Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag nog alles afhalen ??????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vandaag nog alles afhalen ??????

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Oeps.., dubbele post, sorry.
    Je bent niet het enige slachtoffer
    De site werkt niet optimaal.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Wat we niet hebben... dat is de reden van veel problemen. Als je geen geld hebt, koop dan niet. Het is zielig te zien en te horen dat nu nog meer op krediet wordt gekocht dan enkele jaren terug. Heb ik geen centen om op vakantie te gaan, dan ga ik niet.
      Maar even ter zijde : Iemand een idee of camera's en objectieven ook al op krediet worden aangeschaft ? Zou er nog kunnen inkomen dat een beginnende prof. er een startkapitaal voor leent, maar voor privé-gebruik ....
      Het enige waar ik momenteel een lening voor heb... bouw van ons huis...
      de nieuwe auto wordt zonder lening aangekocht...
      kzie mezelf nooit iets voor hobby ofzo op lening kopen...
      Als je het geld nu niet hebt, dan kan je beter ff sparen ipv te beginnen lenen voor alles en nog wat...
      is mijn persoonlijke mening natuurlijk...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Als je het geld nu niet hebt, dan kan je beter ff sparen ipv te beginnen lenen voor alles en nog wat...
        Er is nog een optie: een lening zonder rente
        Maar daar begin ik ook niet aan.
        Ik nooit schulden gehad behalve de lening voor de woonst.
        Dus een lening met fiscale voordelen
        Beter dan ineens alles cash te betalen niet?
        Heb geen idee hoe dat tegenwoordig is.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Alles is tegenwoordig op krediet verkrijgbaar.
          Ik weet niet meer in welk blad het was, maar een stijltang was verkrijgbaar voor
          drie keer 25eur. Das vragen om problemen en haaruitval.
          Afhankelijk van persoon tot persoon zullen er vast wel hobby camera's
          op krediet gekocht worden.

Comment

Er is natuurlijk een zeer groot verschil tussen bedrijfsmatig lenen en lenen voor private doeleinden. Ik denk niet dat er een bedrijf of een zelfstandige is die buiten een huis nog nooit geld heeft geleend voor bedrijfsuitgaven. Dit zou ook niet altijd zo slim zijn.
            Maar wat privaat betreft vind ik persoonlijk een woning en "à la limite" een wagen verantwoord. Een hypothecaire lening bekijk ik als een spaarpot voor later, waar je maandelijks een bedrag in deponeert. Hoe langer je moet huren hoe meer centen je verliest. Maar de dag van vandaag, met de prijzen van het vastgoed is dit ook allemaal niet meer zo eenvoudig. Ik heb de indruk dat het 20, 30 jaar geleden toch nog iets interessanter was, alhoewel ik persoonlijk ook nog voor mijn eerste woning aan 12% heb geleend.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er is natuurlijk een zeer groot verschil tussen bedrijfsmatig lenen en lenen voor private doeleinden. Ik denk niet dat er een bedrijf of een zelfstandige is die buiten een huis nog nooit geld heeft geleend voor bedrijfsuitgaven. Dit zou ook niet altijd zo slim zijn.
              Maar wat privaat betreft vind ik persoonlijk een woning en "à la limite" een wagen verantwoord. Een hypothecaire lening bekijk ik als een spaarpot voor later, waar je maandelijks een bedrag in deponeert. Hoe langer je moet huren hoe meer centen je verliest. Maar de dag van vandaag, met de prijzen van het vastgoed is dit ook allemaal niet meer zo eenvoudig. Ik heb de indruk dat het 20, 30 jaar geleden toch nog iets interessanter was, alhoewel ik persoonlijk ook nog voor mijn eerste woning aan 12% heb geleend.
              12% is toch ook niet gering
              Ik kon starten aan 6% en met een schuldsaldoverzekering.
              (was in 1988)
              Had een variabele lening maar dat is slechts één keer toegepast.
              (aan een lager percentage)

Tegenwoordig is het blijkbaar een echte hel geworden om iets los te krijgen van de banken.
              Voor mensen die zonder werk vallen is het een ramp.
              Voor starters, kleine zelfstandigen en kleine of middelgrote bedrijven is het ook niet mals tegenwoordig.

Al hun belastinggeld was wel goed om diezelfde banken te redden.
              Waar is dat geld nu of wat doen ze met die centen?
              Bonussen uitbetalen?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                ik sluit me hier bij aan.
                Een auto kunnen ze nog vanonder je gat verkopen maar ik ben benieuwd hoeveel mensen lenen voor een reis.
                Mijn enige lening -iedereen mag het weten- was 1 miljoen BEF op 15 jaar (de rente stond erg hoog toen) voor mijn huis in 87. Vanaf 89 ben ik met de verbouwingen begonnen en ik mag stellen dat ik elke dakpan, elke baksteen, elke VOB draad, iedere zak cement, elke vloertegel, iedere panlat, iedere onderdakplaat tenminste één keer heb vast gehad, de helft van de meubels zijn zelf gemaakt, zinkwerk zelf gedaan. De 16.000 kg betonstenen voor de kelder heb ik zelfs elk drie keer vastgehad, idem voor de oprit, ook zo'n 16.000 kg, de kamion zat boven zijn limiet, 12 ton zand in stabilisé gedraaid daarvoor, zelf aangedamd. De kelder heb ik niet uitgegraven, de fundaties wel en de keldervloer en de fundaties heb ik laten storten. De gewelven heb ik laten leggen met de kraan (maar ze zelf op hun plaats gelegd). >10 kamions grond en steengruis uitgevoerd met de kruiwagen omdat ze er niet bij konden.
                Waarom zeg ik dat ? Omdat ik me tegenwoordig toppezot opgejaagd voel door al die huidige jonge collega-kakwijven die vinden dat ze "hun bouw" zelf hebben gezet als ze de kleur van de gordijnen en het merk van pampers zelf hebben gekozen.

Sorry mensen, zwak moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  ..............
                  Waarom zeg ik dat ? Omdat ik me tegenwoordig toppezot opgejaagd voel door al die huidige jonge collega-kakwijven die vinden dat ze "hun bouw" zelf hebben gezet als ze de kleur van de gordijnen en het merk van pampers zelf hebben gekozen.

eigenlijk een sterk moment !
                  "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                  Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Omdat ik me tegenwoordig toppezot opgejaagd voel door al die huidige jonge collega-kakwijven die vinden dat ze "hun bouw" zelf hebben gezet als ze de kleur van de gordijnen en het merk van pampers zelf hebben gekozen.
                    In je zwak moment heb toch nog steengoede inspiratie: Een huis bouwen met pampers!!!
                    Hoe we daar nog niet aan gedacht hebben! Van recyclage gesproken!!!!
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

ik sluit me hier bij aan.
                      Een auto kunnen ze nog vanonder je gat verkopen maar ik ben benieuwd hoeveel mensen lenen voor een reis.
                      Mijn enige lening -iedereen mag het weten- was 1 miljoen BEF op 15 jaar (de rente stond erg hoog toen) voor mijn huis in 87. Vanaf 89 ben ik met de verbouwingen begonnen en ik mag stellen dat ik elke dakpan, elke baksteen, elke VOB draad, iedere zak cement, elke vloertegel, iedere panlat, iedere onderdakplaat tenminste één keer heb vast gehad, de helft van de meubels zijn zelf gemaakt, zinkwerk zelf gedaan. De 16.000 kg betonstenen voor de kelder heb ik zelfs elk drie keer vastgehad, idem voor de oprit, ook zo'n 16.000 kg, de kamion zat boven zijn limiet, 12 ton zand in stabilisé gedraaid daarvoor, zelf aangedamd. De kelder heb ik niet uitgegraven, de fundaties wel en de keldervloer en de fundaties heb ik laten storten. De gewelven heb ik laten leggen met de kraan (maar ze zelf op hun plaats gelegd). >10 kamions grond en steengruis uitgevoerd met de kruiwagen omdat ze er niet bij konden.

Heerlijk om dat te lezen
                      Neen serieus, je hebt gelijk.
                      Zelf heb ik ook niet zoveel gedaan.
                      't Werd gedaan omdat het zo voorzien was.
                      Ik heb wel ALLE binnenmuren geëgaliseerd, geplamuurd dus.
                      Veel werk aan gehad maar het waren uiteindelijk wel "spiegels".
                      Samen met een oom heb ik een paar kamers behangen en ik hoor hem nog
                      zeggen dat die muren zo goed waren
                      Verfwerken deed ik ook zelf.
                      De ramen buiten waren toch een hele klus: hoeken en kantjes, je kent dat wel he.
                      Verleden jaar heb ik dat laten doen en dat is prima gedaan; dankzij een goede tip van een BD-er.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                        In je zwak moment heb toch nog steengoede inspiratie: Een huis bouwen met pampers!!!
                        Hoe we daar nog niet aan gedacht hebben! Van recyclage gesproken!!!!
                        Vooral dit zou dan het logisch gevolg moeten zijn.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Het rode licht heeft naar jullie geluisterd.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Het rode licht heeft naar jullie geluisterd.
                            Ben benieuwd of dit iets gaat uithalen. Vandelanotte heeft al goeie dingen laten zien, maar als zijn recent voorstel zelfs in eigen partij met open armen zal onthaald worden is nog een andere vraag. Wordt in elk geval vervolgd. Voor mij mag dit zo snel mogeljk. Sommige mensen moet je nu éénmaal tegen zichzelf beschermen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                            X