Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke nieuwe computer??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke nieuwe computer??

een laptop met een 17" scherm is al niet meer zo praktisch om ermee bijvoorbeeld in de zetel mee te werken
    been there done that, geef mijn maar bij een laptop max 15" scherm
    als het echt draagbaar en handig moet zijn zou ik zeker niet boven een 15" scherm gaan, voor fotobewerking kan je nog altijd op een degelijke 15" met een goede grafische kaart een extern scherm van 22" tot 30" aansluiten
    plus die 15" die je aanhaalt heeft een betere processor

Comment

FWIW ...Ik heb een N56VZ-S40?? met een I7-3610 cpu en ik ben daar bijzonder tevreden mee. Ik heb staan twijfelen over de modellen met het grotere scherm en de 3630 cpu maar daarvoor moest ik minimaal 200 € méér ophoesten voor dezelfde specs ivm geheugen en HD, en dat was het mij toen niet waard ... achteraf bekeken had ik het misschien moeten doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        tot 63% sneller en biedt 68% meer grafische prestaties dan de vorige generatie

Deze heb ik net aangeschaft:

.
        Amai, ge gaat kunnen kantelen !

Toch prima dat ze dit getest hebben - want dat is een niet-onbelangrijk detail.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
          Nog een vraag: er wordt steeds over een i5 of een i7 processor gesproken. Kan het ook met een AMD processor? Zo maar even een vraagje tussen door.
          Uiteraard kan het ook met een AMD processor. Maar hou er rekening mee dat AMD enkel nog meespeelt in het lager tot midden segment, gelukkig aan een mooie prijs. Voor top-prestaties moet je "helaas" bij intel gaan shoppen. Het is jammer dat daar eigenlijk geen concurrentie is, maar het is niet anders.
          Groeten,

Polleke

Comment

Kies een laptop met SSD, DAAR zit het grootste verschil tussen de meeste pc's.
            I3 met SDD is sneller dan een I7 met 5400rpm HDD zolang je niet aan games doet of processorintensieve programma's zal alles veel sneller opstarten en je een veel responsiever systeem geven.

Wat nog belangrijk is: Het scherm, kies voor een IPS paneel als je de keuze hebt, deze zijn hun meerprijs echt waard!
            Ik zou ook voor 15" max gaan tenzij je hem gebruik als desktop vervanger (en je kan er nog steeds een extern scherm aansluiten).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              een laptop met een 17" scherm is al niet meer zo praktisch om ermee bijvoorbeeld in de zetel mee te werken
              been there done that, geef mijn maar bij een laptop max 15" scherm
              als het echt draagbaar en handig moet zijn zou ik zeker niet boven een 15" scherm gaan, voor fotobewerking kan je nog altijd op een degelijke 15" met een goede grafische kaart een extern scherm van 22" tot 30" aansluiten
              plus die 15" die je aanhaalt heeft een betere processor
              Mede vanwege dit advies van gert007 heb ik besloten de 15 inch laptop met i7 processor aan te schaffen.

Iedereen bedankt voor de adviezen.
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Mede vanwege dit advies van gert007 heb ik besloten de 15 inch laptop met i7 processor aan te schaffen.

Iedereen bedankt voor de adviezen.
                Prima keuze. Ik heb de voorganger, de Asus N53SV. Mijn scherm was wel niet geschikt voor fotobewerking, foto's zagen er een stuk lichter uit op dat scherm dan op print. Aangesloten op een Dell U2412M ben ik er erg tevreden over.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                  Prima keuze. Ik heb de voorganger, de Asus N53SV. Mijn scherm was wel niet geschikt voor fotobewerking, foto's zagen er een stuk lichter uit op dat scherm dan op print. Aangesloten op een Dell U2412M ben ik er erg tevreden over.
                  Een scherm moet je altijd calibreren en dan lukt dat een stuk beter. Maar een IPS scherm zal het altijd beter doen dan een TN, al is het maar door de wijdere kijkhoek.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Een scherm moet je altijd calibreren en dan lukt dat een stuk beter. Maar een IPS scherm zal het altijd beter doen dan een TN, al is het maar door de wijdere kijkhoek.
                    zijsprong ivm "kijkhoek" ... mijn ASUS N56VZ heeft een opvallende sticker met "extended viewing angle 150°W 120°V" is dat dan goed of slecht of te optimistisch? Mijn zoon zat echter eens in een hoekse zetel en die zei verbaasd "amaai, ik kan uw schem van hieruit ook zien" ... QED????

Comment

Het scherm was gecalibreerd De kleuren zaten dan juist, maar het scherm was contrastloos waardoor schaduwen en donkere tinten er lichter op uit zagen dan op print, waar deze dikwijls op toeliepen dan. De helderheid aanpassen veranderde hier niets aan.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik heb ondertussen mijn nieuwe laptop binnen gekregen. Het is, ivm levertijd, een ander geworden en wel de Asus N76VB-T4038H-3rd i7-3630QM.

Hoe moet ik het scherm callibreren?
                        Website: cameraobschuura.nl
                        Twitter: @CameraObSchuura
                        FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Ik heb ondertussen mijn nieuwe laptop binnen gekregen. Het is, ivm levertijd, een ander geworden en wel de Asus N76VB-T4038H-3rd i7-3630QM.

Hoe moet ik het scherm callibreren?
                          Color industry expert, Datacolor, provides exceptional color management tools like Spyder calibrators for visual creators and color critical work.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Tegenwoordig kan je een laptop even krachtig kopen als een desktop.
                            Harddisk verwisselen of RAM bijsteken gaat imho nog sneller en gemakkelijker dan in een desktop.
                            Denk dat maar niet. Als je hetzelfde van een desktop in een laptop kan steken, waarom zijn desktops dan zo groot?

Ikzelf kan me een kenner noemen, heb al verschillende computers in elkaar gestoken, en ben een kleine hardware-freak om het zo te noemen.
                            Het klopt dat laptops veel dichter tegen desktops staan dan jaren geleden, maar er zijn nog steeds grote verschillen. Omdat laptops klein en dun moeten zijn, en ook minder verbruiken (batterijduur), wordt alles wat in een laptop moet komen volledig anders ontworpen. Processor, geheugen, harde schijven, moederbord, grafische kaart, ... Het zal altijd de mobile-versie zijn die in een laptop zit. Een Intel I-7 xxxx in een laptop is nooit dezelfde als een I-7 xxxx voor in een desktop (er staat dan ook meestal een M achter, van mobile). Hetzelfde met de grafische kaarten.
                            En worden er dus compromissen gemaakt ivm de kracht, snelheid, ... van de cpu of de grafische kaart. Dat ze dezelfde naam/nummer hebben wil enkel zeggen dat er op elkaar gebaseerd zijn, op dezelfde architectuur.

Nu is uiteraard de vraag of een laptop voldoende is voor fotobewerking. Waarschijnlijk wel. Maar of het handig is, is persoonlijk. Ik kan niet werken met een laptop op m'n schoot zoals ik werk aan m'n bureau. En dan nog heb ik liefst een aparte muis en toetsenbord. En ik liefst 2 schermen. Maar als je steeds met je laptop op je bureau zit, waarom dan een laptop? Want voor de prijs van een laptop kan je altijd een desktop samenstellen is die beter is. Gegarandeerd.
                            En desktops zijn altijd handiger om uit te breiden. Ik moet 0 schoeven losvijzen om een latje ram (niet dat je dit wekelijks moet doen ...) te steken, of een harde schijf te plaatsen. Hoeveel moet je er losvijzen bij een laptop?
                            Ook zullen desktops altijd langer meegaan, omdat ze betere koeling hebben. Als hij goed in elkaar gezet is, en dus een goeie airflow heeft, zullen je componenten optimaal blijven. Bij een laptop merk je na enkele uren werken toch al gouw dat de hele case warm wordt.

Life is like photography: we develop from the negatives.
                            TijsRobbens.Photography

Comment

Ik ben hier net bezig met de installatie van allerlei software op mijn PC die ik gisteren mocht ontvangen
                              HP Z820, dual XEON 3.3Ghz
                              32GB RAM
                              SSD van 256GB
                              1TB 7200RPM WD schijf
                              Nidia Quatro K4000 grafische kaart
                              2 HP schermen ZR2440w

SWEEEEEEEEET

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Ik ben hier net bezig met de installatie van allerlei software op mijn PC die ik gisteren mocht ontvangen
                                HP Z820, dual XEON 3.3Ghz
                                32GB RAM
                                SSD van 256GB
                                1TB 7200RPM WD schijf
                                Nidia Quatro K4000 grafische kaart
                                2 HP schermen ZR2440w

SWEEEEEEEEET
                                Allé : een basisversie dus . Op het werk zitten we met Z620 werkstations (met 1 E5 xeon en een "gewone" Quadro 4000). Werkt behoorlijk vlot. Maar een Pro-e heeft wel iets nodig natuurlijk.
                                Welke software gebruik je daarop ?
                                Last edited by polleke_cgc; 10 augustus 2013, 11:59.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X