Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben aan nieuwe smartphone toe, maar dewelke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ben aan nieuwe smartphone toe, maar dewelke?

Mijn Nokia doet al een hele tijd nukkig. Kan soms de toetsenblokkering niet opheffen, soms ontvang ik ook niks.
    Na het verwijderen van de batterij gaat die weer maar ook niet altijd en vooral niet voor lang, dus het wordt een nieuwe.

En precies als bij een DSLR zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik twijfel tussen een Samsung en een Huawei, wat is nu het best?
    Toestel mag iets rond de 300 euro kosten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Re: Ben aan nieuwe smartphone toe, maar dewelke?

Met bovengenoemde merken heb ik geen ervaring.
    Misschien is een chinees ook wel een overweging waard?
    Ik heb me gisteren net mijn 2de cubot gt99 besteld.
    Ik had er al zelf eentje en ben daar zo tevreden over dat ik er nu ook een voor mijn vrouw besteld heb.
    130 euro, en dat ding doet wat het moet doen.
    Het enige gekend probleempje is de GPS, voor overigens alle chinese toestellen.
    Ik heb nu net het geluk dat die van mij wel zonder probleem werkt.
    Groetjes,
    Dominic

Comment

Loop eens langs een winkel en laat je adviseren. Er zijn zoveel verschillen en iedereen wil wat anders. De perfecte samrtphone voor de ene is niet de perfecte smartphone voor de andere. Met dat budget zou ik persoonlijk voor een nexus 4 gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        Loop eens langs een winkel en laat je adviseren. Er zijn zoveel verschillen en iedereen wil wat anders. De perfecte samrtphone voor de ene is niet de perfecte smartphone voor de andere. Met dat budget zou ik persoonlijk voor een nexus 4 gaan.
        Sorry, maar daarmee schiet ik niet op. Mocht ik de nodige gelden hebben, er zijn andere prioriteiten, dan is mijn keuze heel beperkt, of de Samsung Galaxy S4 Active of de Huawei Ascend P2.
        Bij deze laatste kan men echter de batterij niet vervangen, maar ziet er wel prachtig uit.
        In de middenklasse is het aanbod veel groter en de keuze navenant moeilijker te maken.
        In ieder geval is de iPhone en smartphones met Window$ 8 uitgesloten.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Gisteren publiciteit van Aldi ontvangen, een Sony Experia voor rond de 130 euro dacht ik. Misschien niet wat je zoekt, maar toch maar eens kijken, je weet maar nooit...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Die Xperia E zou ik links laten liggen. Ziet er goed uit, maar heeft zeer matige specs. Ik zou er toch echt niet dagelijks met willen werken. Ik blijf bij de Nexus 4. Nu voor €300 te krijgen (€200 tweedehands nu de nexus 5 uit is). Snelste wat je voor die prijs kan krijgen en prima ondersteuning door google.

Voor €219 zou je vandaag de g700 kunnen overwegen: http://www.ibood.com/be/nl/

Comment

Enkele andere voorbeelden van smartphones die goed uit testen komen
              Sony xPeria M +-200 euro
              Sony xPeria SP +-325 euro
              Samsung S4 mini +- 345 euro

Je kan ook zelf even in google zoeken op merk, type en "review".
              Of op de website van smartphoneshop een selectie maken met je eisen (schermgrootte, batterijduur, 4G, .....)

edit: De Nexus 4 (@ 300 euro) is dat niet het 8Gb model? Geen uitbreidbaar geheugen (micro sd kaartje) - dat kan dus krap zijn - en geen vervangbare batterij.
              Last edited by nabi; 13 november 2013, 13:49.

Comment

Ascend G700 219€
                .....Dyslexie.......

Comment

Neem een abonnement bij Het Laatste Nieuws en je krijgt er een Samsung Galaxy Fame gratis bij ...

Comment

Mijn schoonmoeder heeft goede ervaringen met huawei, ze heeft voordien altijd samsung gehad en kan niet echt zeggen welke beter is, maar haar gevoel zegt de huawei.
                    Ik weet wel niet welk model ze precies heeft, maar alleszins niet de high end telefoons.

Eventjes off-topic, maar iets wat ik toch even kwijt wil:
                    Sommigen raden aan om in een winkel langs te gaan, wel vroeger was ik ook van dat principe, maar de laatste tijd merk ik meer en meer dat verkopers eigenlijk van niets meer weten.
                    Ze moeten zelf ook de specs aflezen van het kaartje en weten er vaak minder vanaf dan iemand die een beetje research heeft gedaan op het net. Enkel Essec heeft nog verkopers in dienst die wel ongeveer weten wat ze verkopen (maar da's mijn indruk). De enige reden waarom ik zo'n duurdere spullen nog in een winkel koop, is omdat als er wat mee scheelt ik mijn verhaal kan doen tegen een persoon, en niet tegen een invulformuliertje op een website, dat me beperkt tot 300 tekens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Toestel mag iets rond de 300 euro kosten.

Grtz, RF
                      Ik heb het zeker niet hoog op, maar een smartphone van rond de 300€?
                      Dan zou ik toch maar een gewone goede Gsm kopen, want een smartphone van die prijs daar hebben wij ondervinding mee, hij ligt in de kast.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                        Dan zou ik toch maar een gewone goede Gsm kopen, want een smartphone van die prijs daar hebben wij ondervinding mee, hij ligt in de kast.
                        Wat maakt een smartphone smart?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Niks van waar. Een maat van mij heeft een sony Xperia L van €250 en werkt perfect, hij is er zeer tevreden van...
                          Moet er natuurlijk mee kunnen werken ...
                          + Verschillende vrienden hebben een Iphone 5 van nog geen jaar oud en heeft het al begeven. ( prijs iets hoger dan €300 )
                          Last edited by NielsDV; 13 november 2013, 17:39. Reden: aanvulling
                          - Photography made me look at things differently -

Comment

Ik kocht onlangs een samsung young, was positief verast.
                            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

En wat is die ondervinding? En waarom ligt die (welke trouwens?) in de kast? Kapot? Te koop?

edit

nog goede keuze:
                              Samsung Ace 3 (heeft 4G en een NFC chip) +- 300 euro
                              Last edited by nabi; 13 november 2013, 18:44.

Comment

Working...
                              X