Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aperitiefhapjes - oudejaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aperitiefhapjes - oudejaar

Ja, het is bijna weer van dat, oudejaar.
    We werken met een beurtrolsysteem en dit jaar ben ik de "gelukkige" om een 15-tal personen te ontvangen.
    Ik ben er al uit wat het zal zijn voor voorgerecht, hoofdgerecht en dessert maar er zijn zoveel mogelijkheden als hapje bij het aperitief dat ik even wil luisteren wat jullie zelf al gemaakt en goed bevonden hebben.
    Het mag warm en koud zijn maar wel iets wat simpel klaar te maken is. Hier geen echt veto tegen bepaalde waren, oesters mogen, foie gras ook, ... Wat komt er niet in? Pangasius, Tilapia en scampi's van onbekende origine. Onze eigenste grijze garnalen uiteraard wel .

O ja, voorgerecht zal een bordje zijn met een trio van wildpate op een toastje van notenbrood en dekseltje van rozijnenbrood, mousse van eend en wat salade.
    Hoofdgerecht wordt oftewel wildzijnfilet dan wel hertenkalfrug.
    Dessert een bordje met zelfgemaakte chocolademousse (recept van Peter Goossens), een stukje ijstaart en nog zoekende naar een derde soort.

Bolly bubbels om 12 uur en dan koffie met versnaperingen met mogelijkheid tot een sterker glaasje

O ja, mochten er reacties komen dan graag opbouwende, niet dat je zo'n gelegenheid verafschuwt, vegetariër bent, ...

Alvast bedankt!

Re: Aperitiefhapjes - oudejaar

zet maar een stoel extra want met zo'n lekker menu kom ik graag meetafelen hoor...

behalve wanneer je foie gras serveert, dan blijf ik liefst en best mijlenver uit uw buurt.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Vincent : ga voor gravad lax met de gepaste Zweedse saus.
      Ik heb van beiden zalige recepten en bovendien : het kan niet mislukken.
      Voor de chocolademousse heb ik ook een spectaculaire (en eenvoudige) maar daar heb je een espumafles voor nodig.
      De allerbeste verse garnalen komen uit het laatste winkeltje tegen de vismijn in Oostende. Maandag, woensdag en vrijdagvoormiddag. Zeker niet te laat gaan want ze zijn meteen uitverkocht.
      Wel wat duurder maar dit heb ik nog nooit eerder gezien.

En de beste verse oesters, wel, die ....
      Tweede pluk is gepland op 22 december.
      Last edited by Guest2; 1 december 2013, 17:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

En de beste verse oesters, wel, die ....
        Tweede pluk is gepland op 22 december.
        Héhé, dan ben ik jarig. Trakteer je mij?
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

Working...
        X