Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfrijdende auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelfrijdende auto

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Is effectief heel bizar.
    In Parijs is er zo een metrolijn die volledig geautomatiseerd rijdt, je kan in het eerste metrostel vlak vooraan tegen de ruit gaan staan en alles op je zien afkomen. En die stopt ook op exact de correcte plaatsen waar de deuren opengaan zodat je meteen door de in/uitgang kan stappen.
    Je kan dus ook als reiziger niet meer op de perrons terechtkomen omdat die afgesloten zijn en simultaan opengaan met de deuren van de metro.
    Een kleine 20 jaar geleden was er reeds zo'n stukje geautomatiseerd in Londen. Als ik het me nog goed herinner was het een spiksplinter nieuw stukje lijn naar de Docklands.
    Wij stonden toen ook in de eerste wagon vooraan door het raam te turen.....en of het bizar was .
    Wij hadden niks te zoeken in de Docklands maar namen speciaal die metro omdat we over die automatisatie gelezen hadden.....het zal toen waarschijnlijk wel een primeur geweest zijn.
    Dus nieuw/recent is het zeker niet.

PS Wanneer je even googelt op Docklands London Metro (afbeeldingen) zie je tientallen afbeeldingen van 'bestuurderloze' metrostellen, misschien is het wel nog altijd het enige stuk dat geautomatiseerd is in Londen (?)

Groetjes

PS Ik heb ondertussen gevonden dat het niet een echte metrolijn is/was maar ....... http://nl.wikipedia.org/wiki/Docklands_Light_Railway
    Last edited by Guest17; 17 november 2013, 03:12. Reden: PS bijgevoegd

Comment

Re: Zelfrijdende auto

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Die zullen er alleen maar beter van worden. Kan op aanrijding met een zelfrijdende auto is veel kleiner. Die heeft ogen aan alle kanten, drinkt niet, is niet bezig met zijn smartphone, doet niet stoer tegen over zijn vrienden. etc etc.... Jan
      Helemaal mee eens. Volgens mij ook de enige manier om (gecombineerd met geautomatiseerde communicatie) de verkeersstromen te optimaliseren. Zal jammer genoeg pas veel te laat worden doorgevoerd in alle personen- en vrachtwagens waardoor we in de nabije toekomst nog heel vaak in de file zullen staan.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Working...
      X