Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

potten- en pannenset aan de deur gekocht ;-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: potten- en pannenset aan de deur gekocht ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Als je eens wist hoeveel van die "slechte" potten er gebruikt worden...
    denk gewoon eens aan al de kampeerders en "caravaners".
    Wij gebruiken het onvolprezen Trangia systeem dat destijds is ontworpen voor het Zweedse leger met potten uit Duossal (titanium was me wat te duur). Onverwoestbaar.
    Licht en uiterst compact. Ik ga op reis niet slepen met gewone potten en pannen.
    En eten op reis is bij ons toch hoofdzakelijk functioneel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Hoeft niet toevallig een Duitser te zijn hoor;

Bij mij was het iemand met een "Nederlands" accent (zeg niet dat het een Nederlander was).
      Zijn eerte probeertruck was dat hij terug moest naar Zwitserland, zijn basisfabriek, met zijn demonstratiemateriaal. Die set pannen mocht wel op het vliegtuig, maar met die messenset erbij...dat was het probleem. Dus die messenset gaf hij gratis als ik de pannenset kocht.

Vroeg hem toen, hoe is die demonstratieset dan hier in België gekomen? Met veel gehakkel en heel veel gezever zich er proberen uit te praten. Hij is gaan lopen toen ik hem vroeg om een pandeksel te vervangen (had er een liggen welke nog niet vervangen was met een kapot handvat - door te laten vallen -).
      Een goed mes kost geld.
      Ik heb er hier ook liggen die destijds bij een salami zaten of zoiets, ze zijn het werk van het slijpen niet waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Sprak die toevallig Duits? Ik heb er hier nl. ook zo eentje gehad vorige zaterdag. Vermoedelijk zijn dergelijke verhalen verkoopstechnieken. Hopelijk was de prijs en vooral de potten, pannen en bestek de moeite waard.
        Hier ook zo één aan de deur gehad, met een dikke Porsche Cayenne, zag er heel deftige man uit (dacht ook "Zwitser" ..)
        .. Hij kwam van een beurs of had groothandels aangedaan en zat nu nog met kleine overschot waar hij douaneformaliteiten of zo wou vermijden...
        Was er rap vanonder toen ik weinig interesse toonde.

Comment

Vreemd hoe een mythe in leven wordt gehouden.
          Iedereen kent ze.
          Iedereen weet hoe ze je aanspreken.
          Iedereen weet dat ze altijd van een evenement komen.
          Dat ze met iets op overschot zitten dat weg moet.
          En dat ze ook steeds op het vliegtuig moeten, naar "ergens".
          Niemand heeft echter iemand in de omgeving die dergelijk werk doet.
          Niemand weet waar ze naartoe vliegen.
          En toch bestaat het fenomeen al sinds mensenheugnis...
          Dus moeten het wel aliens zijn.
          Stof genoeg voor een speelfilm dus.

Comment

Vreemd .......
            of een draadje in Chit/Chat.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ooit zo oo me 1 keer laten pakken ( alee pakke ... )
              Nen duitser, en die had messen met levenslange garantie, en hij had nog 3 sets, en nieuw ( volgens zijne folder ) kosten die 980 euro... maar hij moest er van af, want de douane....
              Enfin, na een kwartier wat geeft ge.. en ik gaf niks meer : 25 euro, en anders bolt ge het maar af.... ik kreeg een voor 25 euro...
              nadien wat op gegoogelt, en , dat merk was dus als het echt was dat waard, maar dat werd al zoveel gecopieerd ,en verkocht door.....
              geen enkel mes "sneed" al de rest was te bot om... na een week vielen de "klinknagels uit de handvatten van die kleine mesjes en vorkjes"
              Alleen die grote waren niet kapot te krijgen, maar iets snijden deden ze niet. die liggen nu in de serre om bv. ne krop salade af te doen ( bv. dat fileer mes, gemakkelijk om onder zo ne krop sla te doen en dan te " figgelen " tot de wortel over is. Maar voor in huis : waardeloos.
              nu krijg ik een 3 maand ofzo geleden weer zo ene, en die had een demonstratie gehad, en nog 2 pottensets over, en ik kon die aan een vrienden prijsje krijgen : 175 euro, ik zei, 25 euro of bol het maar af.. na een half uur is hij het afgebolt ( al mijn potten zijn Demeyere )

Comment

Vreemd hoe een mythe in leven wordt gehouden.
                Iedereen kent ze.
                Iedereen weet hoe ze je aanspreken.
                Iedereen weet dat ze altijd van een evenement komen.
                Dat ze met iets op overschot zitten dat weg moet.
                En dat ze ook steeds op het vliegtuig moeten, naar "ergens".
                Niemand heeft echter iemand in de omgeving die dergelijk werk doet.
                Niemand weet waar ze naartoe vliegen.
                En toch bestaat het fenomeen al sinds mensenheugnis...
                Dus moeten het wel aliens zijn.
                Welkom bij de topics "Video" van BD, afdeling filmverhalen.
                Dat zou inderdaad een leuk verhaaltje opleveren om een videofilm over te maken.
                We hebben wel geen Porsche Cayenne, maar een Mercedes of BMW zullen we bij een van onze leden wel kunnen versieren.
                "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Ha.. ne mercedes mag, want ik had : den eerste nen blauwe mercedes, met nen duitser erin, en den 2de ne zwarte mercedes, met ne "vlaams sprekende" erin ( nummerplaat was een wit / rode : dus belgisch geregistreerd..)

Comment

Van die blauwe Mercedes geloof ik wel hé. En die (dikke) duitser wil ik wel spelen.
                    Mijn vrouw zal wel potten en pannen lenen.
                    Wat ik wil zeggen:
                    Als fotografen op BD hebben we Shooting Days (SD's). Het zou leuk zijn als we ook eens een heel eenvoudig filmpje samen zouden kunnen maken, zoals een potten- en pannen verkoper die aanbelt en die we dan wegjagen, met onze, al dan niet DSLR camera's, zouden proberen op een Film Day (FD's).
                    Het is maar een gedacht hé. Gewoon voor het plezier.

PS: 'k Zal nu maar verder dromen zeker? 'm Dreaming about a white Christmas.....
                    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Van die blauwe Mercedes geloof ik wel hé. En die (dikke) duitser wil ik wel spelen.
                      Mijn vrouw zal wel potten en pannen lenen.
                      Wat ik wil zeggen:
                      Als fotografen op BD hebben we Shooting Days (SD's). Het zou leuk zijn als we ook eens een heel eenvoudig filmpje samen zouden kunnen maken, zoals een potten- en pannen verkoper die aanbelt en die we dan wegjagen, met onze, al dan niet DSLR camera's, zouden proberen op een Film Day (FD's).
                      Het is maar een gedacht hé. Gewoon voor het plezier.

PS: 'k Zal nu maar verder dromen zeker? 'm Dreaming about a white Christmas.....
                      Laat maar komen
                      Ben al aan 't rond kijken naar "Christmas Hampers"...
                      (Harrods - Selfridges e. a.)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Gebeurt met regelmaat en meestal na een beurs.
                        Zo heb ik ook een potten set en bestek kunnen aankopen voor appel en een ei.
                        Het is beter ze te verkopen voor die gasten dan ze terug te moeten zenden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                          Ja, maar dat wordt door de band genomen steeds verkocht aan bezoekers op de laatste dag van de beurs als het kleine zaken zijn. Een verkoper op een beurs zal heus het land niet rondrijden met potten en pannen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Welkom bij de topics "Video" van BD, afdeling filmverhalen.
                            Dat zou inderdaad een leuk verhaaltje opleveren om een videofilm over te maken.
                            We hebben wel geen Porsche Cayenne, maar een Mercedes of BMW zullen we bij een van onze leden wel kunnen versieren.
                            Ze gooien tegenwoordig in België de tweedehands Porsche Cayennes naar uwe kop voor minder dan 10.000€. Die worden dan hier in Spanje ingevoerd want de hoogste jaarlijkse verkeersbelasting is hier maar 253€ en een omniumverzekering voor een 4.5l V8 is maar 1000€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                              Sinterklaas komt maar op 6 december....... Geloof je dat echt wat die mannen je allemaal vertellen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                                ( al mijn potten zijn Demeyere )
                                Met Demeyere potten kan je niet missen, deugen de potten niet, dan is het nog altijd goed voor mijn eventuele erfenis...

Comment

Working...
                                X