Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben ze daar in Herentals een over ijverige ambtenaar in dienst ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hebben ze daar in Herentals een over ijverige ambtenaar in dienst ???

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Waar is de tijd dat de melkboer de lege flessen meenam en dat de soepboer het kastrolleke vol schepte en dat de bakker een brood zonder papieren zak uit zijn kamionetteke haalde en dat de brouwer de lege bakken tegen volle omruilde tegen lichte betaling ...... enzovoorts .... toen was er weinig afval !!

ben ik nu zo oud aan het worden ???

grts Peter
    Ja, want den bakker die komt niet meer rond hier, ne melkboer: al 15 jaar niet meer, en der is er nu gene meer , en den brouwer, enkel als ge genoeg bestelt, en ge bijbetaald.. en ne soepboer ?? die heeft hier nog nooit geweest dat ik weet. dus alleman naar de colruyt, en afval plastiek van de verpakkingen meenemen.

Comment

Ik heb dat hier net verteld aan onze buurman.
      Goh, die kwam niet meer bij van het lachen. Weer een "Belgenmop" erbij.
      Hoe triestig, dat Belgenland...
      Ben ik even blij dat ik hier in de achterhoek van de Aude zit...
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
        Ik heb dat hier net verteld aan onze buurman.
        Goh, die kwam niet meer bij van het lachen. Weer een "Belgenmop" erbij.
        Hoe triestig, dat Belgenland...
        Ben ik even blij dat ik hier in de achterhoek van de Aude zit...
        Ze gaan België moeten overplanten van de planeet Aarde naar de Apenplaneet. Dat past beter voor een Apenland.
        ​​

Comment

Idd, 'k herinner mij da nog van den bakker. En ik als klein kind dat wit uit het brood halen (daar waar het deeg van elkaar gesneden werd).
          Daarna dikke rammeling krijgen omdat het brood verprutst was en zodoende niet meer gesneden kon worden met zo een manueel draaimes.
          Eigenlijk zouden jullie beter eens naar Halle komen de eerste dagen. FOTOTENTOONSTELLING: "Kom binnen" -EVY RAES-
          Alle goede herinneringen komen naar boven als je die foto's ziet. Of haar boek eens lenen kan ook...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik zal uw 'raad' dan maar ter harte nemen en een vuilnisbak in mijn auto zetten zeker .
            Als wij op één of ander pleintje met een bank/tafel picknicken en naast die bank/tafel staat of hangt een vuilnisbak, dan moeten wij ons blikje en ons alupapierke mee naar huis nemen volgens U .
            Wij, noch onze kinderen hebben ooit één papiertje op de grond gegooid.......maar ik ben er toch over aan het nadenken om het vanaf heden wel te doen, vooral als ik zo'n raadgevingen als die van U lees.
            Nee, je leest verkeerd. Wat we in de auto verbruiken (iets gedronken/gegeten) daarvan blijft de verpakking of rest van in de auto tot we thuis zijn. Een flesje of broodje dat we te voet of aan een pic-nic plaats eten/drinken daarvan gaat het afval in de openbare vuilbak.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Waarvoor dienen vuilbakken dan wél @ on4bam indien je uw asbak daarin niet mag ledigen ?

Hiervoor al zeker niet, dit gebeurd dus jammer genoeg ook, in een natuurgebied en de dader(s) worden hiervoor wellicht nooit beboet.

De verfpot met verfborstels en vuile doeken erin gewoon in een vuilnisbak binnen het natuurgebied kieperen ?
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Vandaag in het naar het werk rijden,
                12 sigaretten op straat zien vliegen vanuit auto's.
                (3 ervan uit eenzelfde wagen).

Daar heb ik ook een enorme hekel aan, vooral als het langs een fiets pad is...
                (ooit zo een peuk op mijn hand gekregen, en verschiet toch ff)
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Waarvoor dienen vuilbakken dan wél @ on4bam indien je uw asbak daarin niet mag ledigen ?

De verfpot met verfborstels en vuile doeken erin gewoon in een vuilnisbak binnen het natuurgebied kieperen ?
                  Dat ga je nooit kunnen vermijden.
                  Het gaat er om dat er zodanig veel verstikkende regeltjes zijn, die om de haverklap dan nog wijzigen, dat op den duur niemand nog weet wat wel en niet mag.
                  Op onze gemeente gaat sorteren al heel heel ver, tot op een punt dat je met bepaalde zaken geen blijf weet. Er is onduidelijkheid troef.
                  Onder een deel van de bevolking leeft dan de gedachte; wat zij niet willen, doe ik wel verdwijnen...
                  En met boetes kan je niet alles verhinderen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Hiervoor al zeker niet, dit gebeurd dus jammer genoeg ook, in een natuurgebied en de dader(s) worden hiervoor wellicht nooit beboet.

Ook al hoort het niet...
                    Liever in een vuilbak waar het niet thuis hoort,
                    als achter een boom, in de struik waar het natuur kapot kan maken...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

gisteren.. iemand wil afvalplastiek van den bouw ( die bv. rond de pakken stenen enzo zijn ) storten in Herentals, en dat was +- ne cuub ( allee zo nen bouwzak waar ze zand enzo in leveren , die was vol, en wat zei men daar : "dat moet ge maar in deeltjes in uwe grijze container doen " . De vader heeft hem opgeladen die "big bag" en naar een andere gemeente gereden, en hij heeft betaald als restafval .. en het was ok.
                      Als ge op een stort in Herentals al niet meer mag storten : zijn die gek aan het worden ???????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Dat ga je nooit kunnen vermijden.
                        Het gaat er om dat er zodanig veel verstikkende regeltjes zijn, die om de haverklap dan nog wijzigen, dat op den duur niemand nog weet wat wel en niet mag.
                        Op onze gemeente gaat sorteren al heel heel ver, tot op een punt dat je met bepaalde zaken geen blijf weet. Er is onduidelijkheid troef.
                        Onder een deel van de bevolking leeft dan de gedachte; wat zij niet willen, doe ik wel verdwijnen...
                        En met boetes kan je niet alles verhinderen.
                        Genk is vergeven van de vuil lucht...
                        Antwerpen met zijn industrie idem.
                        Maakt zich niemand druk over he en als de "groenen" er kritiek op hebben
                        dan worden de groenen afgeschoten.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Working...
                        X