Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verhuis naar UK

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verhuis naar UK

Alvast veel succes! En blijkt het een verkeerde keuze te zijn kan je nog altijd terug naar België.
    Ik zou sowieso de emigratie beurzen en fora bezoeken. Daar ga je alvast veel info kunnen vinden
    over de praktische kant. Let wel op dat emigreren psychisch enorm zwaar is.
    Vorige week was ik wel shock toen ik het verhaal las over een koppel uit Veurne, dat hun droom
    in de VS met de dood bekocht hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Yorkshire.
      Can't do that, too many memories...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Gewoon doen, je dromen waarmaken.

Maar zorg wel dat je er een job te pakken kan krijgen voor je de overtocht maakt.
        Het feit dat vele dingen er duurder zijn, kan je relatief bekijken, omdat de lonen ook stukken hoger liggen dan in België.

In de UK op zich zou ik niet willen wonen, London zelf weer wel. Maar er wonen zal ik nooit doen, iets te drastisch, omdat ik er met de E* al op 2uurtjes ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Can't do that, too many memories...
          I understand lad (?)
          Ik ben er 64 dus ik mag dat zeggen

Mooie streek in elk seizoen.
          Ik houd van hun dialect.
          Iet of wat speciaal mensen en mentaliteit.

Maar ja, dat kan ik ook zeggen van Toscane
          (heb ik echter totaal geen binding mee)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

zou in Walmer gaan wonen.
            effe naar zee en je kan zwaaien naar België.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Alle feedback is dus welkom ! Thx !
              Ge moest allang weg zijn begot ! 't klimaat gaat jou veel beter bevallen dan hier; veel regen & wind, kouder, weinig zon, ...

Maar ik geef jou groot gelijk hoor want wat betreft samenhorigheid, mentaliteit, vriendelijkheid en behulpzaamheid wil ik hier in het verzuurde België ook graag weg.
              Waar naartoe? Duitsland of Oostenrijk uiteraard maar voor mij geen U.K.

Ben daar al enkele keren naartoe geweest, prachtig land (vooral de Cotswolds & Oxford) maar 'k vind de mensen ginds iets raars hebben.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Ge moest allang weg zijn begot ! 't klimaat gaat jou veel beter bevallen dan hier; veel regen & wind, kouder, weinig zon, ...

Maar ik geef jou groot gelijk hoor want wat betreft samenhorigheid, mentaliteit, vriendelijkheid en behulpzaamheid wil ik hier in het verzuurde België ook graag weg.

Ben daar al enkele keren naartoe geweest, prachtig land (vooral de Cotswolds & Oxford) maar 'k vind de mensen ginds iets raars hebben.
                Ah ja, 't weer, nog een groot voordeel Hoewel in 't zuiden van de UK scheelt dat heel weinig met wat we in België hebben.
                En ja, de Cotswolds zijn prachtig, maar nogal een dure streek...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Duidelijk geen liefhebber van Trappist, lekker eten en mooi weer.....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                    Duidelijk geen liefhebber van Trappist, lekker eten en mooi weer.....

Jan
                    Trappist en mooi weer kunnen me gestolen worden. Lekker eten doe ik wel graag... maar dat kan je evengoed in de UK.
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      Voor geen geld in de wereld zou ik daar willen wonen.
                      Het is 'n zelfingenomen, achterlijk volk.

Lekker eten kan je er bijna nergens. Zum kotsen...
                      De Britten zijn al bekent in het buitenland omwille van nonchalance en agressie.
                      In de politiek lopen ze in het lagerhuis nog rond met pruiken en gedragen zich of ze in de middeleeuwen zitten.
                      Daarbij is het 'n vuil of niet erg hygiënisch volk.
                      De zwangerschappen van tieners 12 a 13 jaar zijn er ook het meeste van alle EU landen.
                      Het Kyoto rapport telt ook niet voor hun en de aanpassing naar € zien ze ook niet zitten.

Als men zich daar thuis voelt...mij stoort het niet....pas moi
                      Strange de Britten en Schotten die ik tegenkwam:
                      Zeer vriendelijk, zeer hulpvaardig.
                      Het eten vind ik nog meevallen (maar ik ben al lang zo veeleisend niet meer na 16jaar chiro-kampen )
                      Qua politiek, tjah, als Belg vind ik dat we beter geen commentaar geven

en qua onafhankelijkheid, 't is een publiek geheim dat UK liever geen Europa heeft? (tenzij het er voordelen kan uithalen).

Mijn vrouw is UK-crazy... elk jaar zit ze wel meerdere weken in UK.
                      Maar verhuizen zit er voor ons niet in (al heeft mijn werk een filiaal in UK, en als Leerkacht Engels/informatica/Economie zal mijn vrouw ook niet te klagen hebben).
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Voor geen geld in de wereld zou ik daar willen wonen.
                        Het is 'n zelfingenomen, achterlijk volk.

Lekker eten kan je er bijna nergens. Zum kotsen...
                        De Britten zijn al bekent in het buitenland omwille van nonchalance en agressie.
                        In de politiek lopen ze in het lagerhuis nog rond met pruiken en gedragen zich of ze in de middeleeuwen zitten.
                        Daarbij is het 'n vuil of niet erg hygiënisch volk.
                        De zwangerschappen van tieners 12 a 13 jaar zijn er ook het meeste van alle EU landen.
                        Het Kyoto rapport telt ook niet voor hun en de aanpassing naar € zien ze ook niet zitten.

Als men zich daar thuis voelt...mij stoort het niet....pas moi
                        Wat de hygiëne betreft stoorde Frankrijk mij een pak meer dan het Verenigd Koninkrijk. Het is inderdaad een klassenmaatschappij en dat kan je voor een stuk wel afleiden aan de mensen die bezopen in de pub rondhangen, maar de manager laat zich ook wel eens gaan in het weekend. Als zelfingenomen volkje doen we het als Vlaming ook niet slecht moet ik zeggen.

Mijn familiale situatie laat me niet meer toe om de stap nu nog te zetten, maar ik heb indertijd ook overwogen om naar Londen te verhuizen. Ik heb geen risico durven nemen omdat de stad toch wel duur is om te wonen en een voorwaarde om het te doen was toch geen twee uur meer in het openbaar vervoer te moeten zitten om op mijn werk te raken.

Dit gezegd zijnde, Londen is wel buiten categorie natuurlijk en je kan veel goedkopere plekken vinden om te wonen, maar er zijn daar wel veel jobs natuurlijk, toch in de sector waar ik mijn brood verdien, informatica. Ik heb indertijd lang zitten zoeken op http://www.jobserve.com/gb/en/Job-Search/. Leuke programma's om naar te kijken zijn bijvoorbeeld "Escape to the country". De huisjes hebben een stijl die wij niet gewoon zijn, maar de het landschap is over het algemeen adembenemend. Er zijn wel niet veel afleveringen waar ze iets onder de 300.000 pond zoeken en vaak richting 500 of meer gaan.

Een ander leuk programma is "Homes under the hammer", waar ze veilingen volgen. Er worden daar arbeiderswoningen verkocht rond de 30.000 pond, maar je moet de locatie er dan ook wel bijnemen. Kleine flats in Londen voor 200.000 of meer komen er ook voorbij. Na de renovatie overlopen schatten de experts dan de huizen. Vaak kom je aan redement van 5 tot 10%. In ieder geval heb ik de indruk dat je huurprijs daar veel vaker je lening denkt dan in ons landje. Het kriebelt dan wel. Als ik niet zo een onhandige jongen was, dan was ik al lang weg. Een waarschuwing van dat programma is wel dat je geen lening voor het huis kan krijgen als er bijvoorbeeld verzakkingen zijn. Dan moet je eerst alles laten herstellen op je eigen kosten voor je een lening krijgt. Ook legale aspecten kunnen roet in het eten gooien wat betreft leningen.

Wat het eten betreft heb ik ook niet al teveel te klagen gehad, maar je moet natuurlijk wel uitkijken en op voorhand checken voor je ergens gaat eten. Hier heb je minder kans om bedrogen uit te komen, maar er bestaan ook wel slechte restaurants hier En over het algemeen ben ik ook fan van de mentaliteit. Het is moeilijk te zeggen wat. Een no nonsense mentaliteit, maar dan met iets meer stijl of zo Bij een Nederlander voel je je aangevallen beledigd. Daar schijten ze je uit en heb je nog zin om er ene mee te gaan drinken ook, bij wijze van spreken (of om erop te kloppen)

Schotland is bijvooreeld 1 van mijn favoriete bestemmingen. Kijk trouwens maar eens naar "Coast" om te horen hoe sappig die kunnen vertellen Ierland staat nog op het verlanglijstje. Welke keuze je ook maakt. Je budget bepaalt in ieder geval waar je terecht komt. Straks nog eens euromillions spelen zodat ik kan pendelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Duitsland en Oostenrijk, zou ik ook denken. Fantastische ervaringen mee.
                          Zowel qua gastronomie, natuur, maar ook mentaliteit/vriendelijkheid etc...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Strange de Britten en Schotten die ik tegenkwam:
                            Zeer vriendelijk, zeer hulpvaardig.
                            Het eten vind ik nog meevallen (maar ik ben al lang zo veeleisend niet meer na 16jaar chiro-kampen )
                            Qua politiek, tjah, als Belg vind ik dat we beter geen commentaar geven
                            Volledig mee akkoord. 't Zou nog al kort door de bocht zijn om alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.
                            Voor elke negatieve ervaring komt er een positieve, al moet men leren daarvoor open te staan of leren om er naar te kijken.

En ja op vakantie zijn er Britten die keet kunnen schoppen, maar er zijn evengoed Belgen die hetzelfde doen.
                            Zijn alle Belgen dan keetschoppers? Witloof is Belgisch, je bent er voor of je bent er niet voor.
                            Indien je er als buitenlander niet voor te vinden bent, is dan al het Belgische eten slecht?

Overal zijn er voor- en nadelen, positieve en negatieve zaken. Als dit zijn droom is en die van zijn vrouw, waarom niet?
                            Dromen moet je waarmaken, we leven maar ene keer en het leven is al zo kort.
                            Dus er voluit voorgaan, maar weet wel dat er een stressvolle periode wacht. Sommige dingen zullen helemaal niet
                            lopen hoe je zou verwachten of zou willen. Dat zijn nu eenmaal zaken die er bij horen.
                            Ik wens jou en de familie in ieder geval het allerbeste toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              ... ik denk dat het grootste probleem de school van je kinderen zal zijn. Als die geen gedegen kennis hebben van de engelse taal dan zie ik het maar donker in. Ik vrees dat de leerkrachten daar niet dezelfde luxeprivileges kunnen bieden zoals hier nl dat ze ook nog wat kunnen meebrabbelen in 1, 2, 3, andere "lands"talen als het moet. .. als ze dat al zouden willen .. je eigen engels kan dan maar beter "cutting edge" zijn ...
                              Zo denk ik ook.
                              Mijn zus heeft het omgekeerde gedaan. Ze is van Telford (West Midlands) terug naar Genk gekomen, met twee kinderen (toen 13 en 8 jaar) die in Engeland geboren waren en daar school gelopen hadden.
                              Zus had er een erezaak van gemaakt, haar kinderen ook in haar eigen moedertaal op te voeden. Bleek dat haar Limburgs niet altijd strookt met het Nederlands dat de juffrouwen en meesters hier spreken. Gevolg: véél traantjes.

Maar ... ze hebben zich erdoor geslagen en halen goede resultaten.
                              Als je die jonge hersentjes kan blijven motiveren, kunnen ze wel wat hebben.
                              Last edited by Jos Vanhengel; 5 november 2013, 19:40.
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Alvast bedankt aan iedereen voor de reacties.

Thx voor de suggesties van TV-programma's maar we kennen ze allemaal. Saturday Kitchen is in elk geval een vaste afspraak
                                Geen lekker eten, yeah right...

Over België : tja, wat kan ik zeggen, ik vind België wat 'banaal'. Charmant is ons landje in elk geval niet, en ik voel me hier niet echt thuis (een gevoel dat ik altijd heb gehad maar pas sinds enkele jaren kan plaatsen). Le 'plat pays' is me wat té plat...
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X