Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roestvorming remschijven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Roestvorming remschijven

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Dus als je na een stevige rit bergop wilt parkeren mag je geen handrem gebruiken?
    wordt spannend parkeren...
    Bij een stevige rit bergop ga ik toch weinig remmen, jij wel

Na een afdaling waar je geregeld op de rem moet staan zodat deze gloeiend heet worden,
    is het inderdaad af te raden je handrem op te zetten als deze op de remschijven zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik dacht dat de handrembediening gewoon niet hydraulisch mocht zijn ???
      Wie praat hier over een hydraulische handrem Paul ?
      Bij sommige modellen van Subaru zit de handrem op de voorwielen, ideaal als je zonder remdruk zou vallen en toch korter wil stoppen op je handrem.
      Het is een mechanisch systeem dat in de remklauw zit ingebouwd.

Tegenwoordig heb je ook veel auto's waar de parkeerrem elektrisch bediend wordt, hoe ze dat beveiligen, geen idee.
      Last edited by Guest42; 30 september 2013, 14:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Bij een stevige rit bergop ga ik toch weinig remmen, jij wel

Na een afdaling waar je geregeld op de rem moet staan zodat deze gloeiend heet worden,
        is het inderdaad af te raden je handrem op te zetten als deze op de remschijven zit.
        whoops, te snel willen zijn vermoed ik, inderdaad bergaf
        maar blijft het feit dat ik enorm verbaasd ben dat er veel auto's zouden zijn met handrem op de remschijf ipv op een extra trommel?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

whoops, te snel willen zijn vermoed ik, inderdaad bergaf
          maar blijft het feit dat ik enorm verbaasd ben dat er veel auto's zouden zijn met handrem op de remschijf ipv op een extra trommel?
          Bij Subaru waren er in ieder geval bepaalde modellen.
          Ondertussen iets gevonden over elektrische parkeerremmen KLIK

Comment

Tegenwoordig heb je ook veel auto's waar de parkeerrem elektrisch bediend wordt, hoe ze dat beveiligen, geen idee.
            Ik heb er zo een, een Opel Meriva van de nieuwe generatie. Hoe zo een rem werkt, geen idee. In het boekje staat wel dat je voor langere duur beter de handrem niet gebruikt wegens het mogelijk leeg lopen van de batterij.
            Wel handig bij vertrek bergop. Handrem aan en bij vertrek lost deze vanzelf.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ik heb er zo een, een Opel Meriva van de nieuwe generatie. Hoe zo een rem werkt, geen idee. In het boekje staat wel dat je voor langere duur beter de handrem niet gebruikt wegens het mogelijk leeg lopen van de batterij.
              Wel handig bij vertrek bergop. Handrem aan en bij vertrek lost deze vanzelf.
              Als je een auto met een elektrische handrem op een helling parkeert, en de accu loopt leeg (lampje in het koffer vergeten uit te doen bijvoorbeeld), bolt dan de wagen uiteindelijk vanzelf naar beneden?
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je een auto met een elektrische handrem op een helling parkeert, en de accu loopt leeg (lampje in het koffer vergeten uit te doen bijvoorbeeld), bolt dan de wagen uiteindelijk vanzelf naar beneden?
                lampje in koffer vergeten uitdoen?
                zelfs bij mijn 25jaar oude volvo ging dit al automatisch...
                lijkt mij dat een moderne wagen iets beter voorzien is om dit tegen te gaan?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Goede vraag en ik weet het antwoord ook niet. Logisch gezien zou de rem dan moeten loslaten.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

lampje in koffer vergeten uitdoen?
                    zelfs bij mijn 25jaar oude volvo ging dit al automatisch...
                    lijkt mij dat een moderne wagen iets beter voorzien is om dit tegen te gaan?
                    Dat gaat bij elke auto wel automatisch, maar er zit gewoonlijk ook nog een schakelaar op waarmee je het lampje zelf kan inschakelen zodat het aan blijft (je kan dus vergeten om het terug te zetten in de juiste stand).
                    Maar het is ook mogelijk dat er iets mis is met het contactje waarmee het lampje automatisch aan gaat als je het koffer opent (ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ik ken er wel die daarmee ooit problemen hebben gehad).

Maar een versleten accu heeft gewoonlijk veel last van zelfontlading, daardoor loopt ze ook leeg...
                    De accu van een moderne wagen zal ooit ook wel verslijten.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Wees maar gerust, daar zullen de ontwerpers wel aan gedacht hebben, ik zou er eerder voor vrezen dat je deze niet meer open krijgt,
                      dan is in gang duwen ook geen optie.

Comment

Wees maar gerust, daar zullen de ontwerpers wel aan gedacht hebben, ik zou er eerder voor vrezen dat je deze niet meer open krijgt,
                        en dan mag het al geen automaat zijn?
                        (of toch geen gerobotiseerde, bij een gewone automaat weet ik het niet).

Comment

Wie praat hier over een hydraulische handrem Paul ?
                          Bij sommige modellen van Subaru zit de handrem op de voorwielen, ideaal als je zonder remdruk zou vallen en toch korter wil stoppen op je handrem.
                          Het is een mechanisch systeem dat in de remklauw zit ingebouwd.
                          Ik zag geen andere mogelijkheid dan met een kabel of hydraulisch, vandaar.
                          Maar er zijn iag motorfietsen geweest met schijven en toch mechanische bediening.
                          Ik heb altijd aangenomen dat schijven in tegenstelling met trommels niet zelfbekrachtigend werkten en dus een extra duwtje van de servo-hydraulica wel konden gebruiken. Maar trommels grippeerden ook veel rapper en koelden minder goed. De motorfietsen met trommels van voor waren moordend, ik kan er van meespreken.

Comment

Het zou wel eens zoiets kunnen zijn. Als bij een vrachtwagen de perslucht wegvalt slaan de remmen toch ook toe ?
                            Maar hoe ze het doen, geen idee. Je kan die handrem toch niet elektrisch openhouden ? Zeker niet als je ziet wat voor besparende maatregelen je toepassen.
                            In het kort : ik weet het niet en ik heb me de vraag nog nooit gesteld.

Comment

Dat gaat bij elke auto wel automatisch, maar er zit gewoonlijk ook nog een schakelaar op waarmee je het lampje zelf kan inschakelen zodat het aan blijft (je kan dus vergeten om het terug te zetten in de juiste stand).
                              Kofferdeksel open = lichtje aan.
                              Kofferdeksel dicht = lichtje uit.
                              Ik vraag me af waarom je licht nodig hebt in een gesloten kofferruimte. Is dat om illegalen over de grens te brengen, of om je hond in een gesloten koffer mee te nemen ?

Het zit wel op auto's van het rugzak-type zoals een Kangoo of een Berlingo in 2-zits uitvoering met een laadbak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                Kofferdeksel open = lichtje aan.
                                Kofferdeksel dicht = lichtje uit.
                                Maar controleer je in godsnaam als dat lichtje uit is ?
                                Het doet me denken aan een Gaston en Leo sketch, maar dan in frigo-versie

Comment

Working...
                                X