Je weet wat ik laatst heb voor gehad met een moederbord, het heeft drie maand en tientallen mails naar Asus en Tones geduurd voordat ik een nieuw moederbord heb gekregen.
            Een goede raad aan al wie dit leest, geen zegel = gelijk aan: de inhoud uiterst goed controleren!!!!!!!!!

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik ga maandag bij MM een laptop kopen en zal er goed op letten dat de doos nog niet geopend is geweest.

Heb vandaag op een forum gelezen van iemand die bij MM een laptop had gekocht waarop foto's stonden, copies van een identiteitskaart, rijbewijs, bankgegevens, belastingsaangifte, PIN codes enz. Hij nam contact op met deze persoon en kreeg de uitleg dat de laptop na een paar dagen steeds opstartte met blue-screen. Hij kon de bestanden niet meer wissen en de laptop werd na een week omgewisseld bij MM voor een nieuwe. Na herstelling (ik weet niet of dat hardware of software was) werd de laptop gewoon terug verkocht met alle bestanden van de vorige eigenaar er nog op. Je moet maar de pech hebben dat zo'n laptop met al je persoonlijke gegevens in verkeerde handen komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik ga maandag bij MM een laptop kopen en zal er goed op letten dat de doos nog niet geopend is geweest.

Heb vandaag op een forum gelezen van iemand die bij MM een laptop had gekocht waarop foto's stonden, copies van een identiteitskaart, rijbewijs, bankgegevens, belastingsaangifte, PIN codes enz. Hij nam contact op met deze persoon en kreeg de uitleg dat de laptop na een paar dagen steeds opstartte met blue-screen. Hij kon de bestanden niet meer wissen en de laptop werd na een week omgewisseld bij MM voor een nieuwe. Na herstelling (ik weet niet of dat hardware of software was) werd de laptop gewoon terug verkocht met alle bestanden van de vorige eigenaar er nog op. Je moet maar de pech hebben dat zo'n laptop met al je persoonlijke gegevens in verkeerde handen komt.
                Amaai; triestige zaak he.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

Het zal wel geen software probleem geweest zijn, want dan zetten die hersteldiensten volgens mij gewoon een image van de oorspronkelijke schijf terug en zijn alle bestanden weg.

Ik heb vrij recent al meerdere laptops en printers voor mezelf en voor een paar kennissen via Coolblue laten leveren bij mij (mag er dan "Windows 8" opzetten ipv "Tegels 8" ).
                  Altijd mooi verzegelde verpakking.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bij de Aldi krijg je je geld terug als je b.v. de PC in de originele staat en ongeschonden verpakking terug brengt..
                    de kleine lettertjes goed moet lezen, ttz. geopende verpakking = gelijk aan: geen terug betaling.
                    hoe kan je dan zien of hij werkt of niet..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Niet door elkaar halen hé bouk.
                      Bij de Aldi mag je die gebruikt hebben maar moet je die terug binnen brengen in de originele verpakking en alles wat erbij zat.
                      Bij 'sommige' winkels mag de verpakking niet open zijn geweest, en dat is meestal maar in kleine lettertjes gedrukt.

Comment

Niet door elkaar halen hé bouk.....
                        Bij 'sommige' winkels mag de verpakking niet open zijn geweest, en dat is meestal maar in kleine lettertjes gedrukt.
                        OK...ok...maar hoe weet je dan of alles werkt..?
                        je moet toch de verpakking eraf halen als je het wil gebruiken.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Niet door elkaar halen hé bouk.
                          Bij de Aldi mag je die gebruikt hebben maar moet je die terug binnen brengen in de originele verpakking en alles wat erbij zat.
                          Juist.
                          Bij de meeste winkels (en dat is de bedoeling van die wet) mag je de zaak retourneren als je bij levering spijt hebt over je aankoop via internet.
                          Dus zoals het geleverd wordt terugsturen: ongeopend en ongebruikt.
                          Aldi zaken koop je niet via internet en is dus een totaal andere regeling die uitsluitend geldt bij Aldi.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

heb bij Makro ooit al kleine tv voor slaapkamer van kinderen (18j) gekocht, en bij het uitpakken waren er koffie vlekken op gebruiksaanwijzing,
                            en was er met stylo ingeschreven. Teruggebracht, en de uitleg was inderdaad , dat dit een nieuw? hersteld toestel was.
                            heb een andere gekregen.
                            grt
                            jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Juist.
                              Bij de meeste winkels (en dat is de bedoeling van die wet) mag je de zaak retourneren als je bij levering spijt hebt over je aankoop via internet.
                              Dus zoals het geleverd wordt terugsturen: ongeopend en ongebruikt.
                              Aldi zaken koop je niet via internet en is dus een totaal andere regeling die uitsluitend geldt bij Aldi.
                              Bij internet-aankopen mag je het ding wel gebruiken. En normaal binnen de 7 dagen zijn ze verplicht om het terug te nemen. De reden is dat je bij een internetaankoop het ding niet kan in werking inspecteren, of het je wel bevalt. In een winkel kan je dat normaal wel. Dat gewone winkels dus weigeren dingen terug te nemen die wel werken, vind ik redelijk normaal...
                              Dus ook als je het ding gebruikt hebt, zijn ze verplicht om het binnen die termijn terug te nemen. Dat hiermee geregeld misbruiken gebeuren zal wel kloppen...
                              Mijn Dell scherm (een U2713HM) bij Redcoon.be gekocht heb ik ook teruggestuurd wegen overmatige backlightbleeding. Dat kan je maar zien als je het ding gebruikt. Ik kon kiezen of ik het ding liet vervangen of niet.
                              Heb het laten vervangen. De opvolger had er ook nog last van, maar een stuk minder. Die 2e heb ik gehouden.
                              Die backlightbleeding is een behoorlijk gekend probleem voor dat type scherm. Wat ze doen met de teruggestuurde weet ik niet. Ik weet wel dat beide scherm nieuw waren (waren nog verzegeld.).
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X