Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wil men tegenwoordig alles gratis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wil men tegenwoordig alles gratis?

Toen ik m'n Leica M8 te koop zette, kreeg ik biedingen van 700 tot 900 euro. Veel te weinig voor zo'n toestel.
    Ik heb hem dus nog steeds.

Er zijn altijd zotten die proberen

Comment

Men kan ook de vraag omkeren: "wil men tegenwoordig overal geld voor?"

In het begin "leende" ik iets uit, tot ik tot de constatatie kwam dat je het toch nooit terugkrijgt, of je moet er achter zagen.
      Dus daar ben ik vanafgestapt.
      Tegenwoordig geef ik weleens een aantal zaken gratis weg, aan kennissen dan wel.
      Ook met de idee: "moet ik echt overal geld voor in ruil?".

Dan heb ik het niet over dure producten, maar over relatief goedkope zaken, die hier anders toch maar liggen en waarvan ik weet dat ik er wellicht niets meer mee ga doen in de toekomst.
      Neem nu dat toetsenbord dat hierboven aangehaald werd... 30 euro, kom zeg. Zoiets doe ik naar de kringloopwinkel. Dan ben je er meteen vanaf, is het uit je zicht, en kan iemand anders die het nodig heeft kan er meteen mee aan de slag als die het in de winkel afhaalt voor een prikje.

Vaak is het ook zo dat mensen "impulsief" iets kopen, of iets ondoordacht kopen, en dat ze een jaar later iets nieuws nodig hebben, voor welke reden ook, en het oude laten liggen.
      Is het dan niet een beetje de schuld van de koper, soms?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

Neem nu dat toetsenbord dat hierboven aangehaald werd... 30 euro, kom zeg. Zoiets doe ik naar de kringloopwinkel. Dan ben je er meteen vanaf, is het uit je zicht, en kan iemand anders die het nodig heeft kan er meteen mee aan de slag als die het in de winkel afhaalt voor een prikje.
        Zijn dat uw zaken? Ik dacht het niet.
        Daarbij, moest je VZW lid zijn zou je kunnen zien wat ik GRATIS aanbied.
        Kan het enkel in dit forum aanbieden omdat het allemaal computerspul is, zowel soft- als hardware.
        En 30 euro voor een zo goed als nieuw toetsenbord van Mac is niet overdreven.
        Ene, BTW, de koper is komen opdagen en die heeft niet eens afgeboden, zodus.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Zijn dat uw zaken? Ik dacht het niet.
          Hou het dan privé... ipv het publiekelijk op het forum te zetten.
          Wat je openbaar ter discussie stelt op internet, daar mag toch op gereageerd worden?

Anders mag niemand op de TS zijn bericht antwoorden, omdat het ook onze zaken niet zijn.

Comment

Heb het ondertussen op ebay geplaatst: http://www.benl.ebay.be/itm/13104735...84.m1558.l2649

Ben benieuwd hoe het daar zal lopen, eerlijk gezegd is dit mijn eerste aanbieding op zulke websites. Mijn startprijs staat op 300€.

Ooit kocht ik hier 2e hands via aangeboden mijn speedlite 430 ex I voor 100€, dat was ook de vraagprijs. Ik weet wat dat spul koste en maakte daar ook geen punt van.
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

je artikels wat mooier presenteren( opruimen),betere foto's plaatsen en je advertenties op elkaar afstemmen.
              "Platen te koop ... 10 jaar activiteit" en anderzijds " Alles amper gebruikt, maar 2 feesten mee gedaan"
              Flickr één
              Flickr two

Comment

"wegens plaatsgebrek bied ik jammer genoeg volgende Disco bar aan" , staat in de beschrijving van het artikel op Ebay.
                Je zou het bijna kopen uit medelijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  "wegens plaatsgebrek bied ik jammer genoeg volgende Disco bar aan" , staat in de beschrijving van het artikel op Ebay.
                  Je zou het bijna kopen uit medelijden
                  Sorry maar wie gelooft zoiets?

Nog zoiets in dien aard:
                  "Wegens groot succes verlengen we ons aanbod"
                  (die geraken hun nest niet kwijt ja... )
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Nog zoiets in dien aard:
                    Ik heb hier nog een Singer staan die je nooit zal laten stikken...
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                      Ik heb hier nog een Singer staan die je nooit zal laten stikken...
                      Ok maar ik voel me ook niet genaaid hoor

Wel door de flater van onze verdediging.
                      Colombia staat voor met één goal.
                      Last edited by theokus; 14 november 2013, 21:11.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Het is wel zo hoor, het stond bij mijn ouders op mijn oude kamer. Ik heb ze naar mijn huis gehaald, maar heb alleen ruimte in mijn tuinhuis. Daar word het tamelijk vochtig in, dus niet echt ideaal voor zoiets. Ik dacht ze bij te houden, maar dan kan ik ze beter verkopen dan ze binnen aanzienlijke tijd weg te voeren naar het stort.
                        Ik zal deze text weghalen, hoeven kopers mss niet te weten.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Nog zoiets in dien aard:
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                          Het is wel zo hoor, het stond bij mijn ouders op mijn oude kamer. Ik heb ze naar mijn huis gehaald, maar heb alleen ruimte in mijn tuinhuis. Daar word het tamelijk vochtig in, dus niet echt ideaal voor zoiets. Ik dacht ze bij te houden, maar dan kan ik ze beter verkopen dan ze binnen aanzienlijke tijd weg te voeren naar het stort.
                          Ik zal deze text weghalen, hoeven kopers mss niet te weten.
                          Ach ja, waarom niet he

Als ik vroeger mijn kelder zag dan werd ik bijna ziek
                          Heb er wel een ding van geleerd: als je het niet mist, heb je het ook niet nodig.
                          Sommige dozen bewaar ik omwille van de garantie van hetgeen erin stak
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Je kan alles een draai geven, alles positief of negatief bekijken.

Een bod, ook al is het lager dan je wil is een blijk van interesse en beter dat dan geen reactie.
                            De volgende bieder weet dan dat hij hoger moet gaan indien hij interesse heeft, de prijs zal dus omhoog gaan.
                            Als er geen biedingen zijn, dan lijkt het dat niemand interesse heeft en zal een persoon met interesse ook lager bieden omdat er blijkbaar geen interesse is in het materiaal.
                            En als op bijna 400 geïnteresseerden niemand de prijs goed vindt ... dan zullen ze het ook wel niet als "duur materiaal" aanzien.

Zelf vind ik de aankondiging dan slecht opgesteld, als het dan toch allemaal zo duur is, zet er dan de aankoopprijs van alles bij en de aankoopdatum, het type en merk ... dan kan je echt aantonen dat de vraagprijs het waard is.
                            En als je iets als "deftig" wil laten doorgaan, neem dan geen foto's genomen tussen rommel
                            Ik heb hier ook spullen liggen die maar twee keer gebruikt zijn, maar ze zijn 10 jaar oud ... twee keer gebruikt wil niets zeggen.
                            Wat duur betreft ... zo duur is dat materiaal nu ook weer niet.

En verder ... hoe zie je je eigen post hier?
                            Als je het anders bekijkt kan je dan ook vermoeden dat je met een omwegje ondertussen ook hier snel je spullen te koop aanbiedt.

Heb het ondertussen op ebay geplaatst: .../...
                            Sorry maar nog eens de link plaatsen is toch echt hier reclame komen maken voor je verkoop en je misbruikt je eigen post ervoor.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Uiteindelijk verkocht geraakt... De presentatie kon inderdaad beter...
                              De link op ebay was een reactie op een eerdere post.

Comment

Working...
                              X