Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben die phishing-berichten nu echt wel BEU

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik ben die phishing-berichten nu echt wel BEU

Het zou mij trouwens niet verwonderen indien sommige, minder beveiligde, email stromen gewoon onderschept worden om de adressen er uit te pikken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      doordat soms prive adressen gehacked worden om meer email adressen uit te halen.
      je moet maar een keer in een spam lijst terecht komen, en je kan (met beetje ongeluk erbij) massa's spam krijgen.
      Soms ook omdat mensen durven anderen in te schrijven voor bepaalde sites...
      Oké, bedankt voor de deskundige uitelg !

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Maak een "buffer" email adres aan op yahoo oid en maak daar een "dwaze" alias aan en gebruik die om aanvankelijk "in te tekenen" op "iets" wat u kan interesseren .. een hele hoop junk wordt dan afgeleid naar die alias. Ben je het moe wegens "overbelasting" dan deactiveer je de alias en maakt gewoon een nieuwe aan ... einde verhaal
      mijn @skynet adres gebruik ik enkel om vrienden, familie en kennissen en soms ook om mijn klantenbestand te mailen.
      Voor al de rest zoals registreren op fora gebruik ik een @yahoo of @ hotmail adres, het rare is dat net op mijn @skynet adres de meeste SPAM binnenloopt.

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      1. omdat het adres toch eens ergens "in het wild" aangetroffen is.
      2. Omdat iemand regelmatig FWD met "leuke filmpjes/foto's" waarin 100en adressen staan.
      3. Een combinatie naam.voornaam@ of omgekeerd waar dan door botjes alle bekende namen en combinaties worden ingevuld.
      4. random namen gegenereerd door botjes
      5. gehackte database van een site waar je ooit je adres ingevuld hebt.

Ik krijg bv. veel spam op adjustorsg5@mijndomein en mackerelsdh@mijndomein, onbestaande adressen maar toch komt er vanuit verschillende bronnen spam naartoe. Deze staan waarschijnlijk in een database en wordt verder verkocht niettegenstaande ze niet bestaan. Ze komen normaal in mijn cactchall terecht maar er staat nu een filter op die de mails rechtstreeks naar trash verhuist.
      Eenmaal je de e-mail als ongewenst hebt aangevinkt komt ie de volgende keer automatisch in de SPAM folder terecht maar wanneer er telkens nieuwe verzendadressen worden gebruikt
      helpt deze maatregel ook niet bepaald veel imho.
      Het is en blijft een algemene plaag waaraan weinig te doen valt vrees ik. Zolang ik geen virussen binnenkrijg ben ik al dik tevreden.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik sta ervan te kijken dat sommigen van jullie ook echt door de spambox gaan. Bij mij staan daar elke dag 300+ nieuwe berichten in en ik kijk er geen seconde naar.
        Heb niet eens een spam lijst. Met nog geen 10 per jaar is dat niet echt nodig. Weet ook niet hoe dat komt.

Een groter probleem zijn mensen die gewoon een email adres verkeerd intypen en dan bij mij terecht komen. Het ergste is dat die niet eens willen begrijpen dat hun mail bij iemand anders terecht komt. Een uitnodiging voor een etentje bij tante xyz of de vraag of ik ook kom tennisen is nog geen ramp. Maar als je de bestelling van een apotheker binnenkrijgt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Heb niet eens een spam lijst. Met nog geen 10 per jaar is dat niet echt nodig. Weet ook niet hoe dat komt.

Een groter probleem zijn mensen die gewoon een email adres verkeerd intypen en dan bij mij terecht komen. Het ergste is dat die niet eens willen begrijpen dat hun mail bij iemand anders terecht komt. Een uitnodiging voor een etentje bij tante xyz of de vraag of ik ook kom tennisen is nog geen ramp. Maar als je de bestelling van een apotheker binnenkrijgt...
          Dat verhaal ken ik ook. Mijn familienaam wordt op drie manieren geschreven, vandaar. De versie met au@skynet is van een gepensioneerde Sabena-piloot die zich met de pensioenen van het luchtvaartpersoneel bezig houdt, wij hebben een goede verstandhouding en ik forward alles naar hem. Dan zijn er hier nog twee andere met exact dezelfde naam als ik maar ik was de eerste op skynet-mail. Heb al voorgehad dat er hier facturen toekwamen met de vraag als er genoeg zwart in zat. Toen ik hier 25 jaar geleden kwam wonen lag er een brief van de rechtbank van eerste aanleg in mijn bus, 420.000 Bef onbetaalde facturen. Ik had zelfs al een advokaat ook. Ik dus maar bellen naar die rechtbank en man, geloof me, dat was griezelig, ik kreeg dat dus niet rechtgezet. Toen ik het beu werd en zei dat ik me niet aangesproken voelde en dus niet ging opdagen vertelden ze me droogweg dat ze me bij verstek gingen veroordelen. Dan via de advokaat, niks gekort, hij kende me zei hij en hij begreep me niet of wilde me niet begrijpen, vervolgens die sjarel zijn telnr opgezocht, hij trok zich daar allemaal niks van aan zei hij. Ik heb teneinde raad gedreigd om ermee naar de pers te gaan, allemaal niets gekort.
          Wat was er gebeurd : hij verhuisde uit Ruiselede (hoort onder Wingene ) op het moment dat ik in Wingene ging wonen. Op een of andere manier moet er door iemand van uitgegaan zijn dat dezelfde persoon verhuisd was naar mijn adres.
          Pfff, dan is de DEL knop toch makkelijker.

Comment

krijg ook geregeld van die phishing mails, nu vandaag was het zogezegd van Apple op een email adres wat totaal niet klopt met onze account.

dit was het bericht

groetjes Ingrid

Comment

Working...
            X