Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verhuis naar UK

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verhuis naar UK

Mijn vrouw, mijn kinderen en ikzelf overwegen een definitieve verhuis naar de UK (momenteel ben ik het die aan de kar trek, dus ik probeer de rest van het gezin nog voor de volle 100% te overtuigen :-) ).

Enfin, ik ben mij dus al links en rechts aan het informeren maar misschien zijn er hier mensen die hetzelfde willen/zullen doen of al gedaan hebben. Alle info en tips zijn dus welkom, ook eventueel te leggen contacten enz.

Ook het onderwijs van onze kids is één van de grootste kopzorgen. Momenteel zijn ze 7,5 jaar oud (tweede leerjaar dus) en is het de bedoeling dat ze daar ook hun lessen zonder al teveel problemen kunnen verderzetten. De taal zou in elk geval geen probleem zijn omdat wij ze al het één en ander hebben bijgebracht en omdat we ook de laatste tien jaar meerdere malen per jaar naar de UK op reis zijn geweest.

Alle feedback is dus welkom ! Thx !
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Verhuis naar UK

Ik kan niet helpen.
    Ben wel buitengewoon geïnteresseerd naar het waarom :-)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik ben verknocht aan het land. Elke keer we terugkeren naar België, mis ik de UK enorm.
      Ik weet wel dat wonen en werken in een land niet hetzelfde is als er op reis gaan en dat de dagelijkse sleur er ook zal zijn, maar ik hou van de omgeving, de mentaliteit, de mensen, enfin… van alles.
      België ga ik in elk geval niet missen.
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Mij ga je niet horen zeggen dat ik de UK mis, en nog minder de bevolking.
        Bij onze reizen naar Wales kon ik enorm genieten van de mooie landschappen, maar het eten trok nergens op, zelfs niet in de duurdere restaurants.
        Ik schrok er ook van dat iedereen (jong, oud, man, vrouw....)zich daar tijdens een cafébezoek op vrijdag- en zaterdagavond zowat ladderzat drinkt.
        Ook in de buitenlandse vakantie oorden zien ze liever de hielen dan de tenen van die UK'ers.......
        Toch veel succes gewenst, en je schrijft dat je links en rechts aan het informeren bent.....wel ik zou vooral links informeren althans wat het rijden betreft, al ben je dat heel rap gewoon.
        Groetjes

Comment

Voor geen geld in de wereld zou ik daar willen wonen.
          Het is 'n zelfingenomen, achterlijk volk.

Lekker eten kan je er bijna nergens. Zum kotsen...
          De Britten zijn al bekent in het buitenland omwille van nonchalance en agressie.
          In de politiek lopen ze in het lagerhuis nog rond met pruiken en gedragen zich of ze in de middeleeuwen zitten.
          Daarbij is het 'n vuil of niet erg hygiënisch volk.
          De zwangerschappen van tieners 12 a 13 jaar zijn er ook het meeste van alle EU landen.
          Het Kyoto rapport telt ook niet voor hun en de aanpassing naar € zien ze ook niet zitten.

Als men zich daar thuis voelt...mij stoort het niet....pas moi

Comment

Geen ervaring met verhuis naar UK, maar ik ga er wel met veel plezier elke keer heen, zowel voor werk als privé.
            Lekker eten: heb al héél lekker gegeten daar! Andere keuken dan hier, maar dat heb je in Italië, Duitsland, Frankrijk... ook. En slechte restaurants heb je overal.

Veel succes!

Comment

Oei, dat is twee keren hard.

De UK is duur en dat is ook hard: huizen, grond en ook het transport.

Groot verschil tussen platte land en de stad.

Er is niets zo lekker en hartig als een Engels ontbijt
              Een aantal van hun thees zijn subliem net als confituren enz. enz.
              Vergeet ook niet dat je het eten ZELF kunt klaar maken.
              Vlees en gevogelte is er in overvloed, net als hier.
              In iet of wat supermarkt vind je alles net zoals hier.

Bekijk af en toe de kookprogramma's op de BBC en je weet genoeg.
              En dan heb ik het niet over Jamie Oliver.

Ik moet bekennen dat ik zelf geen liefhebber ben van schapenvlees of geitenkaas.
              Dan proef telkens de geur van de stal en wat er op de vloer ligt... kan er echt niks aan doen; ik wil wel maar het gaat niet.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

@Wooha & @Djivan
                Eventjes ter info :
                - Links rijden geen enkel probleem, vind ik zelfs natuurlijker dan rechts rijden. Na 10 jaar is het onderhand routine geworden.
                - Met het eten is niks mis, en als je er woont maak je toch zelf klaar wat je wil ; uit eten doen wij enkel in een pub, beetje zoals een gewone taverne bij ons, niet beter, niet slechter, gewoon anders, and I like pub food ! Naar het "betere" restaurant gaan wij trouwens nooit. Maar jullie zijn duidelijk meer gewoon. De Belgische keuken zou ik trouwens niet missen.
                - Vuil en onhygiënisch, ladderzat ? Mja, maar niet allemaal, net zo min als zouden alle Vlamingen dom zijn. De mensen die wij daar al leren kennen hebben, zijn welriekend en drinken meer thee en koffie dan bier.

Enfin, was op zoek naar praktische informatie…

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                De UK is duur en dat is ook hard: huizen, grond en ook het transport.
                Is lang zo geweest, maar er is beterschap. Ben al eens aan het uitkijken en is inderdaad duurder, je woont wat kleiner dan voor een vergelijkbare prijs in België maar voor ons budget is er wel wat moois te vinden, ik had me aan erger verwacht.

Er is niets zo lekker en hartig als een Engels ontbijt
                Yummie, daarvoor spring ik letterlijk uit m'n bed ! Bangers, hash browns, mushrooms, bacon, baked beans… heerlijk !

Bekijk af en toe de kookprogramma's op de BBC en je weet genoeg.
                En dan heb ik het niet over Jamie Oliver.
                Nagel op de kop !
                Last edited by Kaneda; 5 november 2013, 14:43.
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Het is nogal een duale maatschappij.
                  Een deel van de bevolking is rijk, en heeft toegang tot alles.
                  De onderklasse is ECHT arm, en geraakt bv niet binnen in deftige scholen, een goede job, een degelijk huis etc.

De whisky is geniaal, maar je moet al véél geld uitgeven om deftig te eten.

Comment

PLOUGHMAN'S LUNCH en de CREAM TEA zijn toch heerlijk hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Het is nogal een duale maatschappij.
                      Een deel van de bevolking is rijk, en heeft toegang tot alles.
                      De onderklasse is ECHT arm, en geraakt bv niet binnen in deftige scholen, een goede job, een degelijk huis etc.

De whisky is geniaal, maar je moet al véél geld uitgeven om deftig te eten.
                      Wat noem je een deftige school ? Een state school niet goed genoeg ? Of is enkel een posh independant of public school goed genoeg waar je duizenden ponden per jaar aan fees moet betalen ?
                      En wat is veel geld om te eten ? Een lunch in een pub kost je rond de 12 pond per persoon met een drankje erbij. Tenzij je dat varkensvoer vindt, natuurlijk...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Kaneda,

Ik wil hetzelfde doen, maar dan naar de VS. Ik kan je vertellen dat het zeker en vast niet makkelijk is.
                        Voor de UK weet ik niet hoe de procedures lopen, maar voor mij naar de VS is het enorm moeilijk.
                        Ik ben er al drie jaar mee bezig. Tot op heden nog geen geluk gehad om een permanente verblijfsvergunning in de wacht te slepen.
                        Sowieso zal de Uk makkelijker zijn voor Europeanen, bovendien is het pakken dichter dan waar ik naar toe wil.

Waar wil je jezelf vestigen? Ik zou uit de buurt van de grote steden bleven. De Engelse kust lijkt me wel wat, veel gemoedelijker
                        dan pakweg de randsteden. Tevens ook belangrijk om een strategisch goed gelegen plek te vinden voor werk en school mogelijkheden
                        Qua mentaliteit, je hebt overal uitschot en overal voorbeeldige mensen.
                        Het klopt wel dat Engelsen sneller gestigmatiseerd worden omwille van het gedrag van enkelingen in het buitenland.

Qua eten, ieder zijn keus en ben ook niet echt te vinden voor de Engelse keuken.
                        Maar dat wil niet zeggen dat het overal slecht eten is.

Als dit je droom is moet je er zeker voor gaan. Beter nu dan later, wie weet stel je het uit en krijg je er spijt van.
                        Maar ik vrees wel dat het pakken duurder is om je kinderen te laten studeren.
                        In ieder geval, leuk draadje en veel succes.
                        Ik had hier ook eens een draadje geopend omtrent emigreren, maar er zijn blijkbaar weinig forumleden
                        die ons zijn voorgegaan. Alleen Marie-Anne dacht ik, die woont nu in Frankrijk.

Comment

@pkwy :
                          Ik dacht aan Waltham Cross

We kennen er wat mensen en hebben familie (grootouders van m'n vrouw) in Enfield op enkele miles. In Enfield zelf zou ik nooit willen wonen, te druk, maar Waltham Abbey is gezellig. En we kennen de streek als onze broekzak
                          Last edited by Kaneda; 5 november 2013, 15:20.
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Mijn zoon verblijft op regelmatige basis (woon- werk verkeer haha woont in UK, werkt hier) in de UK maar dat is nauwelijks een referentie.
                            Zelf ben ik nogal anglofiel maar ik weet niet of ik er zou willen wonen.
                            soit .. ik denk dat het grootste probleem de school van je kinderen zal zijn. Als die geen gedegen kennis hebben van de engelse taal dan zie ik het maar donker in. Ik vrees dat de leerkrachten daar niet dezelfde luxeprivileges kunnen bieden zoals hier nl dat ze ook nog wat kunnen meebrabbelen in 1,2, 3, andere "lands"talen als het moet. .. als ze dat al zouden willen .. je eiegn engels kan dan maar beter "cutting edge" zijn ...

Comment

Ik zou naar Darrowby gaan
                              Thirsk and Sowerby Darrowby of James Herriot. an old fashioned market town in North Yorkshire. Famous for its racecourse, 15th Century Church cricket's Thomas Lord. Tourist visitor information centre

Yorkshire.
                              (maar ook peperduur intussen)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X