Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nooit eerder meegemaakt!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nooit eerder meegemaakt!

De situatie:

Rond 18u30 zat ik samen met mijn vriendin in ons klein clio'tje in de file op de binnenring rond Brussel.
    We waren al een 10tal minuten aan het aanschuiven bij stilstaand verkeer.
    In de omgeving van de afrit van de e40 met de ring begint het wegdek bergop te gaan.

Wij stonden stil, tot mijn vriendin opeens begon te roepen in de wagen.
    Een grote camionette die vlak voor ons stond, begon opeens achteruit te bollen.
    Ik claxonneren, maar het kwaad was al geschied. Daar stonden we dan, midden in de spits van Brussel.
    De bestuurder van de camionette kwam kwaad op ons afgestapt: Het, wat zijn jullie van plan he? Zo in mijn camionette rijden?

Wtf man, nooit eerder zo een laf persoon tegengekomen. Wij stonden gewoon stil. Djeezes.
    Politie zei dat dit waarschijnlijk een fiftyfifty geval wordt.
    Wij kunnen niet bewijzen dat we stil stonden. Er zijn feiten die in ons voordeel spelen, zoals de helling naar boven,
    die pipo die zei dat hij naar eerste wou schakelen, grote zware geblindeerde camionette. Maar dit is op voorhand een verloren zaak.
    Mensen naast ons maakten zich snel uit de voeten - wat wil je na een dag werken en dan nog file.

Nu houdt ik minstens 5m afstand in de file. Ik kon bij dit geval nog nipt zijn achterwielen zien.
    Maar toen mijn vriendin het opmerkte keek ik juist weg. Ik had toen ik het zag niet meer de reflex om nog snel achteruit te rijden.
    't Feit dat die lafaard niet durfde uit te komen voor zijn fout, was natuurlijk frustrerend.

Gezellige avond was het. Hoop dit nooit meer mee te maken en wens dit alvast niemand toe.

Re: Nooit eerder meegemaakt!

En, ga je het daarbij laten?
    Hopelijk nummerplaat en juiste plaats van gebeuren genoteerd en het exacte uur en met uw vriendin naar uw verzekering stappen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

We hebben alle mogelijke dingen gedaan: politie ingeschakeld, verzekering ingelicht, persoon laten blazen.
      Volgens de verkeerspolitie die ter plekke zijn gekomen, is het een verloren zaak. Geen getuigen, is pech...
      We kunnen niets anders doen dan de uitspraak van de rechter afwachten.
      Ook al wordt de zaak in ons voordeel bepleit, in beroep is de kans op fiftyfifty erg groot.

Het zegt natuurlijk veel over die persoon die zijn fout niet durfde toe te geven, maar daar hebben we niks aan.
      Een geval van verkeerde plaats op het verkeerde moment waarschijnlijk + ongeveer 1500eur kosten aan de wagen.
      Bumper gescheurd en de kans dat er andere vitale delen zoals de radiator beschadigd zijn is groot.
      Wij hebben tot op dit moment geen lek gezien, maar het opstapje achteraan (van de camionette) stak volledig in de voorbumper.

Comment

Uw vriendin kan toch getuigen.
        Bij het woord vriendin denk ik dat er geen wettelijke band is tussen u en uw vriendin.
        Bij wet lijkt het mij dat ge twee "vreemden" zijt
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Probleem is dat we in dezelfde wagen zaten en dat het dan niet telt.
          Politie heeft geen verhoor afgenomen van haar.

Comment

De enige manier om dit te vermijden is een dashcam. Dan staat het voorval op film.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
              De enige manier om dit te vermijden is een dashcam. Dan staat het voorval op film.
              Oké, maar dan moet je wel dit bord op het dak van je wagen monteren.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                Probleem is dat we in dezelfde wagen zaten en dat het dan niet telt.
                Politie heeft geen verhoor afgenomen van haar.
                Ook al kan het niet gebruikt worden, toch mag een verklaring afgenomen worden ... blijkbaar geen goesting.
                Maar zo een ongeval gebeurt vaak, zelf ook bijna voorgehad vorige week.
                Maar voor ik besefte dat de andere achteruit bolde, dacht ik eerst dat ik vooruit ging tot zelfs de handrem geen verschil maakte.
                Ik kan dus nog begrijpen dat die man er zich niet eens bewust van was dat die achteruit aan het bollen was.
                Hij kan een leugenaar zijn maar kan het eveneens goed voor hebben.
                Moeilijk hier een uitspraak over te doen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                  En dan te horen krijgen dat het inbreuk is op zijn privacy en het ongeldig zien verklaren.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Oké, maar dan moet je wel dit bord op het dak van je wagen monteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                      Het zegt natuurlijk veel over die persoon die zijn fout niet durfde toe te geven, maar daar hebben we niks aan.
                      Een geval van verkeerde plaats op het verkeerde moment waarschijnlijk + ongeveer 1500eur kosten aan de wagen.
                      Bumper gescheurd en de kans dat er andere vitale delen zoals de radiator beschadigd zijn is groot.
                      Wij hebben tot op dit moment geen lek gezien, maar het opstapje achteraan (van de camionette) stak volledig in de voorbumper.
                      1500euro schade omdat iemand tegen je voorbumper bolde??

er is 2 jaar geleden iemand tegen 90km/u in de achterkant van mijn clio gereden,
                      en zelfs daar waren de reparatie kosten geen 1500euro...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Heb hetzelfde meegemaakt op het viaduct van Vilvoorde met een vrachtwagen van een gekend groot-warenhuis....
                        Getuigen genoeg zou je zeggen, maar allemaal rijden ze door...
                        Bij mij was de schade gelukkig zeer miniem, de vrachtwagen had enkel heel licht de voorkant geraakt en was boven de motorkap uitgekomen.

Volgens de chauffeur reden wij ook op hem en hij niet achteruit...
                        Later niets meer van gehoord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          1500euro schade omdat iemand tegen je voorbumper bolde??

er is 2 jaar geleden iemand tegen 90km/u in de achterkant van mijn clio gereden,
                          en zelfs daar waren de reparatie kosten geen 1500euro...
                          Paar jaar terug iemand van opzij tegen 5 km/u tegen mijn auto gereden. Deuk in 1 portier : 3000 euro kosten ! Daar zit je rap aan !
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Paar jaar terug iemand van opzij tegen 5 km/u tegen mijn auto gereden. Deuk in 1 portier : 3000 euro kosten ! Daar zit je rap aan !
                            Johan,

Mijn kofferdeksel en bumper is vervangen geweest.
                            De auto is "uitgerokken" (reserve wiel kon niet meer uit koffer)
                            en ik denk dat de factuur op 1250eur kwam.

(oh, tis ook een clio'tje )

ik zit er dus niet zo snel aan?
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Mijn auto was toen n Fiat Punto :-)

Ms is Markant wel duur. Anyway, t was verzekering (ik was in mijn recht), dus dat maakte niet uit.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                              X