Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corona direct km-verzekering (3000km gratis tot eind November)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Corona direct km-verzekering (3000km gratis tot eind November)

Zijn er hier mensen met een autoverzekering bij Corona direct en tevreden?
    Dagelijks hoorde ik hun spotje op radio 2 en wou het toch eens simuleren, scheelt toch +-€50-70 per persoon per jaar.
    Ik heb 13000km per jaar mijn vrouw zo'n 6000km.

Haar verzekering zou ze moeten opzeggen binnen 2 weken, zodat dit 3 maand op voorhand is.
    Ik heb pas mijn Ethias betaald eind Juli voor een volledig jaar, best nog wachten zeker tot 3 maand op voorhand volgend jaar of een boete ofzo?

Re: Corona direct km-verzekering (3000km gratis tot eind November)

Ik Heb vroeger Corona gehad en die buiten gesmeten(te duur). Heb je al eens bij je eigen verzekering geinformeerd, meestal hebben die ook een verzekering als je weinig kilometers doet. Meestal is dat wel ong 10.000km(kan een korting opleveren van ong 30%).

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Laat u niet vangen met die korting, vaak betaal je ongeveer hetzelfde en soms zelfs meer dan ervoor.
      Ze geven een korting, klopt volledig ... maar ze rekenen dat op de huidige prijs dat uw contract zou kosten en niet op de prijs dat uw contract nu is.
      Stel dat je 350€ per jaar betaalt voor ongelimiteerd en ze geven u nu 20% korting voor weinig km.
      Ze nemen de huidige tarieven en dat kan goed al 420€ zijn en daar krijg je 20% op ... uiteindelijk betaal je nog 336€ oftewel 14€ minder om beperkt te zijn.
      Als ge later terug naar onbeperkt wil, dan wordt terug aan het dan geldende nieuwe tarief gerekend en kan het goed zijn dat je dan al 450€ moet betalen en dus meer betaalt dan wat je nu hebt.
      Ge moet dus 100% zeker zijn dat uw km's niet plots terug toenemen of ge zijn 100% zeker in het zak gezet.
      En ook de betere maatschappijen rekenen zo ... heb het zelf ook al mogen ondervinden.
      Dit als ge bij uw eigen maatschappij een verandering vraagt ... maar als ge tegelijk ook overschakelt naar een andere, dan moet je ook zien of je dezelfde service krijgt voor uw geld en dat is bij Corona zeker niet het geval als je vergelijkt met de meeste anderen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Niks waard, dus niet laten aan vangen.
        Ik ben nog iemand die een goeie makelaar verkies van in mijn omgeving. Liever iets meer betalen voor een goeie service. Als je iets voor hebt win je dit snel terug.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Laat u niet vangen met die korting, vaak betaal je ongeveer hetzelfde en soms zelfs meer dan ervoor.
          Ze geven een korting, klopt volledig ... maar ze rekenen dat op de huidige prijs dat uw contract zou kosten en niet op de prijs dat uw contract nu is.
          Stel dat je 350€ per jaar betaalt voor ongelimiteerd en ze geven u nu 20% korting voor weinig km.
          Ze nemen de huidige tarieven en dat kan goed al 420€ zijn en daar krijg je 20% op ... uiteindelijk betaal je nog 336€ oftewel 14€ minder om beperkt te zijn.
          Als ge later terug naar onbeperkt wil, dan wordt terug aan het dan geldende nieuwe tarief gerekend en kan het goed zijn dat je dan al 450€ moet betalen en dus meer betaalt dan wat je nu hebt.
          Ge moet dus 100% zeker zijn dat uw km's niet plots terug toenemen of ge zijn 100% zeker in het zak gezet.
          En ook de betere maatschappijen rekenen zo ... heb het zelf ook al mogen ondervinden.
          Dit als ge bij uw eigen maatschappij een verandering vraagt ... maar als ge tegelijk ook overschakelt naar een andere, dan moet je ook zien of je dezelfde service krijgt voor uw geld en dat is bij Corona zeker niet het geval als je vergelijkt met de meeste anderen.
          Volledig mee eens.
          Laat je niet misleiden aan de voor de hande liggende rekensommetjes.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Verzekeringen zijn er zeer bedreven in om te laten uitschijnen dat je een voordeliger af bent. Een paar maanden terug kregen we een brief dat we beter bij onze autoverzekering de rechtsbijstand zouden schrappen en deze onderbrengen bij een andere maatschappij. Omdat de premies nog maar pas betaald waren reageerden we daar niet op. Na een week of twee werden we gebeld met de vraag of we op dat voorstel wilden ingaan. We vroegen extra uitleg over het waarom maar dat konden ze niet direct zeggen, een collega wist daar alles van maar die was niet beschikbaar maar ging ons terugbellen. Weken gingen voorbij en we moesten toevallig langsgaan in het kantoor, prima gelegenheid om eens wat extra uitleg te vragen en om ons "voordeel" eens te laten berekenen tegen de volgende vervaldag... berekening werd gemaakt: extra kost voor ons €30 meer dan wat we nu betaalden... In wiens voordeel was dat "interessant voorstel" weer.
            En dan te weten dat de verzekering nog maar 1 keer heeft moeten uitbetalen (in de laatste 30 jaar) aan een tegenpartij toen mijn deur tegen een geparkeerde auto waaide door een windstoot.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Wij hebben een auto verzekerd bij corona omdat die maar weinig km doet. (vw polo +- 6000Km / jaar)
              Kostprijs is minder dan de helft dan wat we bij axa betaalden. Nu 177 euro PER JAAR!
              En ik moet je zeggen dat die firma tot op heden altijd zeer correct is geweest.
              In het begin durven ze wel eens extra reklame sturen voor hun ander producten zoals dierenverzekering en zo.
              Het enige wat je bij hen moet doen is elk jaar je kmstand doorgeven via een website.

Nu moet ik wel zeggen dat ook ik bij de concurentie gaan kijken ben en vond bv een BA bij Argenta voor 20 euro meerprijs per jaar maar ik mag er dan wel 10.000km mee rijden.
              Als je 10.000km zou rijden bij corona dan zou je daar wel duurder uitkomen denk ik.

Moraal van het verhaal: Als je een extra auto hebt zoals wij en er max 6000km per jaar mee rijd dan doe je er een goede zaak aan. Anders ben je beter bij de concurentie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Moraal van het verhaal: Als je een extra auto hebt zoals wij en er max 6000km per jaar mee rijd dan doe je er een goede zaak aan. Anders ben je beter bij de concurentie.
                Moraal van het verhaal is dat je nu 6000km of 600.000km per jaar doet, als ge één keer problemen hebt met uw verzekering, dan ben je altijd de pineut.
                Een goede service heb je altijd nodig, een ongeval na 1km of na 500.000km is hetzelfde geloop met dezelfde miserie ... dan pas weet je echt waarom je betaalt.
                Maar het is eenieders vrije keuze het goedkoopste te kiezen en zelf te lopen als er iets is.

En als ge bij AXA meer dan het dubbel van 177€ betaalt voor een Polo, dan sta je ofwel op een hogere BM ofwel klopt er iets niet, wij betalen niet eens dat bedrag voor een BMW320.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Mijn ervaringen delen.

Ik ben bij corona lang klant geweest. Ik heb absoluut geen klagen.
                  Prijzen, altijd een van de laagste.
                  Toen ik mijn Toyota Rav 4 kocht boden ze mij, bij de garage 'n deal aan met 24 maanden 0% aftrek van waarde.
                  Corona kon deze aanbieding niet evenaren, daarom mijn switch.
                  Toyota verzekeringen werken onder mandaat van Touring.

Nu dat ik met mijn Harley bij hun verzekering ben, betaal ik 'n zeer lage premie.
                  Harley verzekeringen werken onder het mandaat van Corona.
                  Ik betaal jaarlijks 170.55 € voor Ba + rechtsbijstand. Moet je al lang voor gaan zoeken om beter te doen.

Ik heb me onlangs nog 'n BMW R1150RT gekocht. Verzekerd bij Ethias ...240 €. Halfjaarlijks 125 €.

Nu even terzijde.
                  De 2 oktober (verleden week) rijden ze me van de baan, op mijn Harley.
                  Ik was imo volledig in mijn recht, maar dat zijn zo van die twijfelgevallen, waarvan je zegt "zonder getuigen ga je hier geen gelijk krijgen".
                  Achteraf op google maps bekeken en toen viel mijne € ... zag ik toch dat ik voorrang had.
                  De dag erna alles gaan opmeten en ik heb 'n argument om mijn gelijk te halen.
                  De Jurist van Corona heeft me niets beloofd, maar zei wel dat hij argumenten genoeg had om dit aan te vechten.
                  Ik wil hiermee alleen zeggen dat al de mensen, administratief zowel de juridische dienst echt de tijd hebben genomen om mij via de telefoon bij te staan. Al duurde dat ook meer als 'n half uur.

Mijn stiefdochter is ook een en al lof over de vriendelijkheid bij schade.
                  Als ik nu mijn schade niet kan verhalen, kan ik toch niet zeggen dat Corona 'n slechte keuze is. Ze maken er werk van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Ik betaal jaarlijks 170.55 € voor Ba + rechtsbijstand. Moet je al lang voor gaan zoeken om beter te doen.

Ik heb me onlangs nog 'n BMW R1150RT gekocht. Verzekerd bij Ethias ...240 €. Halfjaarlijks 125 €.
                    Kon je dan niet bij Corona terecht met je BMW om ook die goedkoper te laten verzekeren?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Kon je dan niet bij Corona terecht met je BMW om ook die goedkoper te laten verzekeren?
                      Daar had ik ook al aan gedacht en gevraagd.
                      Het eerste wat ze je dan vragen is dat je de auto ook mee laat verzekeren. Anders betaal je het dubbele voor de motor apart.
                      Na 'n klein rekensommetje, was de moto verzekering wel goedkoper, maar de wagen weer veel duurder.
                      Daarbij is die lage premie alleen van toepassing op Harley's en niet op andere merken.
                      Dus samen geteld niet de moeite om te switchen.

De absolute kampioen was AXA. Die waren het duurst.
                      Mijn buurman heeft de R1200GS en betaalt 256 €.
                      Bij Ethias is dat 239€.
                      Vermits ik alles bij Ethias heb, was dit nog de goedkoopste oplossing.

Comment

De absolute kampioen was AXA. Die waren het duurst.
                        Mijn buurman heeft de R1200GS en betaalt 256 €.
                        Voor elke moto boven de 500CC betalen we nu 200€ per jaar bij Axa in combinatie met wagen, dus ook voor mijn K1200S.
                        Alles hangt af van uw historiek en de korting dat uw makelaar wil toestaan.

Ik heb vele maatschappijen aangesproken en geen enkele was goedkoper ... direct een veelvoud ervan is wel simpel te vinden.
                        De meesten verhogen afhankelijk van type moto, bij Axa is dat voor een chopper, een GS of een R1 dezelfde prijs.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik heb vele maatschappijen aangesproken en geen enkele was goedkoper ... direct een veelvoud ervan is wel simpel te vinden.
                          Wel, PM mij je makelaar, want de prijzen die ik heb gekregen van AXA hoofdkantoor via 'n makelaar regio Hasselt waren absurd hoog.

Comment

Wel, PM mij je makelaar, want de prijzen die ik heb gekregen van AXA hoofdkantoor via 'n makelaar regio Hasselt waren absurd hoog.
                            Ik heb net mijn laatste betaling erbij genomen se ... taksen inclusief was het 206,48€ om exact te zijn.
                            We hebben wel alle verzekeringen bij AXA en BM van de auto staat al meer dan 10 jaar op 0.
                            Ook al meer dan 20 jaar klant ... kan er ook wat aan doen misschien?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X