Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waanzin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waanzin

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    OPEN haard met 75% rendement ? Forget it. Je bedoelt vast een inbouw-haard.
    En zelfs dan wil toch een paar cijfers zien die dat ondersteunen of vallen die 75% gewoon uit de lucht ? Dit is thermodynamisch niet te verantwoorden. Laat ze maar komen, die cijfers.
    En dat "element dat opwarmt", wat is dat in feite ? Toch geen bakstenen of bloempotten ??
    Anders ga ik besluiten dat dit het zoveelste bewijs is voor de bijgelovigheid van zeelui ?
    Probleem met Bouk is dat hij nooit antwoordt op de vragen die gesteld worden

Comment

Probleem met Bouk is dat hij nooit antwoordt op de vragen die gesteld worden
      +1 ik denk dat hij gewoon graag veel post
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Goed zo Tom, meten is weten.
        Dien braven mensch zijn computer en zijn schouw hebben vééééél meer bijgedragen aan de verwarming van zijn kamertje dan zijn bloempot.
        Ik bewonder jouw enthousiasme want zelf ben ik te oud om dingen uit te proberen die ingaan tegen de wetten van de thermodynamica.
        zo'n onozele testjes, ik vind ze GEWELDIG!!! tuurlijk is het te belachelijk om los te lopen, verwarmen met kaarsjes, maar weet je, als die bloempotten wat warmte uitstralen ipv alleen licht van het kaarsje kan het aangenaam zijn er iets mee te doen. besluit nu is dat het te belachelijk is om ook maar een bloempot omgekeerd op tafel te zetten tenzij je er een kaarsje of 15 onder kwijt kan
        Het is altijd fijn zo'n discussies!!

Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          die warmte wordt door middel van een ventilator via vier gaten (twee onder en twee boven) de kamer ingeblazen.
          warmte , die zonder die plaat en ventilator ongebruikt de schoorsteen zou verlaten.
          Het is natuurlijk zo dat je bij het gebruik van die ventilator ook energie verbruikt, grijze energie, wellicht elektriciteit.
          Ook al is het te verwaarlozen... De andere mogelijkheden geven dat rendement zonder dat je hiervoor externe energie moet verbruiken.

Net zoals een discussie over een houtblok vs houtpellets. De pellets hebben meer warmtevermogen, maar er is wel eerst energie ingekropen om ze te maken. En daar staat niemand bij stil.

Comment

Zelfde voor de uitstoot van een elektrische wagen. Dat het in Noorwegen bijna 0 is wil ik geloven, ze gebruiken enorm veel groene elektriciteit. Hier komt tot nader order nog altijd 50% uit verbranding. Om van landen als Polen maar niet te spreken. Het is allemaal te zien hoe ver je terug wil kijken.

Comment

Working...
            X