Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is 8Gb geheugen voldoende voor imac ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• is 8Gb geheugen voldoende voor imac ?

Ik denk er sterk over om de nieuwste 27 inch iMac 3.4ghz aan te schaffen.

Zal gebruikt worden ter vervanging van mijn oude Dell intel core duo 2.6 GHz pc met 4 Gb geheugen.

Ik werk met lightroom en verder de normale dingen he surfen en mailen. Ben geen gamer.
    Wel soms eens zelf gemaakt HD filmpje bewerken / bekijken.

Wat ik me afvraag is 2x 4Gb geheugen voldoende voor zo een computer?
    Het is de standaard versie zoals in de mac store wordt aangeboden.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: is 8Gb geheugen voldoende voor imac ?

Zeker, en zeker het nieuwe OS zorgt er voor dat je meer doet met minder geheugen.
    Je kan altijd later vervangen en bijsteken, is trouwens goedkoper dan het nieuw bij te bestellen.

Comment

Volgens my is 8GB wel genoeg voor wat je wenst te doen. Wil je meer dan kun je dit beter zelf bij prikken. Zie link met instructie filmpje. Bekijk wel die van de 27 inch, want de 21,5 inch is tegenwoordig een hele operatie ;-) , maar 27 inch is heel goed zelf te doen.

Ik persoonlijk zou de 8BG uitvoering nemen en indien het echt nodig is zelf geheugen bij prikken. Is goedkoper

Comment

Is er nog ruimte vrij als er al 2 latjes van 4Gb inzit ?
        Ik had wel liever ok een ssd schijf gehad in plaats van de 1tb schijf. Maar ik vrees dat ik deze optie niet zal kunnen vragen het gaat hier over een pc prive project.

Mir

Comment

Hallo mir,

SSD is écht zijn geld waard hoor - is het beste wat er op computergebied de laatste tijd uitgekomen is.
          Zou het niet meer kunnen missen.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik ben het niet zeker, maar ik denk dat er maar twee RAM sloten zijn. 8GB is wel voldoende maar met het oog op de toekomst zou 16GB wellicht beter zijn.
            In de Mac store kunt u wel een 512GB SSD bestellen.
            Maar als je het fijne wil weten zou je best eens contact opnemen met LesC, moderator en Mac kenner van het eerste uur.
            Toen ik nog mijn Mac Pro had, had ik een hoop sites bij mijn favorieten staan ook gekregen van LesC en daar vond ik op alles een antwoord. Deze is mij bijgebleven.

Kijk ook hier eens.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb mijn Macbook gewoon met standaard Kingston geheugen en een Samsung SSD schijf geupgraded. Wel even Trimenabler app installeren. Er is niks bijzonders aan een Mac: die gebruikt tegenwoordig redelijk standaard geheugen en HDD (SATA of mSATA). Is bovendien stukken goedkoper dan die stukken van de Macstore.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen gezien dat er thv de voet op het scherm een luikje is waar er 4 sloten zijn voor geheugen.
                Dus uitbreiden moet wel lukken.

Ik kon kiezen tussen volgende desktops:

Samsung ATIV One 7 700A7D - All-in-one - 1 x Core i7 3770T / 2.5 GHz - RAM 8 GB - HDD 1 x 1 TB - DVD SuperMulti - Radeon HD 7850M - Gigabit LAN - WLAN : 802.11 a/b/g/n, Bluetooth 4.0 - Windows 8 -Monitor: LED 27" wide Multi-Touch AZERTY

of

Apple iMac - All-in-one - 1 x Core i5 3.4 GHz - RAM 8 GB - HDD 1 x 1 TB - GF GTX 775M - Gigabit LAN, 802.11ac - WLAN : Bluetooth 4.0, 802.11 a/b/g/n/ac - OS X 10.8 Mountain Lion - Monitor : LED 27" wide - Numeric Keyb

Ik zie het echt niet zitten om met windows 8 te werken. Dus lijkt het me nu het moment om over te schakelen.

Zal wel wennen worden na al die jaren windows, nu mijn huidige pc zal hier wel nog een tijdje op mijn bureau blijven staan denk ik.

mir

Comment

Ga maar voor de iMac, je krijgt gratis updates, en het Office pakket is er alvast gratis bij!

Om af en toe een briefje te schrijven, en een excel sheetje te maken zonder al te veel toeters en bellen is dat voldoende, en je spaart direct een dikke 100€ uit.

Maar laat dit geen mac-windows discussie worden hé, je schreef zelf dat je Win 8 niet zag zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Ga maar voor de iMac, je krijgt gratis updates, en het Office pakket is er alvast gratis bij!

Om af en toe een briefje te schrijven, en een excel sheetje te maken zonder al te veel toeters en bellen is dat voldoende, en je spaart direct een dikke 100€ uit.

Maar laat dit geen mac-windows discussie worden hé, je schreef zelf dat je Win 8 niet zag zitten.
                    Tiens : heeft OS X een startknop dan ??? .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Ik zie het echt niet zitten om met windows 8 te werken.

mir
                      Hier al Win8.1, werkt prima.
                      Zie je het niet zitten met die badkamertegel-interface ? Is bij mij vrijwel onzichtbaar dank zij Classic Shell. Qua werking vrijwel geen verschil met Win7.
                      Maar uiteraard primeert jouw keuze.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Klopt maar ik wou enkel eens tonen tussen welke 2 systemen we kunnen kiezen.

Ik ken er niks van vraag me enkel af welke van deze 2 het snelst zal werken ? De ene is een core i5 de andere core i7

mir

Comment

Klopt maar ik wou enkel eens tonen tussen welke 2 systemen we kunnen kiezen.

Ik ken er niks van vraag me enkel af welke van deze 2 het snelst zal werken ?

mir
                          Is redelijk eenvoudig : ze werken beide ongeveer even snel (of even traag...). Maar er is geen enkele reden om OS X ook niet eens uit te testen. Aan mij is het niet besteed (heb er me in het verleden teveel aan geërgerd), maar dat is helemaal geen reden om het niet eens uit te testen...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Hier al Win8.1, werkt prima.
                            Zie je het niet zitten met die badkamertegel-interface ?
                            Klopt vooral daarvoor. En de start knop die weg is. En gewoon de nieuwe layout.

En waarom een mac ? Wel ik vind het een heel mooi toestel en wil wel eens de wondere mac wereld ontdekken. Dit naast mijn huidige windows 7 pc die het nog steeds goed doet.
                            Eerlijk , ik heb eigenlijk nog geen nieuwe pc nodig maar kan deze kans niet laten liggen.

mir

Comment

Klopt vooral daarvoor. En de start knop die weg is. En gewoon de nieuwe layout.

En waarom een mac ? Wel ik vind het een heel mooi toestel en wil wel eens de wondere mac wereld ontdekken. Dit naast mijn huidige windows 7 pc die het nog steeds goed doet.
                              Eerlijk , ik heb eigenlijk nog geen nieuwe pc nodig maar kan deze kans niet laten liggen.

mir
                              Ik zou in jouw geval 99% zeker ook eens van een i-Mac willen proeven.

Ter info: zo ziet mijn scherm eruit na boot van Win 8.1. Bemerk onderaan links de.... startknop. Dus daarvoor moet je Windows niet laten.
                              http://nete.be/nete/Desktop.JPG
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X