Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roestvorming remschijven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Roestvorming remschijven

    De elektrische parkeerrem werkt niet met een electromagneet. Het is een motortje dat links en rechts kan draaien. Bij het draaien komt er een stift in of uit. Deze stift duwt gewoon op de rempiston die normaal hydraulisch wordt bediend. Als je batterij volledig leeg is, blijft de stift gewoon staan in de laatste stand (kan open of toe zijn). Als je eender je parkeerrem had bediend om te werken, kun je met een lege batterij het motortje niet meer aansturen en bijgevolg je auto niet aanduwen. Voilà.

    Comment


    • #47
      Re: Roestvorming remschijven

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      De elektrische parkeerrem werkt niet met een electromagneet. Het is een motortje dat links en rechts kan draaien. Bij het draaien komt er een stift in of uit. Deze stift duwt gewoon op de rempiston die normaal hydraulisch wordt bediend. Als je batterij volledig leeg is, blijft de stift gewoon staan in de laatste stand (kan open of toe zijn). Als je eender je parkeerrem had bediend om te werken, kun je met een lege batterij het motortje niet meer aansturen en bijgevolg je auto niet aanduwen. Voilà.
      Zo zal het inderdaad werken.
      Ook nog even de handleiding doorgenomen en er staat letterlijk: "Gebruik de elektrische handrem niet te vaak met een stilstaande motor, anders zal de accu leegraken".
      Het is dus geen kwestie dat de batterij zou leeglopen tijdens het in dienst zijn van de handrem, maar wel dat constant aan-uit zetten bij stilstaande motor een probleem kan veroorzaken.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #48
        Re: Roestvorming remschijven

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Zo zal het inderdaad werken.
        Ook nog even de handleiding doorgenomen en er staat letterlijk: "Gebruik de elektrische handrem niet te vaak met een stilstaande motor, anders zal de accu leegraken".
        Het is dus geen kwestie dat de batterij zou leeglopen tijdens het in dienst zijn van de handrem, maar wel dat constant aan-uit zetten bij stilstaande motor een probleem kan veroorzaken.
        Anders gezegd : de vooruitgang van de achteruitgang

        Comment


        • #49
          Re: Roestvorming remschijven

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          De elektrische parkeerrem werkt niet met een electromagneet. Het is een motortje dat links en rechts kan draaien. Bij het draaien komt er een stift in of uit. Deze stift duwt gewoon op de rempiston die normaal hydraulisch wordt bediend. Als je batterij volledig leeg is, blijft de stift gewoon staan in de laatste stand (kan open of toe zijn). Als je eender je parkeerrem had bediend om te werken, kun je met een lege batterij het motortje niet meer aansturen en bijgevolg je auto niet aanduwen. Voilà.
          Inderdaad, ik had hierboven DEZE link reeds gezet.

          Comment


          • #50
            Re: Roestvorming remschijven

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            en dan mag het al geen automaat zijn?
            (of toch geen gerobotiseerde, bij een gewone automaat weet ik het niet).
            Bij een gewone automaat wordt er een oliepomp aangedreven door de primaire as, de motor dus.
            Als er geen oliedruk is is er ook geen sturing, dat gebeurt hydraulisch, noch druk op de hydraulische meervoudige koppelschijven. In gang duwen gaat dus helemaal niet.
            Erger nog : als je een wagen met hydraulische automaat wegsleept zonder dat de motor draait dan is de automaat onherroepelijk naar de vaantjes.
            Bij Jeep's o.a. is er een stand van de tussenbak, de neutrale stand, waar die helemaal helemaal ontkoppeld wordt. Als je de wagen sleept staat de versnellingsbak nog stil.
            Om weg te slepen heb je een vrachtwagen nodig met een lift die de aandrijfas optilt.

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Het zou wel eens zoiets kunnen zijn. Als bij een vrachtwagen de perslucht wegvalt slaan de remmen toch ook toe ?
            Maar hoe ze het doen, geen idee. ................
            De (achter) remmen van een vrachtwagen met perslucht hebben een hefboom die met een zware veer de remmen toe houdt. Het is de perslucht die die veerkracht opheft.
            De handrem opzetten van een vrachtwagen gebeurt dus door een hendeltje dat de lucht van de remleidingen aflaat.
            Als je midden een spooroverweg zou komen vastzitten heb je twee mogelijkheden: A-) de stang van de luchttrommels opdraaien B-) Weglopen.
            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
            Antoine de Saint-Exupéry​​

            Comment


            • #51
              Re: Roestvorming remschijven

              Als ik mijn auto heb gewassen en vervolgens heb afgespoeld met de tuinslang, dan zit er al na een uurtje een laagje oxidatie op de schijven.
              Heel normaal op dat "gepolijst" en daardoor perfect zuiver en onbeschermd metaal.
              Denk ik dan.

              Comment

              Working...
              X