Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfrijdende auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zelfrijdende auto

Wie durft het aan:

Op de A10 is voor het eerst een test gedaan met auto's die zijn ontwikkeld door 'DAVI'.

Of toch maar even wachten:

Jan

Re: Zelfrijdende auto

Kan ik daarmee rijden wanneer ik stokoud zal zijn en mijn rijbewijs vervallen is?

Wat als ik eens goesting heb om in de Alpen door enkele haarspeldbochten te scheuren?
    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Kan ik daarmee rijden wanneer ik stokoud zal zijn en mijn rijbewijs vervallen is?
      Heerlijke vraag... dan zal het rijbewijs en rijexamen niet meer nodig zijn op termijn.
      En dan zullen de flitspalen en -boetes ook verdwijnen.

Comment

Niks voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Heerlijke vraag... dan zal het rijbewijs en rijexamen niet meer nodig zijn op termijn.
          Yep..en de blaastesten..hik..
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Vooral dat zal dan heel veel pijn doen aan de staatskassa.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Je kan dan meerijden niet ermee rijden. De auto heeft zelf een rijbewijs: http://www.zdnet.nl/google/139228/go...ijs-in-nevada/

Jan
              Klopt. Geen ongelukken meer. Geen stoplichten, airbags, kreukelzones, autogordels, winterbanden meer nodig.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Je kan dan meerijden niet ermee rijden. De auto heeft zelf een rijbewijs: http://www.zdnet.nl/google/139228/go...ijs-in-nevada/

Jan

Klopt. Geen ongelukken meer. Geen stoplichten, airbags, kreukelzones, autogordels, winterbanden meer nodig.

Jan
                Juist, want een computer (datgene wat alles zal besturen) loopt nooit vast, geeft nooit eens een fout...
                en wat als er versie incompatibiliteit komt? jij bent in fout want jij rijdt rond met een v2 en ik een v3.3.0beta?

waarom noemen ze het dan gewoon geen trein? maar dan anders
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Juist, want een computer (datgene wat alles zal besturen) loopt nooit vast, geeft nooit eens een fout...
                  en wat als er versie incompatibiliteit komt? jij bent in fout want jij rijdt rond met een v2 en ik een v3.3.0beta?
                  Inderdaad. Auto van Google heeft 500.000 zonder ongelukken rond gereden. Niet elke computer loopt vast. Ja, dat spul van Microsoft en Apple. Industrieele automatisering is een ander verhaal. In vliegtuigen, treinen en metros zijn eigen ook geen mensen meer nodig voor de besturiing. Maar dat vinden we nog wat eng. Wen er maar aan.

Jan

Comment

Inderdaad. Auto van Google heeft 500.000 zonder ongelukken rond gereden. Niet elke computer loopt vast. Ja, dat spul van Microsoft en Apple. Industrieele automatisering is een ander verhaal. In vliegtuigen, treinen en metros zijn eigen ook geen mensen meer nodig voor de besturiing. Maar dat vinden we nog wat eng. Wen er maar aan.

Jan
                    Ik zal er helemaal niet aan wennen, en mij dus degelijk zo lang mogelijk verzetten tegen zulke vorm van vrijheidsberoving.
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik vind het geweldig !

Enne ... 't is toch weer met een Prius dat ze dit getest hebben
                      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Ik zal er helemaal niet aan wennen, en mij dus degelijk zo lang mogelijk verzetten tegen zulke vorm van vrijheidsberoving.
                        Hier nog zo één. Ben wel benieuwd wat ze zullen doen met de fietsers, de bromfietsers en vooral de motoren.
                        Als alle auto's en vrachtwagens anticiperen gaan we eens goed kunnen gas geven , alle flitspalen zijn overbodig

Comment

In vliegtuigen, treinen en metros zijn eigen ook geen mensen meer nodig voor de besturiing. Maar dat vinden we nog wat eng. Wen er maar aan.
                          Is effectief heel bizar.
                          In Parijs is er zo een metrolijn die volledig geautomatiseerd rijdt, je kan in het eerste metrostel vlak vooraan tegen de ruit gaan staan en alles op je zien afkomen. En die stopt ook op exact de correcte plaatsen waar de deuren opengaan zodat je meteen door de in/uitgang kan stappen.
                          Je kan dus ook als reiziger niet meer op de perrons terechtkomen omdat die afgesloten zijn en simultaan opengaan met de deuren van de metro.

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Vooral dat zal dan heel veel pijn doen aan de staatskassa.
                          Ja, de vraag is of het er effectief zal doorkomen. Bepaalde lobbygroepen zullen het wel proberen in de kiem te smoren.

Zoals de hoax dat er al 60 jaar een systeem bestaat om auto's op lucht te laten rijden, maar dat lobbygroepen het tegenhouden omdat ze op lucht geen taks kunnen heffen zoals bij aardolie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Ben wel benieuwd wat ze zullen doen met de fietsers, de bromfietsers en vooral de motoren.
                            Die zullen er alleen maar beter van worden. Kan op aanrijding met een zelfrijdende auto is veel kleiner. Die heeft ogen aan alle kanten, drinkt niet, is niet bezig met zijn smartphone, doet niet stoer tegen over zijn vrienden. etc etc....

Jan

Comment

Tegen dat die autootjes hier ingeburgerd zijn, zullen er misschien ook wel zelfrijdende fietsen en bromfietsen enzo rondrijden, nu men toch al elektrische fietsen en scooters heeft.

Een kwestie van tijd, of de zelfstappende voetgangers zullen de trottoirs onveilig maken

Comment

Working...
                              X