Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nooit eerder meegemaakt!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nooit eerder meegemaakt!

niemand die pkwy nog een riem onder het hart wil steken?
    ook ni lief he
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      niemand die pkwy nog een riem onder het hart wil steken?
      ook ni lief he
      Wat denk je nu zelf te bewijzen, Oen
      Mensen zoals u die plezier halen uit de miserie van een ander moeten er blijkbaar ook zijn.
      Ik dacht hier op je andere berichten niet te reageren, uit medelijden...
      Maar blijkbaar kan je er zelf niet aan doen, Mr 90km/u...
      Ga andere topics vervuilen met u zever...

Je moet mij niet geloven, je bent vrij in u denken en laten. Niemand die daar iets van zal zeggen.
      Ik heb respect voor ieders mening, maar jij bent duidelijk wel een andere soort.
      Stop met u zever, ik vraag u niet om te reageren.
      Aan zinloze discussies met mensen die de werkelijkheid niet voor ogen durven zien heb ik niets.
      Dus ga verder met jezelf, want blijkbaar heb je aan jezelf niet genoeg!

Al is het wel eens goed om te horen wat iemand met een dergelijk ongeval, zoals dat wat ik had, gedaan heeft in het verleden
      of wat er uiteindelijk uit de bus kwam. Wat ik uit het ongeval afleid is dat ofwel de persoon zeer laf was om zijn fouten niet toe te geven.
      Of dat hij het helemaal niet gevoeld heeft, maar als zover achteruit komt dan zie je dit toch wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
        Wat denk je nu zelf te bewijzen, Oen
        Mensen zoals u die plezier halen uit de miserie van een ander moeten er blijkbaar ook zijn.
        Ik dacht hier op je andere berichten niet te reageren, uit medelijden...
        Maar blijkbaar kan je er zelf niet aan doen, Mr 90km/u...
        Ga andere topics vervuilen met u zever...

Je moet mij niet geloven, je bent vrij in u denken en laten. Niemand die daar iets van zal zeggen.
        Ik heb respect voor ieders mening, maar jij bent duidelijk wel een andere soort.
        Stop met u zever, ik vraag u niet om te reageren.
        Aan zinloze discussies met mensen die de werkelijkheid niet voor ogen durven zien heb ik niets.
        Dus ga verder met jezelf, want blijkbaar heb je aan jezelf niet genoeg!

Al is het wel eens goed om te horen wat iemand met een dergelijk ongeval, zoals dat wat ik had, gedaan heeft in het verleden
        of wat er uiteindelijk uit de bus kwam. Wat ik uit het ongeval afleid is dat ofwel de persoon zeer laf was om zijn fouten niet toe te geven.
        Of dat hij het helemaal niet gevoeld heeft, maar als zover achteruit komt dan zie je dit toch wel.
        Blijf vooral ademen...
        Ik haal geen plezier uit uw miserie, ik zeg gewoon, dat als die camionette tegen u gebold is,
        dat de kosten kunnen meevallen...

Dat eenieder erover wilt lezen, en wilt vitten op alles wat ik schrijf zal mij worst wezen inderdaad...
        Maar beledigen hoeft niet hoor, heb ik hier naar mijn weten ook niet gedaan.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Nu mag je je aan alles verwachten, schandelijk dit te moeten meemaken en ondergaan. Veilige afstand is toch weeral de boodschap. Maar ik ben eens benieuwd, mocht je zo'n pipo kunnen confronteren met camera opname, wat die dan nog zou kunnen opwerpen. Privacy of geen in dergelijk geval, ik zou toch alles uit de kast halen om hier mijn gelijk te krijgen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Nu mag je je aan alles verwachten, schandelijk dit te moeten meemaken en ondergaan. Veilige afstand is toch weeral de boodschap. Maar ik ben eens benieuwd, mocht je zo'n pipo kunnen confronteren met camera opname, wat die dan nog zou kunnen opwerpen. Privacy of geen in dergelijk geval, ik zou toch alles uit de kast halen om hier mijn gelijk te krijgen.
            Veilige afstand is de les die ik er uit geleerd heb. Als je al zo lang zonder ongeval rijdt en dikwijls in de file staat, let je daar op de duur niet meer op.
            Tot gisteren dan, t was vandaag veel minder bij het aanschuiven. Ben sowieso benieuwd wat ik kan verwachten van die camera.
            Bevindingen op 'Amazon' lijken een beetje alle kanten op te gaan. Blijkbaar gaan die dingen niet zo lang mee, maar voor de prijs kan je niet sukkelen.
            En of die dingen iets doen voor de verzekering, beter gezegd over de wetgeving hieromtrent ken ik niets. Maar t zou voor mezelf al een opluchting
            zijn als ik die persoon zijn rijkunsten kon tonen. Stom dat ik niet eerder overgegaan ben tot de aankoop. Op die Chinese websites gooien ze er mee naar u hoofd.
            En soms, vooral voorrangen van rechts, kwam het al eens in me op zo een ding te kopen. Ik kan blijven zeggen: had ik maar iets meer achteruit gestaan.
            Als je dagelijks moet aanschuiven wordt dat op de duur routine en verwacht je je zeker niet aan dergelijk voorval.

Comment

Oh, en de verzekering liet het maar gebeuren?
              Geloof je toch zelf niet?
              Een verzekering accepteert heel veel als ze weten dat ze minder moeten betalen.

zie post #20

eerst lezen, dan reageren
              Dat is het net ... door te lezen weet ik dat er iets niet klopt.

Zelf ooit aangereden aan 40km/u en die achterop aan 120km/u ... het verschil was ongeveer een meter.
              En met dat verschil bedoel ik de lengte van ons voertuig voor en na de crash.

Een familielid had het ook ooit voor met een sterke grote wagen, bijna stoppen voor een file en iemand met +-80km/u sneller mooi recht achteraan erin gereden ... perte totale.

Een snelheidsverschil van 90km/u zoals eerder aangehaald geeft (bijna) altijd een totaalverlies.
              Als dat niet zo is, dan heeft ofwel de aanrijder toch nog even geremd of reed de aangeredene nog sneller dan hij zelf denkt waardoor het snelheidsverschil kleiner is dan men vermoedt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Blijf vooral ademen...
                Ik haal geen plezier uit uw miserie, ik zeg gewoon, dat als die camionette tegen u gebold is,
                dat de kosten kunnen meevallen...

Dat eenieder erover wilt lezen, en wilt vitten op alles wat ik schrijf zal mij worst wezen inderdaad...
                Maar beledigen hoeft niet hoor, heb ik hier naar mijn weten ook niet gedaan.
                Enkele maanden terug stond mijn wagen naast een camionette geparkeerd, bestuurder stapt in en bij het vertrekken draait ie iets te kort af waardoor hij met zijn zijkant mijn linker voorvleugel raakt
                en de voorbumper eraf trekt. Resultaat; nieuwe zijvleugel, nieuwe bumper, nieuw setje richtingaanwijzers, nieuwe nummerplaat + houder, nieuwe bumper strips.

Kostenplaatje; 2.200€, gelukkig voor mij op rekening van de tegenpartij.

En ja mijn BMW heeft bouwjaar 1989 dus ook voor een oud krel kunnen de kosten zwaar oplopen.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Enkele maanden terug stond mijn wagen naast een camionette geparkeerd, bestuurder stapt in en bij het vertrekken draait ie iets te kort af waardoor hij met zijn zijkant mijn linker voorvleugel raakt
                  en de voorbumper eraf trekt. Resultaat; nieuwe zijvleugel, nieuwe bumper, nieuw setje richtingaanwijzers, nieuwe nummerplaat + houder, nieuwe bumper strips.

En ja mijn BMW heeft bouwjaar 1989 dus ook voor een oud krel kunnen de kosten zwaar oplopen.
                  jup, en dat geloof ik (zijn ook al wat meer onderdelen dat je vervangt he), maar door achteruit te bollen tegen een bumper gaat niet je radiator in gruzelementen liggen.
                  tenzij... er aan het verhaal OOK iets niets klopt...

(ik bedoel: bumper/radiator: linkje)
                  hoe hard moet je bollen om die balk stuk te rijden?

In mijn domme begin periode heb ik mijn starletje zelfs tegen een muur geparkeerd tegen 5km/u (= ongeveer gelijk aan bollen lijkt mij? ) mijn radiator moest niet vervangen worden hoor... mijn bumper had wel schrammen...

@verseg:
                  vrij druk verkeer E40.
                  BMw voor mij remt, ik rem mee, ik sta stil bijna stil,
                  achter mij eten ze een broodje, en plots geeft hij een 'zoentje langs achter'.
                  om even iets te zeggen:

Al was het verschil maar 30km/u dat is nog iets meer als achterbollen..
                  tenzij de camionette zich in achteruit gezet heeft en plankgas gaf...
                  zal de schade best meevallen en beperkt zijn tot nieuwe bumper?

wat als ik remde en bijna 30 en achterligger 80,
                  wat als ik remde en bijna 40 reed en achterligger 80,
                  maakt het een verschil naar TS toe? Die door achter te bollen 3000euro schade haalt?

Maar Koen de Oen vind het best ok...
                  De reactie van TS zeggen ook genoeg.

Comment

Als je dagelijks moet aanschuiven wordt dat op de duur routine en verwacht je je zeker niet aan dergelijk voorval.
                    Routine is heel gevaarlijk in het verkeer...
                    Laat je er best niet te veel aan verleiden.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Routine is heel gevaarlijk in het verkeer...
                      Laat je er best niet te veel aan verleiden.
                      Ik weet het maar al te best, maar zoiets komt vanzelf.
                      Ik deed ongeveer een 60.000 km per jaar, gelukkig niet met mijn wagen.
                      Met der tijd wordt dit zo een gewoonte en weet je al op voorhand waar het slecht gaat, hoe lang je hoeft
                      te wachten. Sowieso heb ik er een les uitgetrokken. Er kan altijd wel iets gebeuren.
                      Maar iemand die niet beseft dat hij zo ver achteruit komt, hou je niet voor mogelijk.
                      Ik reed vroeger met ongeveer 12 ton, nooit heb ik tijdens het stilstaan en schakelen naar eerste mijn voet van de rem gedaan.

Nu ben ik benieuwd hoelang we op een resultaat zullen hoeven te wachten.
                      Ik heb me laten vertellen dat het in het slechtste geval tussen de 24 en 36 maand kan duren.

Comment

Ik heb me laten vertellen dat het in het slechtste geval tussen de 24 en 36 maand kan duren.

Als het een twijfelgeval is, kan het inderdaad zeer lang duren...
                        tenzij jullie beiden zelfde verzekering hebben, interne dingen worden soms snel opgelost...

Comment

Gebeurt vaak hoor, meestal zijn ze wel niet zo laf om het te ontkennen. De laatste 2maanden al 2x iemand tegen mij gebold aan de lichten.. (het was allebei de keren een vrouw)

Moest je toch de reflex gehad hebben om snel achteruit te rijden, had je mss vergeten in de achteruitkijkspiegel te kijken en bol je zelf tegen iemand..

Ik hoop dat de rechter in jouw voordeel beslist
                          Life through a lens..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
                            Gebeurt vaak hoor, meestal zijn ze wel niet zo laf om het te ontkennen. De laatste 2maanden al 2x iemand tegen mij gebold aan de lichten.. (het was allebei de keren een vrouw)

Moest je toch de reflex gehad hebben om snel achteruit te rijden, had je mss vergeten in de achteruitkijkspiegel te kijken en bol je zelf tegen iemand..

Ik hoop dat de rechter in jouw voordeel beslist
                            Ik begrijp nog altijd niet waarom ik niet de reflex had, maar kom 't is gebeurd. We kunnen er niets meer aan veranderen.
                            En zulke zaken gebeuren dagelijks, maar het is zeker niet prettig als je het voor hebt.
                            Ik denk dat het viaduct in Vilvoorde ook zo een plek is. (voor de vrouwen, hier was het dus een man. Sommige dames rijden beter dan mannen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Eigenlijk is dat 1 van de redenen waarom ik niet meer met "oud krel" rijdt. Heb ooit ook een ongeval gehad met mijn eerste Toyota : 100% in mijn recht. Auto was misschien nog 30000 Bef'kes waard, onkosten waren meer dan 110000 Befkes. De verzekering wou maar voor 65000 Befkes tussenkomen. Wagen is hersteld voor die 65000 Befkes (sommige zaken dus niet...). Heb de wagen nadien redelijk snel weggedaan, omdat het kreng niet meer recht wou rijden vanaf 120 km./h... (was geraakt aan de voorkant, door ene die het nodig vond om links van de weg door te rijden aan 50 km./h).

Yep : een andere verzekeraar heb ik al een tijdje .

Een stilstaande auto die door een andere geraakt wordt aan 90 km./h is, behalve een heel grote uitzondering, effectief pertotal... Dat hij daarna een metertje korter is, lijkt me 100% juist te zijn .
                              Groeten,

Polleke

Comment

om even iets te zeggen:

Al was het verschil maar 30km/u dat is nog iets meer als achterbollen..
                                tenzij de camionette zich in achteruit gezet heeft en plankgas gaf...
                                zal de schade best meevallen en beperkt zijn tot nieuwe bumper?
                                Geen twee reacties met elkaar mengen ..TS vertelt zijn verhaal, anderen vertellen hun ervaring ... hiermee reageerde ik niet op deze van TS maar op het ongelooflijk verhaal van 90km/u dat aangehaald werd.
                                En wat de schade betreft van ene dat achteruitbolt is moeilijk te voorspellen, als enkel de bumperovertrek en het radiatorrooster geraakt werd zal dit best meevallan maar als ook de bumper (intern gedeelte) geraakt werd, de radiator of enkele steunen of wat dan ook ... dan lopen de kosten zeer snel op, ook aan lage snelheid want een beetje geplooid of veel geplooid ... het moet hersteld of vervangen worden.
                                En om het toch bij het voorbeeld van TS te houden ... als ge het gewicht van een bestelwagen tegen u krijgt in de vorm van bumper tegen bumper zal de schade véél kleiner zijn dan indien dit gebeurt met een opstaptrede tegen uw bumper/radiator.
                                Hoe kleiner de oppervlakte en hoe meer uitstekend, hoe meer schade dat dit aanbrengt.

wat als ik remde en bijna 30 en achterligger 80,
                                wat als ik remde en bijna 40 reed en achterligger 80,
                                maakt het een verschil naar TS toe? Die door achter te bollen 3000euro schade haalt?
                                Het verschil is dat het snelheidsverschil dan al maar 40 meer is en geen 90 ... maakt héél veel uit!
                                Zoals net hierboven aangehaald ... alles hangt ook af van wat er geraakt werd en hoeveel de stukken kosten.
                                Ik heb in dezelfde carrosserie twee wagens laten maken (dus zelfde uurloon), ongeveer dezelfde onderdelen werden geraakt maar bij het ene merk was de stukprijs drie keer zo hoog als bij het andere merk.
                                En niet een dure auto is duur in herstelling, een bumperovertrek en vleugel van een BMW kost stukken minder dan die van een Nissan.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X