Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wil men tegenwoordig alles gratis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wil men tegenwoordig alles gratis?

Ik volgend item te koop aangeboden op 2e hands.be: klik

Mensen zijn echt gek geworden, 200€ bieden ze ervoor.... Kenners weten dit duur materiaal is en goedkoop word aangeboden.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Re: Wil men tegenwoordig alles gratis?

Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
    Ik volgend item te koop aangeboden op 2e hands.be: klik

Mensen zijn echt gek geworden, 200€ bieden ze ervoor.... Kenners weten dit duur materiaal is en goedkoop word aangeboden.
    Met een vraagprijs van 350€ vind ik 200€ een bod waar je iets mee kan (tegenbod?)
    waarom direct zo aanvallend... mocht er nu 50eur geboden worden, dan lijkt het een ander verhaal...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

200 is toch wel echt weinig hoor, kenners weten dit. Ik heb een tegenbod gedaan. 350€ vind ik al weinig.

Zou jij het laten gaan voor 200€?
      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Er staat toch ook duidelijk vermeld : bieden vanaf 300euro. Snap dan ook niet goed waarom iemand 200euro biedt??
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

200 is toch wel echt weinig hoor, kenners weten dit. Ik heb een tegenbod gedaan. 350€ vind ik al weinig.

Zou jij het laten gaan voor 200€?
          Met zin 1 begrijp je wat ik bedoel.
          en dan toch de vraag stellen in zin 2?

Neen ik zou het niet laten gaan, maar 100euro boven het "bieden vanaf"-bedrag is in mijn ogen iemand met serieuze interesse die een koopje wilt doen.
          Dus zoals je zelf zegt, tegenbod doen, of argumenten geven waarom 350 een minimum is. (bv: nieuwprijs icm gebruik/staat/...)

Toevoeging:
          Kans bestaat ook dat het iemand is met geen verstand van zaken en gewoon het te duur vind en toch interesse heeft...

Verder wil ik je ook geen ongelijk geven, er zijn er altijd die het onderste uit de kan willen...
          Toen ik mijn 125cc motor verkocht (2 jaar oud en 8000km met een vraagprijs van 2000euro) kreeg ik boden tussen 200 en 400euro...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Niemand verplicht je te reageren op een idioot bod, of een bod dat jij als te laag beschouwt.

Schrijf dat gewoon in de advertentie: op te lage biedingen wordt niet gereageerd.

En verder... hoe dikwijls gaan we hier nog topics zien over reacties op een tweedehandssite.
            Ondertussen weten we hoe kopers (en verkopers) zich gedragen.
            Als je daar niet tegen kan, verkoop dan niet op die websites hé.

Bij ebay heb je al die zever niet. Als je object een beetje gewild is, dan gaat het wel een correcte prijs. Wil je langer wachten en meer krijgen, neem die nadelen er dan bij hé.

Comment

Tja, je hebt altijd van die mensen die blijkbaar van 'n andere planeet komen.

Ik heb ook zo mijn ervaringen.
              Wat ik verkoop is altijd 100% in orde.

Al meegemaakt dat de koper mijn 24-120mm VR zag en gewoon meer gaf als ik vroeg. 400 ipv 380 €.
              "ik zie dat die lens nieuw is, zei 'm "
              Met mijn Polo juist hetzelfde. Die gaf gewoon mijn vraagprijs.
              De wagen was voor zijn zoon.
              Achter 'n maand email ik hem en vroeg "ben je nog steeds content over je aankoop?"
              "mijn zoon is zeer tevreden en zei dat 'm geen betere wagen had gehoopt te krijgen".

Dat is erg prettig om dat te horen, want de meeste zal dat worst wezen.

Verkopen is altijd prettig als je 'n "win-win" situatie hebt.
              Als verkoper moet je toch weten dat je die persoon 5 jaar later nog in de ogen durft te kijken. Een tevreden klant komt immers altijd terug.

Comment

De interesse is bij de geïnteresseerde heel groot, maar de geldbeugel niet. Op eBay kan ik het ook plaatsen.

Comment

Binnen één week was ik mijn "flikker"-tv en een mediaspeler kwijt.
                  Beide verkocht aan iets meer dan de helft van de aankoopprijs.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

200 is toch wel echt weinig hoor, kenners weten dit.
                    Kénners wel, maar amateurs die zo'n ding willen kopen en er niets van kennen, hebben misschien geen benul van waarde.

En je kan maar vragen hé als koper, onder het mom van "wie weet verkoopt die het toch aan 200 als hij geen andere kopers vindt".
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                    Er staat toch ook duidelijk vermeld : bieden vanaf 300euro. Snap dan ook niet goed waarom iemand 200euro biedt??
                    Sommige mensen zien dat als een richtprijs, of gaan er vanuit dat mensen het duurder plaatsen zodat ze kunnen afbieden. Niet iedereen zit zoals jij in elkaar.

Omdát men op die site kán bieden... biedt men...
                    Je bent als verkoper niet verplicht om het bod aan te nemen hé.

Waarom the obvious uitleggen...

Comment

Vroeger was het net hetzelfde als nu
                      Er was geen internet, geen e-bay of iets dergelijks.

Soms bood de winkelier aan om mijn materiaal in zijn winkel aan te bieden
                      En meestal kwam er niets van in huis: niets verkocht dus.
                      Winkeliers die dat nu nog willen doen zijn zeer zeldzaam.
                      Ze verkopen liever nieuwe spullen en dat is te begrijpen natuurlijk.

Het blijft ook pijnlijk om jouw materiaal te verkopen voor een appel en een ei.
                      In feite ben je machteloos. Als je alles kwijt wil kan je het verkopen aan de hoogste bieder, meer zit er niet in.
                      Je kan ook alles naar het containerpark brengen of het gewoon bij jou in de kelder plaatsen.

Een koper vinden die je een redelijke prijs wil betalen is ook een zeldzaamheid.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Je hebt op www.2dehands.be de keuze om een vaste prijs in te stellen, bijvoorbeeld 300 of 350€.
                        Je hebt echter gekozen voor de functie dat men een bod kan doen.
                        Het is dus je eigen fout dat je de mogelijkheid openlaat voor een bod van 200€, ondanks dat je minimaal 300€ wil krijgen zoals je in de beschrijving zet.
                        Ik zie dan ook niet in waarom je hiervoor moet zeuren, als je zelf een fout hebt gemaakt bij het opstellen van de advertentie door een verkeerde optie te kiezen.

Comment

Ik heb al zoveel verkocht op 2de hands en Kapaza en bijna nooit de vraagprijs ervoor gekregen, maar oesje als je zelf eens wat lager bied dan is de wereld te klein.
                          Na maanden hier op BD en 2de hands aangeboden te staan heb ik vandaag eindelijk mijn Mac toetsenbord kunnen verkopen, tenminste ik hoop dat de koper vanavond opdaagt.
                          Ik vroeg er 30 euro voor en heb er 25 euro voor gekregen, het is amper gebruikt geweest en zit nog in de doos zoals ik het gekocht had.
                          Moet wel lukken zeker dat er nu plots iemand 33 euro voor bied en die dringt aan, helaas ik had al toegezegd aan de vorige koper. (Klik)
                          (Smoutje doet een bod van 30 euro waar ik natuurlijk akkoord mee was, maar nooit antwoord gekregen van hem sindsdien.)
                          Wat ik wil zeggen, geduldig zijn is soms een schone deugd.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Wil men tegenwoordig alles gratis?

Simpel antwoord: JA !!

Heb ook een aantal spulletjes te koop staan op 2dehands, staan er echt al heel lang op en ik krijg regelmatig de meest belachelijke biedingen.
                            Ik reageer daar zelfs niet meer op; kenners weten wat de waarde van de spulletjes is en vroeg of laat valt de juiste persoon zijn oog er wel eens op.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik heb hier eens een Nikon body (aankoopprijs 1500€) van 8 maanden oud en 2500 clicks te koop gezet voor 800€. Gedurende een week biedingen gekregen van
                              300 tot 600€. Heb het toestel dan meegenomen naar de Dipro fotobeurs in Gent. Daar betaalde een opkoper me onmiddellijk 850€. Terwijl ik mijn geld nog aan het wegsteken was, verkocht hij het toestel door voor 1150€. Die had dus 300€ verdiend op een paar minuten.

Comment

Working...
                              X