Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple OS X 10.9 Mavericks gratis upgrade

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple OS X 10.9 Mavericks gratis upgrade

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
    bedoel je eigenlijk een icloud mail adres ? want daar snap ik niks van waarvoor dient dit en heeft dit inpact op je ander email adres ?
    Nee, Ik bedoel dat wanneer je een telenet-mailadres gebruikt (voorbeeld@telenet.be), dit niet altijd goed werkt met Mavericks, zelfs als hij toch goed werd ingesteld.
    Met vriendelijke groet,
    Caltson
    Sander Photography Official website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
      Nee, Ik bedoel dat wanneer je een telenet-mailadres gebruikt (voorbeeld@telenet.be), dit niet altijd goed werkt met Mavericks, zelfs als hij toch goed werd ingesteld.
      Mijn telenet mail heeft nooit 100% gewerkt met apple Mail (onder OSX 10.7) Ik ben om die reden terug overgeschakeld naar Outlook.

greetz,

Philippe
      BD2583BE

Comment

Zij die Mavericks installeren én Mac Mail gebruiken met een Telenet-mailadres, hou rekening mee dat dit soms problemen kan geven op het e-mail adres.
        Indien dit zou voordoen, kan je best dit artikel volgen, hielp voor zover bij mij toch

http://klantenservice.telenet.be/con...et-e-mailadres
        Bedankt voor de tip. Had niks dan foutmeldingen sinds Mavericks.
        Je hebt me heel wat uitzoekwerk bespaard.

Comment

ok mercikes
          ben Belgacom klant
          groetjes Ingrid

Comment

Opgepast met externe schijven bij Mavericks.

Ik gebruik al geruime tijd 2 firewire schijven om backups te maken en data op te zetten. Na de upgrade naar Mavericks merkte ik op een gegeven moment dat 1 van de 2 schijven (allebei Western Digital Mybook Studio II in raid 1 configuratie) niet meer de naam vertoonde van voor de upgrade, maar de standaard MyBook naam van WD. Na het openen van de schijf in Finder bleek er nog welgeteld 0 van de 1.2TB aan data aanwezig te zijn.

Na wat gegoogle zijn er blijkbaar meerdere personen die dit fenoneem hebben vastgesteld. En niet alleen met firewire of WD drives. Ik heb de schijven nu losgekoppeld, maar vrees dat ik die 1.2TB kwijt ben.

Voorlopig denk ik eraan om terug te gaan naar Mountain Lion en af te wachten tot versie 10.9.2 of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
              Opgepast met externe schijven bij Mavericks.

Ik gebruik al geruime tijd 2 firewire schijven om backups te maken en data op te zetten. Na de upgrade naar Mavericks merkte ik op een gegeven moment dat 1 van de 2 schijven (allebei Western Digital Mybook Studio II in raid 1 configuratie) niet meer de naam vertoonde van voor de upgrade, maar de standaard MyBook naam van WD. Na het openen van de schijf in Finder bleek er nog welgeteld 0 van de 1.2TB aan data aanwezig te zijn.

Na wat gegoogle zijn er blijkbaar meerdere personen die dit fenoneem hebben vastgesteld. En niet alleen met firewire of WD drives. Ik heb de schijven nu losgekoppeld, maar vrees dat ik die 1.2TB kwijt ben.

Voorlopig denk ik eraan om terug te gaan naar Mountain Lion en af te wachten tot versie 10.9.2 of zo.
              Tom, bedankt vr deze melding, aan m'n MacBook Air heb ik nog geen externe schijf, was dit komende dagen van plan te doen.
              Nu ga ik toch wachten met de Imac.
              groetjes Ingrid

Comment

Daarstraks was ik lichtjes in paniek ... externe HDD's die ineens leeg blijken te zijn ....
                Zojuist thuisgekomen en direct mijn 2 externe schijven bekeken ... oef alles ok
                Hier dus geen problemen met update iMac naar de OS X Mavericks

Comment

Schijven leeg na installatie Maverick??? Dat lijkt me erover. Wat wel klopt is dat mijn Mac Pro de schijven aangesloten via FireWire niet meer 'zag'.
                  Als ik dezelfde schijven via USB aansluit is het probleem opgelost. Maar er is niks verdwenen...

Gr. Paul

Comment

Ik vraag mij af of dat wel nodig is altijd direct bij het uikomen van een nieuw OS te gaan upgraden. Op mijn MacBookPro zit ik nog met Snow Leopard en zolang alles goed macheert ben ik niet van plan dit te veranderen, tenzij natuurlijk ik mij een nieuw systeem koop. Heb ondertussen één wijsheid onthouden bij gans het computer gebeuren : "als alles goed functioneert, laat het dan zo..." Mijn gedacht natuurlijk en voor wat het waard is.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik ervaar geen problemen met externe HDD's heb er drie getest. USB2 en USB3 geen van alle had problemen. Getest op een MacBook Air 13 2011 en MacBook Pro late 2013. Op de Mac Mini mid 2010 met fire wier disk geen problemen. Werkt hier prima.

Zelf merkte ik wel snelheidswinst op de Air in vergelijking met 10.8.5. Lightroom draaide stuk soepeler.

En wil je het OS toch proberen dan maak je voor je gaat installeren een een back-up met Time Machine. Mocht het niet bevallen om wat voor reden dan ook dan kun je altijd je back-up terug zetten.

Krijg soms het gevoel dat we van een mug een olifant aan het maken zijn ? ;-)

Comment

Ik had het over specifieke schijven:

Western Digital Studio II schijven, extern via Firewire, die allebei in Raid 1 staan.
                        Het zijn de voornl Raid 1 geconfigureerde externe schijven waar de partities ineens van zijn "verdwenen".

Als dit tevens je backup schijven zijn (of zeker 1 van beide zuiver als backup wordt gebruikt) dan is dit erg.
                        De oorzaak zou aan de software van Western Digital en de combinatie Mavericks liggen.

https://discussions.apple.com/thread/5481759?tstart=0
                        https://discussions.apple.com/message/23553882#23553882

Comment

mijn RAID systemen over het netwerk van Qnap en NetGear blijven zonder problemen hun werk doen.
                          losse harde schijven van Lacie vertonen ook geen problemen.

wat wel raar is dat is dat is dat in LightRoom 4 de kleuren in de schuifbalkjes weg zijn. (zie foto)

maar dit is ook het enige probleempje dat ik tot nu toe ondervonden heb .

grts Peter
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

Comment

ik heb vr back-up ook op een lacie, maar vr m'n foto's Iomega, dus ik wacht nof wel wat af voor over te gaan bij de Imac.
                            groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                              Ik heb de App Store nog nooit gebruikt en telkens als ik probeer in te loggen kom ik op scherm waar ik betaalwijze moet invoeren (visa/mastercard/... en dan kaartnummer enz)
                              kan niet doorklikken zonder betaalwijze in te vullen en dus kan ik App Store niet gebruiken.
                              Gewoon je kredietkaart gegevens invullen toch?
                              Waarom die vrees?
                              Als je niets koopt via iTunes (films muziek etc) gaat er ook niets van je rekening hoor.

Comment

Beste Krol,

het ging hem over het feit dat ik GEEN kredietkaart heb ... ondertussen is de zaak opgelost (lees hierboven)

Mvg,
                                Senne

Comment

Working...
                                X