Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben die phishing-berichten nu echt wel BEU

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik ben die phishing-berichten nu echt wel BEU

Dit was de laatste van vandaag

Bank van De Post <martaboskajova@oranet.sk>
    knip klassieke brol/onzin.
    En ik ben zelfs niet bij de bank van de Post.
    30 keer in een maand is het zover, niet te doen gewoon. De trut van hierboven verraadt zichzelf natuurlijk maar ik heb er al gehad waarbij ik begon te twijfelen.

Kent er hier iemand ergens een goed virus om terug te sturen, of één of andere Russische hackersgroep, om ze wat miserie te bezorgen ?
    Of een ander systeem om ze te ambeteren want volgens mijn bescheiden mening kan dat niet. Zo ga je met de mensen niet om.
    Mijn gedacht

Paul

Re: Ik ben die phishing-berichten nu echt wel BEU

Als je niets beters te doen hebt, kan je die mannen wat tijd doen verliezen door in te gaan op hun mail, het heel lang te trekken... (à la basta!); kortom, door met hun voeten te spelen.

Na 2, 3 keer gaat u dat ook vervelen hoor...

Gr, V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Vandaag ook al 9 (negen!) mails van Bank vd post ontvangen. Ze komen ondertussen wel allemaal in map "Ongewenste reclame".
      Ik denk dat er weinig aan te doen is.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Hier ook elke dag wel eentje. Wordt ook automatisch/direct naar ongewenste berichten overgeheveld.

Comment

Heb geen last meer de laatste tijd van die dingen.
          Maar indien wal > zoals de rest doet > in de vuilbak ermee.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Lang leve de spam folder die ik nooit open doe

Comment

Er is weinig aan te doen. Als ik tijd heb durf ik wel eens naar hun site gaan en wat onzin invullen. Als telefoonnr geef ik dan het nr van het lokale politiekantoor

Ik stuur die mails wel door naar spamcop waar ze verwerkt worden en op IP/servers/hosters in de blacklists terecht komen. Een druppel op een hete plaat maar het is mijn kleine strijd tegen spam (al bijna 15 jaar).
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Ik krijg dat eigenlijk heel zelden. Misschien 5 keer per jaar. Maar vorige week was het prijs:

Code:
                From: APL.-App <APL.-App@tolifeeldercare.org>
                To: xxxxxxxxxxxxxxx
                Subject: Notification d'expiration de votre compte.
                Date: Thu,  1 Aug 2013 04:51:54 +0100 (BST)

Chèr(e) client(e),

Nous vous informons que votre compte arrive à expiration dans moins 48 heures, il est impératif d'effectuer une vérfication des vos informations des à présent, sans quoi votre compte sera détruit. Cliquez simplement sur le lien ci-dessous et ouvrer une session à l'aide de votre Apple ID et de votre mot de passe.

Complétez vos informations en suivant ce lien.

Pourquoi ce courrier électronique vous a-t-il été envoyé ?
                L'envoi de ce courrier électronique s'applique lorsque la date d'expiration de votre

compte arrive à terme,

Merci, L'assistance à la clientéle Apple

TM et copyright © 2013 Apple Inc. 1 Infinite Loop, MS 96-DM, Cupertino, CA 95014, États-Unis.
                Tous droits réservés / Rester informé / Engagement de confidentialité / Mon identifiant Apple
                Vermits ik nog liever een telraam gebruik dan een mac vrees ik dat die spam/phishing is.

Comment

Ik sta ervan te kijken dat sommigen van jullie ook echt door de spambox gaan. Bij mij staan daar elke dag 300+ nieuwe berichten in en ik kijk er geen seconde naar.

Comment

Leren mee leven vrees ik. Het vervelende is dat je ook mails krijgt die héél echt lijken of zijn.
                    Zo kreeg ik een tijd geleden een mail van Paypal dat er 'onrustwekkende' activiteiten waren rond mijn rekening (gekoppeld aan mijn Visakaart) en dat ik er goed aan deed mijn paswoord te vernieuwen (!?!?).
                    Ik heb wijselijk (denk ik) mijn Paypalaccount afgesloten, mijn Visakaart laten blokkeren, en een nieuwe Visakaart aangevraagd .
                    Het kan goed zijn dat het inderdaad van Paypal kwam, maar hoe ben je dit zeker hé.
                    Het het adres van de afzender was niks abnormaals te zien, maar ik vertrouwde het zaakje toch niet.
                    Nu schijnt er ook een ander soort betaling via Paypal te bestaan waar je eerst geld op je Paypal rekening plaatst en dan betaalt.....enz, dan riskeer je volgens mij enkel het bedrag dat je op die rekening zet (?).
                    Ik moet het nog even onderzoeken of dit veiliger is.
                    Maar mijn Visakaart koppelen aan Paypal doe ik alvast nooit meer, ook al zou je in geval van fraude alles terugkrijgen.......
                    Maar beter voorkomen dan genezen hé.
                    Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                      Ik sta ervan te kijken dat sommigen van jullie ook echt door de spambox gaan. Bij mij staan daar elke dag 300+ nieuwe berichten in en ik kijk er geen seconde naar.
                      Je wilt niet weten hoeveel keer er bij ons op het werk, "goede" mail in de spambox verdwijnt...
                      dus ja, ook ik kijk regelmatig mijn spambox na hoor...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ten tijde van Win 98 heb ik nog een programma had waarmee je de mails moest openen.
                        Als daar mails bij waren die je liever niet had kon je die naar een lijst slepen en dan verstuurde dat programma die mail meerdere keren ( ik kan abuis zijn, maar dacht dat het er 50 waren) terug naar afzender.
                        Die zonden geen mails meer achteraf.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                          Ja dat dacht ik ook, maar als ik dan toch eens mijn spammap vluchtig doorzoek, vind ik daar zonder uitzondering posts in van vrienden die mij trachten te bereiken die dan misschien denken dat je bot of arrogant bent door niet te antwoorden.

Walter
                          D850

Comment

Ik ben door die phishing-berichten miljonair geworden wanneer ik die schenkingen had aangenomen. Ik kreeg een erfenis van 27 miljoen euro. Ik hoefde alleen maar mijn bankgegevens door te geven. Ook van een loterij waar ik nooit aan heb deelgenomen lag € 8.00.000 op me te wachten. Maar ach, wat moet ik met al dat geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              ....

Kent er hier iemand ergens een goed virus om terug te sturen, of één of andere Russische hackersgroep, om ze wat miserie te bezorgen ?
                              Of een ander systeem om ze te ambeteren want volgens mijn bescheiden mening kan dat niet. Zo ga je met de mensen niet om.
                              Mijn gedacht
                              tja...?
                              wat gij niet wil dat U geschiet, doe dat ook een ander niet.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X