Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 8 update

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik kom dan terecht in "Internet Explorer Gallery". Weer niks te vinden over Google zoekmachine. Enkel iets over "Visueel zoeken".
    Dus laat maar, als ik iets wil zoeken via Google zal ik wel Chrome of Firefox gebruiken.
    Ik heb er zopas 10 seconden naar gezocht (en had daarbij geen Google nodig ): in de adresbalk staat links een vergrootglasje (loupe). Vlak daarnaast een pijltje naar beneden. Klik. Onderaan rechts staat "Toevoegen". Moet ik er verder nog een tekeningetje bij maken .
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • Re: Windows 8 update

      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
      Moet ik er verder nog een tekeningetje bij maken .
      Misschien wel . Ik kom altijd in dat "Visueel zoeken" terecht. Daar moet ik vermoedelijk inloggen op een Gallery account ? Hallo zeg, binnenkort een account om Win8 te openen, eentje voor Outlook, eentje voor add-ons, eentje voor apps, eentje voor Word....

      Ik herinner me dat, als je in Win7 voor "zoekmachines toevoegen" koos, je gewoon een lijst met allerlei zoekmachines voorgeschoteld kreeg. Google zat daar wel na de meest onbenullige zaken, maar het stond er wel.
      Maar geen nood, IE interesseert me toch maar matig.
      Last edited by nete; 22 oktober 2013, 16:42.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Windows 8 update

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Maar je tweede zin: als zeker, na meer dan een jaar, het overgrote deel van alle gebruikers (met non-touch screens) blijven steen en been klagen over allerlei onhebbelijkheden dan schort er iets.
        Sinds de eerste dag van Windows 8 goed gewend geraakt aan de nieuwe look, wel de eerste paar uurtjes wat zitten zoeken waar een en ander stond of hoe je iets kon aanpassen ... maar daar zijn sites en info genoeg over te vinden.
        Probleem is dat veel mensen niets willen lezen en nooit iets opzoeken, dan kan je blijven klagen.
        Echter de overstap van 8 naar 8.1 maakt het nog veel gemakkelijker op met een niet-touchscreen te werken.
        Enkele kleine extra dingetjes zoals een pijltje naar beneden of naar boven laat direct veel meer zien dan voordien.
        PS ... dit bericht is getypt op een toestel met touchscreen waarvan het touchscreen enkel de dag van aankoop eens getest werd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Windows 8 update

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Kijk gewoon eens of in de zaken die aangepast zijn, er zaken zijn die je nodig hebt. IE 11 zou bv. al een goeie reden kunnen zijn...
          IE is nooit een goede reden....

          Comment


          • Re: Windows 8 update

            Toch wel... IE is sinds versie 9 echt met een heel pak verbeterd, ook qua snelheid. Chrome en aanverwanten heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt (hoewel ik het staan heb, voor het geval dat...).
            En die google moet je gewoon toevoegen via die "explorer galerie". Google.be staat daar tussen. Vroeger was er een andere methode, maar die was veel te ingewikkeld en is allang verdwenen (dan moet je "zoeken" in je zoekmachine naar "TEST", en die link invullen, enz., enz... : gelukkig dat ze dat hebben laten varen).

            Windows 8 een Revolutie noemen, vind ik er evengoed over. Er is in vergelijking met windows 7 1 zaak echt veranderd : dat startmenu, zijn tegeltjes geworden. Voor de rest, zit alles wat ook in windows 7 zat nog altijd in windows 8 (of je zou het moeten jammer vinden dat die "speedindex" verdwenen is ).
            Je kan nu ook met apps werken. Maar als je dat niet wil, dan heb je die tegels eigenlijk nooit nodig. Met windows 8.1 start ik mijn PC op in de desktop. De enige keer dat ik een tegel zie, is om een programma op te starten : maar dat doe ik niet door op een tegel te duwen, maar door de eerste paar letters van het programma in te tikken en op enter te klikken...
            De nieuwe store van windows 8.1 heb ik zelfs nog niet gezien : moet ik toch ook eens dringend aan beginnen .

            Men verwijt een VW al jaren dat zijn Golf gelijk blijft : ik kan je nochtans verzekeren dat die nieuwe Golf VII wel een behoorlijke revolutie is, alleen zie je er bijna niets van... Maar als ze er in slagen om een platform te maken dat tegelijk 7% lichter, sterker en bruikbaar is voor alle modellen van mini-kar, tot grote familiewagen, dan is dat nuttiger dan wat optische opsmuk...
            Last edited by polleke_cgc; 22 oktober 2013, 17:50.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • Re: Windows 8 update

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik kom dan terecht in "Internet Explorer Gallery". Weer niks te vinden over Google zoekmachine. Enkel iets over "Visueel zoeken".
              Dus laat maar, als ik iets wil zoeken via Google zal ik wel Chrome of Firefox gebruiken.
              Misschien had ik dit eerder moeten vragen. Gebruik je IE11 als App of de desktop versie?

              Mijne uitleg is die voor de desktop versie, de App versie gebruik ik zelf bijna nooit.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • Re: Windows 8 update

                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                IE is nooit een goede reden....
                Als we het over een update hebben van een Microsoft product, dan bekijken we natuurlijk de delen van dat product en niet van de concurrentie.
                En met de jaren is IE er steeds beter op geworden, zeker de laatste versies.
                IE is ook helemaal geen slecht product ... en als er eens iets vastloopt of een fout geven, durf dan ook eens te kijken welke plug-in van een derde partij dat het euvel eventueel veroorzaakt ... het is niet altijd (zelfs niet vaak) IE zelf dat aan de oorzaak ligt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Windows 8 update

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Misschien had ik dit eerder moeten vragen. Gebruik je IE11 als App of de desktop versie?

                  Mijne uitleg is die voor de desktop versie, de App versie gebruik ik zelf bijna nooit.
                  Ik gebruik geen apps, dus de desktopversie.
                  Ik zou IE11 wel eens willen uittesten, maar ik wens nu eenmaal Google als zoekmachine, en dat vind ik nergens (heb geen goesting om daarvoor speciaal weer een "Gallery account" te gaan aanmaken (vermoed dat dat nodig is om stomweg een zoekmachine te kunnen selecteren).
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Windows 8 update

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik gebruik geen apps, dus de desktopversie.
                    Ik zou IE11 wel eens willen uittesten, maar ik wens nu eenmaal Google als zoekmachine, en dat vind ik nergens (heb geen goesting om daarvoor speciaal weer een "Gallery account" te gaan aanmaken (vermoed dat dat nodig is om stomweg een zoekmachine te kunnen selecteren).
                    Met deze link zou het moeten lukken: http://www.iegallery.com/nl-be/Addons/Details/6218
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                    Comment


                    • Re: Windows 8 update

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Met deze link zou het moeten lukken: http://www.iegallery.com/nl-be/Addons/Details/6218
                      Gelukt ! Bedankt.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Windows 8 update

                        Hmmm, ik had er de afgelopen dagen niet opgelet, maar ik denk dat ik ook slachtoffer ben van een vervelende bug in Windows 8.1.

                        Zijn er hier nog mensen die hun PC niet meer in slaap zien gaan als je hem een tijdje onbeheerd achterlaten?

                        Normaal zou mijne PC na ongeveer 30 minuten moeten sluiten in de slaap mode, maar dat doet hij niet meer. Ik had de afgelopen dagen zo intens bezig geweest op mijn PC dat ik op de Slaap Button klikte als ik stopte met werken. Maar het 's morgens start mijn PC altijd van zijn eigen op om enkele taken uit te voeren. De afgelopen dagen was ik dan ook al op en begon ik zelf ook weer te werken op mijn PC.

                        Echter, deze morgen had ik de PC niet nodig, maar toen ik iets na 9 de PC bekeek, merkte ik dat hij nog opstond. Normaal zou die rond 8:30 terug van zijn eigen in slaap mode moeten gaan. Ik heb de PC dan even een restart laten doen, en toen afgewacht wat hij deed. Een dik uur later was hij nog altijd niet in slaap mode.

                        Na wat zoeken via Google, kwam ik op ontelbare berichten van mensen die hetzelfde probleem hebben.


                        Voor ik de mogelijke oplossingen ga proberen, wou ik gewoon eens horen of iemand anders dit probleem ook heeft gehad en al heeft opgelost. Zodoende dat ik niet al die verschillende 'oplossingen' die ik via Google heb gevonden moet uittesten.

                        Niet dat ik vandaag er de tijd voor heb, maar misschien dat ik dan morgen wat tijd kan uitsparen als hier al iemand een juiste oplossing heeft gevonden.


                        Van wat ik gelezen heb, was dit een bug die er al inzat sinds de preview versie, maar je zou denken dat ze die tegen de release er wel zouden hebben uitgehaald. Vreemd hoe ze bij Microsoft soms hunne kop in het zand steekt voor zulke onhebbigheden in hun OS.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • Re: Windows 8 update

                          up naar 8.2 ?

                          Comment


                          • Re: Windows 8 update

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            up naar 8.2 ?
                            En hoe zijn je instellingen voor die slaapstand (in energiebeheer) ?
                            Hier laat ik mijn pc ingeschakeld, tot ik het ding zelf afsluit . Dus heb hier geen last van . De slaapstand zelf werkt in elk geval wel...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • Re: Windows 8 update

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              En hoe zijn je instellingen voor die slaapstand (in energiebeheer) ?
                              Hier laat ik mijn pc ingeschakeld, tot ik het ding zelf afsluit . Dus heb hier geen last van . De slaapstand zelf werkt in elk geval wel...
                              De instellingen stonden op mijn 3 toestellen hetzelfde. Enkel de laptop wil nog in sleep gaan, de andere twee blijven gewoon doordraaien, de ganse dag lang, als ik ze zelf niet uitschakel of op sleep zet.

                              Daar ik toch al wat tijd had gevonden, heb ik enkele van de oplossing op het Internet al toegepast.

                              IPv6 uitschakelen. -> was geen oplossing voor mij.
                              Al de mappen die ik share verwijderd en dan Homegroup uitgeschakeld. Hielp ook niet.
                              Homegroup helemaal vanaf 0 ingesteld met een nieuw paswoord. Helpt ook al niet.

                              Om zeker te zijn dat het mijn netwerkkaart niet is, heb ik deze nu uitgeschakeld en ben ik aan het wachten om te zien of hij uitschakelt. Ik heb de sleep timer nu wel op 10 minuten gezet, om het lange wachten wat in te korten.

                              Nu is het niet zo erg als mijn desktop blijft opstaan, maar een beetje energie besparing is toch altijd leuk meegenomen.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment


                              • Re: Windows 8 update

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                up naar 8.2 ?
                                Zolang zullen we wel niet moeten wachten... hoop ik.

                                Met Windows 7, in het heel begin, heb ik dat ook eens voorgehad... geloof ik. Is veel te lang geleden. M$ heeft dat toen via een update opgelost een maandje of 2 later. Hopelijk gaan ze dat ook doen voor 8.1, en anders, tja, dan zal ik nog een extra schedule toevoegen aan mijn systeem om de PC in slaap te zetten rond 8:30 's morgens. Dan is hij toch altijd klaar met zijn morning-tasks.
                                Mvg,
                                Rudy Mas
                                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                                Comment

                                Working...
                                X