Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keukenrobot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keukenrobot

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
    bekijk deze eens KENWOOD KMC570 CHEF PREMIER
    een 1000 watt motor
    kan 2,2 kg kneden (een brood van den bakker is ma 800 gr)
    kost rond de 400€

grts
    Inderdaad, maar moest je zo een ouder model op de kop kunnen tikken,
    (deze volledig in aluminium met stalen vergrendelingen en tandwielen) dat waren de echte goede toestellen
    van Kenwood, en moest je weten hoeveel er daarvan ongebruikt in de kelder staan......

Een echt lekker brood bak je nog steeds het beste in een gewone oven, en op een steen,
    die automatische broodbakmachientjes zie je wekelijks in het containerpark liggen, dat wil ook wat zeggen.....
    Last edited by Guest42; 9 november 2013, 06:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      ......

Een echt lekker brood bak je nog steeds het beste in een gewone oven, en op een steen,
      .....
      mee eens, en wij hebben daar een bakker voor die dat voor ons doet.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

(deze volledig in aluminium met stalen vergrendelingen en tandwielen) dat waren de echte goede toestellen
        van Kenwood, en moest je weten hoeveel er daarvan ongebruikt in de kelder staan......

die automatische broodbakmachientjes zie je wekelijks in het containerpark liggen, dat wil ook wat zeggen.....
        We hebben ook nog zo'n Domo gehad, dat kneedt niet, dat roert. Vervolgens overgestapt naar een Kenwood zoals David.
        Ook dat is niet écht kneden en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het kneden van brooddeeg op het randje is voor deze machine (wordt na een half uurtje toch warm).
        Nu hebben we het kleinste model van VEMA (derde model van boven)

Er is betreft degelijk geen vergelijk mogelijk met een Kenwood of wat dan ook. De kuip en de roerder draaien allebei, die is écht kneden. Er zit daar een aparte solide motor in die via een ketting de kuip en de roerder aandrijft, geen elektronica of variabele snelheid. Inox en poederlak. Ziet er niet mooi uit maar dat is onbelangrijk. Verhoest maakt enkel machines voor bakkerijen. Onverwoestbaar dus.
        Weegt ook een paar keer zoveel als een Kenwood, ver ga je niet lopen met dat knedertje.

Twee nadelen :
        1 : de kuip kan niet los
        2 : de prijs

Paul (bakkerszoon).

Comment

weet eigenlijk niet wat zo machine kost dat je noemt,
          heb even gezocht op kneders, bij bakkerij techniek te mol heb je een prof machine voor 8 kg deeg te kneden ineens das toch al iets
          en voor 550€ verwisselt het van eigenaar.
          hoe dit ding op je keuken gaat staan heb ik geen idee van,
          zit een kuip op van 10 liter inhoud dus zal wel iets groter uitvallen dan een kenwood waarschijnlijk iets zwaarder ook.

maar van prijs valt dat nog best mee niet?
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

heb even gezocht op kneders, bij bakkerij techniek te mol heb je een prof machine voor 8 kg deeg te kneden ineens das toch al iets
            zit een kuip op van 10 liter inhoud dus zal wel iets groter uitvallen dan een kenwood waarschijnlijk iets zwaarder ook.

hmm idd prijs valt al bij al mee.
            maar meer dan deeg kneden doe je er dan ook nie mee (denk ik)

keukenrobot kneed dan mss niet 100% zoals deze toestellen doen maar is breder inzetbaar
            nikon stuff

Comment

Volledig eens met Paul, bakken ons brood ook zelf in de warmeluchtoven (4 broden in 1 keer)
              Heb ook Kenwood, maar deze kneed niet, en hebben dan ook spiraalkneder gekocht, kleine machine.
              Deze kneed het deeg, wordt niet warm en is denk ik,als particulier niet te verslijten.
              investering zeker het overwegen waard voor diegenen die zelf hun brood bakken.
              grt
              jan

Comment

Wel, gisteren nog gehoord...
                Francine (dame met man en kinderen) > haar Kenwood kostte 400 euro...
                Op 20 jaar maar een paar keren gebruikt.
                Haar Kenwood staat in de kast

Het zal overal wel niet zo zijn.

Het design speelt ook een rol: het oog wilt ook wat.
                En sinds de kookprogramma's op tv worden er spullen gekocht dat het niet meer net is
                Gisteren nog gezien op tv dat bijv. de Carrefour met zijn aankopen er rekening mee houdt.
                Gezonder koken of bakken en zelf iets bereiden is meer dan 'in'.

Wat me wat tegenzit en dit is meer van praktische aard, is dat je nooit alles
                in huis hebt wat je nodig hebt.
                Bij veel recepten zijn er bijv. kruiden of andere ingrediënten die je niet in keukenkast
                hebt staan of die je zelfs niet kent.
                Je moet eens nagaan wat je bijv. na een jaar allemaal in de keukenkast hebt staan.
                Is OT maar goed, het hoort het bij.

Na veel gelezen te hebben over 'onze' keukenrobot is het zo dat die allemaal
                uitstekend zijn om te roeren...
                Bijv. roerdeeg ed. gaat prima.
                Ze hebben nog iets gemeen: elke machine heeft iets waar het niet sterk in is.
                Heb dat gezien bij een vergelijkende test bij het kloppen van eiwit (met mijn handmixer is zo geflikt).
                Dan moet je al een categorie hoger gaan, meer geld besteden, voor een keukenrobot.
                Een keukenrobot kan ook niet meer dan kneden en kloppen of mengen.
                Natuurlijk kan je werken met hulpstukken en die zijn ook niet goedkoop.
                Je hebt de meeste zaken vlug zelf gedaan met een mes (of rasp) en je heb minder afwas.

Ik zou het bijv. zeer interessant vinden om te weten wat men thuis zoal doet met zo'n keukenrobot

Een handig en letterlijke zware machine blijft duur.
                Intussen heb ik veel praktijkvoorbeelden gezien via Youtube.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Tsja, die kookprogramma's, op elke zender is er wel ééntje, hebben gezorgd en zorgen nog steeds voor een 'boom' in de verkoop van allerhande apparatuur en kruiden.
                  Kruiden bvb. ik denk dat wij ongeveer 40 jaar geleden peper, zout en muskaatnoot in huis hadden. Nu staan er hier (zo pas eens geteld) 39 potjes kruiden......
                  Allemaal wel eens nodig gehad om één of ander gerecht te bereiden, maar daarna komen ze slechts sporadisch nog aan bod.
                  Het voordeel : wanneer we nu eens één of ander kruid nodig hebben, dan hebben we het nu (meestal) wél in huis.
                  Idem met allerlei apparatuur. De eerste weken na aankoop wordt het zoveel mogelijk gebruikt, zo sust men zijn eigen ivm de vele uitgegeven euro's.....en daarna staat het, in het beste geval, mooi te wezen in de keuken, waar het ondanks niet of zelden gebruikt, toch regelmatig dient proper gemaakt, en in het slechtste geval wordt het vergeten in één of andere kast, tot men zelfs niet meer weet dat men het heeft. Net om die laatste reden kopen wij nooit hele dure toestellen, maar daar doet iedereen wat hij of zij wil natuurlijk.

PS Nu we toch op een fotografieforum zitten, dit is evenzo met objectieven. Hoe dikwijls heb ik hier in 'aangeboden' reeds gelezen "mag weg, want ligt hier toch maar in de kast (stof te vreten)....."

Groetjes
                  Last edited by Guest17; 9 november 2013, 15:50.

Comment

Ja zo was dat thuis ook: peper, zout, nootmuskaat.
                    Essence van rum was thuis al exotisch
                    Die gebruikte ons moeder in de wafels.

* mijn eerste baksel speculaas is gelukt en smaakt prima.

Ben toch content met de combi
                    Zelf iets bakken miste ik vroeger.
                    (heb geen oven in de keuken)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

[QUOTE=theokus;4014747]
                      Ik zou het bijv. zeer interessant vinden om te weten wat men thuis zoal doet met zo'n keukenrobot

Nagel op de kop, Theo.
                      Anders moet je zo eens een nieuw topic aanmaken.

Ik doe met mijn keukenrobot:

1.
                      2.
                      3.
                      4.
                      5.

En een ook niet onbelangrijk aspect is het ONDERHOUD.
                      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Valt idd best mee, de VEMA kostte het dubbele .
                        Maar het gebruikte plaatwerk is wel staal van 2 mm (heb er zojuist eens mijn schuifpasser naast gehouden). Overkill misschien maar het zegt wel iets over het serieux van de producent.
                        Ik zou eens moeten kijken naar het vermogen van de motor.

Comment

[QUOTE=Alfa Centauri;4014889]
                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Nagel op de kop, Theo.
                          Anders moet je zo eens een nieuw topic aanmaken.

Ik doe met mijn keukenrobot:

1.
                          2.
                          3.
                          4.
                          5.

En een ook niet onbelangrijk aspect is het ONDERHOUD.
                          Och, ik denk dat ik reeds de restultaten kan voorspellen :

1. kneden
                          2. opkloppen
                          3. euh...
                          4. euh...
                          5. euh...

Wie mij nog andere kan meedelen, dan graag, want wij hebben hier ook zo'n ding......in de kast staan.
                          Het wordt hier hoogstens nog eens uit de kast gehaald om eens een tiramisu beslag te maken en dat is het dan.
                          Om eiwit te kloppen...... tegen dat het ding uit de kast gehaald is, de klopper gemonteerd, heb ik het eiwit reeds met de hand geklopt.

Groetjes

Comment

@Theo
                            Brood en pizzadeeg kneden is er dus niet meer bij, dat gaat tegenwoordig met de VEMA (wij maken vb altijd een 20tal pizzadeegbolletjes van 200 g. Het recept voor de deeg is zeer bewerkelijk, ik heb er anderhalf jaar over gezet om de perfecte pizza te ontwerpen).
                            De Kenwood wordt gebruikt voor raspen van vb wortelen, snijden van kolen, rapen, wortelen ea voor de hutsepot en de zuurkool. Maken we ook meteen in grote hoeveelheden. (Ik heb een pro-vacuummachine die ik niet meer zou willen missen, twee diepvriezers, een zoon en een dochter en vele vrienden)
                            De blender gebruiken we het meest, meer bepaald voor tomaten (ik heb ieder jaar tussen de 60 en de 120 kilo tomaten die we half pureren om samen met ongesneden en gepelde tomaten te steriliseren.
                            De pannenkoek- en wafeldegen en de deeg voor het IJslandse vuurbrood doen we met de Kenwood, met dat "ding zonder naam", dat draaiend "rek". Klopper voor sabayontoestanden en vroeger ook voor chocomousse. De chocomousse maken we sinds een jaar of 5 heel anders : geen werk (5 minuten en vervolgens de koelkast in voor een paar uur), heel licht en heel lekker, de gewone chocomousse eten we allang niet meer. Veel te zwaar.
                            En dan heb ik het wel gehad zeker ?

Comment

Quod erat demonsrtandum......
                              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

[QUOTE=Djivan;4014904]
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Och, ik denk dat ik reeds de restultaten kan voorspellen :

1. kneden
                                2. opkloppen
                                3. euh...
                                4. euh...
                                5. euh...

Wie mij nog andere kan meedelen, dan graag, want wij hebben hier ook zo'n ding......in de kast staan.
                                Het wordt hier hoogstens nog eens uit de kast gehaald om eens een tiramisu beslag te maken en dat is het dan.
                                Om eiwit te kloppen...... tegen dat het ding uit de kast gehaald is, de klopper gemonteerd, heb ik het eiwit reeds met de hand geklopt.

Groetjes
                                Ik heb wel het voordeel van een grote keuken waar alles gewoon blijft staan : VEMA, Kenwood en een Pizza-oven.
                                Maar voor kleine hoeveelheden eiwit bestaan er idd mixers.
                                Mayonaise gebeurt ook met de mixer sinds ik "de grote truc" heb ontdekt, tientallen jaren heb ik staan prutsen daarmee. Nu : 5 minuten en klaar.

Comment

Working...
                                X