Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keukenrobot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keukenrobot

Ik doe met mijn keukenrobot:

1. dagelijks brood ''kneden''
    2. eiwit opkloppen
    3. cake deeg/taart/ ... maken
    met de bijgeleverde stukken
    4. smoothy's / fruitsap
    5. groentjes snijden

En een ook niet onbelangrijk aspect is het ONDERHOUD.
    hier geen last van, alles mag in de vaatwas
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik zou het bijv. zeer interessant vinden om te weten wat men thuis zoal doet met zo'n keukenrobot

@Theo
      Brood en pizzadeeg kneden is er dus niet meer bij, dat gaat tegenwoordig met de VEMA (wij maken vb altijd een 20tal pizzadeegbolletjes van 200 g. Het recept voor de deeg is zeer bewerkelijk, ik heb er anderhalf jaar over gezet om de perfecte pizza te ontwerpen).
      De Kenwood wordt gebruikt voor raspen van vb wortelen, snijden van kolen, rapen, wortelen ea voor de hutsepot en de zuurkool. Maken we ook meteen in grote hoeveelheden. (Ik heb een pro-vacuummachine die ik niet meer zou willen missen, twee diepvriezers, een zoon en een dochter en vele vrienden)
      De blender gebruiken we het meest, meer bepaald voor tomaten (ik heb ieder jaar tussen de 60 en de 120 kilo tomaten die we half pureren om samen met ongesneden en gepelde tomaten te steriliseren.
      De pannenkoek- en wafeldegen en de deeg voor het IJslandse vuurbrood doen we met de Kenwood, met dat "ding zonder naam", dat draaiend "rek". Klopper voor sabayontoestanden en vroeger ook voor chocomousse. De chocomousse maken we sinds een jaar of 5 heel anders : geen werk (5 minuten en vervolgens de koelkast in voor een paar uur), heel licht en heel lekker, de gewone chocomousse eten we allang niet meer. Veel te zwaar.
      En dan heb ik het wel gehad zeker ?
      Tja, ik heb geen grote keuken.

Het zijn de grote hoeveelheden waar ik soms last mee heb.
      Een klein brood van 500 gr. bloem : kom ik een paar dagen mee toe.
      Ik kan ook niet de ganse dag brood eten he
      En een aantal zaken kan ik bewaren in de diepvries en dat is wel goed.

Het is met alles zo: als je het WEET dan is alles kinderspel.

Mijn ouders hadden vroeger een grote hof & moestuin & fruitbomen als appelen, kersen, perziken enz.
      Veel groeten en klein fruit zoals aardbeien, rode bessen, stekelbessen; noem maar op.
      Psychologisch en menselijk gezien past het niet maar ons ma zou toch blij zijn geweest
      met de keukenapparatuur van nu.
      Last edited by theokus; 9 november 2013, 18:00.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        Ik doe met mijn keukenrobot:

1. dagelijks brood ''kneden''
        2. eiwit opkloppen
        3. cake deeg/taart/ ... maken
        met de bijgeleverde stukken
        4. smoothy's / fruitsap
        5. groentjes snijden

En een ook niet onbelangrijk aspect is het ONDERHOUD.
        hier geen last van, alles mag in de vaatwas

Maak eens bladerdeeg met de keukenrobot David

Je zit ook weer met grote hoeveelheden maar daar is niks mis mee hoor als je een gezin hebt.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Maak eens bladerdeeg met de keukenrobot David

Je zit ook weer met grote hoeveelheden maar daar is niks mis mee hoor als je een gezin hebt.
          Bladerdeeg met een keukenrobot ?????

Comment

Tja, ik heb geen grote keuken.

Het zijn de grote hoeveelheden waar ik soms last mee heb.
            Een klein brood van 500 gr. bloem : kom ik een paar dagen mee toe.
            Ik kan ook niet de ganse dag brood eten he
            En een aantal zaken kan ik bewaren in de diepvries en dat is wel goed.

Het is met alles zo: als je het WEET dan is alles kinderspel.

Mijn ouders hadden vroeger een grote hof & moestuin & fruitbomen als appelen, kersen, perziken enz.
            Veel groeten en klein fruit zoals aardbeien, rode bessen, stekelbessen; noem maar op.
            Psychologisch en menselijk gezien past het niet maar ons ma zou toch blij zijn geweest
            @Theo
            Jammer dat je zo ver woont, anders had ik je graag eens uitgenodigd in het verre WestVL bij de zee.
            Denk dat we het best wel met elkaar zouden kunnen vinden.

Comment

....................

Dat hebben wij nu ook nog Theo, zij het dat ons assortiment fruitbomen zich beperkt tot twee soorten appels, twee soorten peren, en één soort pruimen.
              De bessenstruiken hebben wij ook allemaal. Daarbij hebben wij nog ongeveer 20 lopende meter witte druivelaar. Wat is het gevolg ?
              Dat wij jaarlijks massa's fruit naar het containerpark moeten brengen. Een paar weken terug nog ongeveer 60 kgr. druiven. Ik heb zelfs een berichtje geplaatst op een forum voor hobby wijnmakers........geen enkele reactie gekregen.
              Ook ons ander fruit, je mag het aan tal van mensen zeggen, ze zijn allemaal geïnteresseerd........als we het zelf zouden plukken en nog aan huis gaan brengen ook liefst .
              De mensen gaan liever naar de winkel hé, kost wat meer geld, maar kost minder moeite.
              Morgen gaan wij weer met ongeveer 5 bakjes overrijpe peren (Beurre Alex Lucas) naar het containerpark, de bakjes Conférence hebben wij reeds en paar weken terug weggebracht....... Triestig hé !
              Groetjes
              Last edited by Guest17; 10 november 2013, 10:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Dat hebben wij nu ook nog Theo, zij het dat ons assortiment fruitbomen zich beperkt tot twee soorten appels, twee soorten peren, en één soort pruimen.
                De bessenstruiken hebben wij ook allemaal. Daarbij hebben wij nog ongeveer 20 lopende meter witte druivelaar. Wat is het gevolg ?
                Dat wij jaarlijks massa's fruit naar het containerpark moeten brengen. Een paar weken terug nog ongeveer 60 kgr. druiven. Ik heb zelfs een berichtje geplaatst op een forum voor hobby wijnmakers........geen enkele reactie gekregen.
                Ook ons ander fruit, je mag het aan tal van mensen zeggen, ze zijn allemaal geïnteresseerd........als we het zelf zouden plukken en nog aan huis gaan brengen ook liefst .
                De mensen gaan liever naar de winkel hé, kost wat meer geld, maar kost minder moeite.
                Morgen gaan wij weer met ongeveer 5 bakjes overrijpe peren (Beurre Alex Lucas) naar het containerpark, de bakjes Conférence hebben wij reeds en paar weken terug weggebracht....... Triestig hé !
                Groetjes
                Je kan alles conserveren hoor, kost wel wat moeite... en is beter dan hetgene je in de winkel koopt...
                Opgelegde peren, gelei, confituur, konfijten, invriezen, druivensap (pasteuriseren)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                  Je kan alles conserveren hoor, kost wel wat moeite... en is beter dan hetgene je in de winkel koopt...
                  Opgelegde peren, gelei, confituur, konfijten, invriezen, druivensap (pasteuriseren)...
                  Mochten we één jaar alles zelf conserveren, dan kunnen we voor de rest van ons dagen verder......wat dan te doen met het fruit van de volgende jaren .
                  Groetjes

Comment

Mochten we één jaar alles zelf conserveren, dan kunnen we voor de rest van ons dagen verder......wat dan te doen met het fruit van de volgende jaren .
                    Groetjes
                    Tja, dan eet je nooit vers fruit.
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      Tja, dan eet je nooit vers fruit.
                      Wij eten met ons twee dagelijks elk drie stukken fruit.......maar dat is bijlange niet voldoende om onze volledige jaarlijkse oogst in ons maag te laten verdwijnen.
                      Ik wil die bomen en struiken ook niet omzagen omdat ze in het voorjaar nog een mooie bloei geven, maar anders waren ze reeds lang in onze houtkachel beland.
                      Groetjes

Comment

Bladerdeeg met een keukenrobot ?????
                        Gezien hoe mijn zin eindigt Paul >>>
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Gezien hoe mijn zin eindigt Paul >>>
                          Nu je het zegt
                          Maar mijn aanbod blijft geldig Theo

Comment

Nu je het zegt
                            Maar mijn aanbod blijft geldig Theo
                            Ikweettet
                            Verleden jaar met de donkere dagen voor Kerstmis is er nog zo over gepraat
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

[QUOTE=PaulM;4014925]

Ik heb wel het voordeel van een grote keuken waar alles gewoon blijft staan : VEMA, Kenwood en een Pizza-oven.
                              Maar voor kleine hoeveelheden eiwit bestaan er idd mixers.
                              Mayonaise gebeurt ook met de mixer sinds ik "de grote truc" heb ontdekt, tientallen jaren heb ik staan prutsen daarmee. Nu : 5 minuten en klaar.
                              En wat is dan de "grote truc' ????
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

[QUOTE=Alfa Centauri;4015897]

En wat is dan de "grote truc' ????

Naar de Aldi gaan en een pot kopen?
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X