Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid weg na onweer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geluid weg na onweer

Hey,

Ik heb sinds de onweders van zaterdagavond een probleem met mijn audio.
    De computer geeft sindsdan de melding 'No audio output device is installed', ookal zijn de drivers correct geïnstalleerd en heeft de setup reeds enkele jaren dienst gehad.

Op de computer staan twee besturingssystemen, een Windows XP en een Windows 7. Beiden hebben het probleem op dezelfde tijd, wat mij doet vermoeden dat dit probleem niet softwarematig maar eerder hardware-gericht zal zijn.
    Mijn geluidskaart is een geïntrigeerde geluidskaart op mijn moederbord, wat op zich een Asus P5Q-PRO is.

Enige opinies of ervaringen?
    Met vriendelijke groet,
    Caltson
    Sander Photography Official website

Het zou natuurlijk niet het eerste moederbord zijn dat sneuvelt bij een onweer?
    En de speakers, werken die nog op andere apparatuur?
    Kwestie daar al zeker van te zijn dat het ok is.
    De foutmelding daarentegen zegt iets over een lokaal probleem en niet over voorgaande.
    Toevallig iets verzet in het Bios of zo?
    Kan gereset zijn door een stroomstoring.
    Last edited by VerSeg; 30 juli 2013, 00:12.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Geluid weg na onweer

Heb je nog geluid als je een hoofdtelefoon gebruikt? Zo niet, uitkijken naar een geluidskaartje om in te bouwen en de "onboard" uitschakelen.

Hopelijk is alleen de audio kapot en merk je de volgende dagen geen andere problemen (USB, FW ...)
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Heb dit opgelost met een USB geluidskaart.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Heb dit opgelost met een USB geluidskaart.
          Mie toe
          SoundBlaster Pro.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik heb me ooit nog laten vertellen dat, zelfs als je computer of iets anders dat tamelijk gevoelig is en op het moment van de blikseminslag niet aan het net hing er door inductiespanningen toch schade kan ontstaan. Ik vraag me af wie hier meer kan over vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ik heb me ooit nog laten vertellen dat, zelfs als je computer of iets anders dat tamelijk gevoelig is en op het moment van de blikseminslag niet aan het net hing er door inductiespanningen toch schade kan ontstaan.
              De kabels die aan een PC hangen kunnen de energie van een bliksem opvangen en zo een spanningspiek veroorzaken. In het geval van de TS is dat mogelijk met de luidsprekerkabels gebeurd en is zo de geluidskaart kapot gegaan. Voor er breedband was zijn er zo heel wat modems gesneuveld (kan met de huidige A/VDSL modems ook natuurlijk).

Het is zelfs al voorgevallen dat radio-amateurs die hun antennekabel ontkoppelden maar deze een 10-15 tal cm van hun antenneconnector lieten liggen de bliksem zagen "over springen".
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Working...
              X