Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Base

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Base

Ik lees de laatste tijd zéér positieve beoordelingen over het 3G netwerk van Base. Ze schijnen daar een serieuze inhaalbeweging bezig tov Proximus.

Ik zit nu bij Proximus en ben daar maar matig tevreden over: véél te véél Edge en soms bij 3G weinig snelheid van downloaden. Plus de Edge van Proximus is gewoon niet vooruit te branden. Ik denk er dus aan terug te keren naar het Base netwerk.

Base haalt nu bij vele gebruikers hogere snelheden dan Proximus en vooral, als je op Edge terugvalt is het nog werkbaar (weet ik van mijn MV tijd).

Zou het misschien zo zijn dat 2G en 3G voor Proximus zo goed als verleden tijd is nu ze volop de nieuwe melkkoe 4G promoten ?

4G interesseert mij niet, voor mijn data-toepassingen is een goed 3G netwerk meer dan voldoende.

Hun Dual Carrier 3G netwerk zou theoretisch 4G snelheid kunnen benaderen.

En ik weet dat de dekking van Base (theoretisch) nog wat achterloopt op Proximus.

Het min of meer zieltogende Mobistar is voor mij helemaal geen optie. Daarvan lees je 99 slechte en 1 positieve beoordeling.

Zijn er hier lezers die recent goeie/betere ervaringen hebben met het verbeterde Base data-netwerk ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Base

Er is altijd wel iets om over te zagen Nete maar ik weet wel dat ik o zo blij was terug bij Proximus te zijn na een klein jaartje Base. Base werkt met onafhankelijke verkoopskantoren en dat is (nadien voor mij gezien) een ramp, alles gaat goed tot je ze plots nodig hebt. Bij hun presentatie is het altijd wel van: ja, je kan ons altijd bereiken want de hulpdiensten van Base kennen je dossier niet etc etc. Dat klopt ook want heb hun een paar keer rechtstreeks gebeld en kreeg nog nooit zoveel verkeerde info of advies maar moest hun wel bellen want ik kreeg het adviesbureau of verkoopskantoor maar niet te pakken.
    Bij Proximus ligt dat gelukkig allemaal net eventjes anders. Niet enkel is er een prima callcenter waar ik snel geholpen ben, zo kan ik ook terecht bij een persoon in een Belgacom/Proximus winkel in Waregem die de tarifering perfect kent, de diensten, enz.

Overschakelen? Ik denk er niet meer aan.

O ja, start bij je eventuele overschakeling aub geen draadje over hun dienstverlening, snelheid netwerken, apps van Base, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Er is altijd wel iets om over te zagen Nete maar ik weet wel dat ik o zo blij was terug bij Proximus te zijn na een klein jaartje Base. Base werkt met onafhankelijke verkoopskantoren en dat is (nadien voor mij gezien) een ramp, alles gaat goed tot je ze plots nodig hebt. Bij hun presentatie is het altijd wel van: ja, je kan ons altijd bereiken want de hulpdiensten van Base kennen je dossier niet etc etc. Dat klopt ook want heb hun een paar keer rechtstreeks gebeld en kreeg nog nooit zoveel verkeerde info of advies maar moest hun wel bellen want ik kreeg het adviesbureau of verkoopskantoor maar niet te pakken.
      Bij Proximus ligt dat gelukkig allemaal net eventjes anders. Niet enkel is er een prima callcenter waar ik snel geholpen ben, zo kan ik ook terecht bij een persoon in een Belgacom/Proximus winkel in Waregem die de tarifering perfect kent, de diensten, enz.

Overschakelen? Ik denk er niet meer aan.

O ja, start bij je eventuele overschakeling aub geen draadje over hun dienstverlening, snelheid netwerken, apps van Base, ...
      Hier heb ik dus niks aan

Ik vrees een beetje dat Proximus een 4G hype creëert en misschien bewust het 3G netwerk wat gaat verwaarlozen, zodat meer klanten overstappen.
      Sinds Base de 1Mbit begrenzing opgeheven heeft lees ik nogal wat positieve reacties.
      Vandaar mijn vraag over recente ervaringen met het Base NETWERK, niet met de service.
      Ik ben trouwens gestart als Base klant (0486 nummer), mijn vrouw heeft Simyo (Base netwerk), ik had ook Simyo voor mijn smartphonetijd en Mobile Vikings een tijd erna. Dan overgestapt naar Proximus wegens het "ongelooflijk performante 3G netwerk". Op de plaatsen waar ik kom valt dat nogal tegen. Zeker ook omdat Proximus Edge gewoon op niks trekt (en dat lees je OVERAL).
      Last edited by nete; 25 juli 2013, 21:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Hier heb ik dus niks aan

Ik vrees een beetje dat Proximus een 4G hype creëert en misschien bewust het 3G netwerk wat gaat verwaarlozen, zodat meer klanten overstappen.
        Sinds Base de 1Mbit begrenzing opgeheven heeft lees ik nogal wat positieve reacties.
        Vandaar mijn vraag over recente ervaringen met het Base NETWERK, niet met de service.
        Ik ben trouwens gestart als Base klant (0486 nummer), mijn vrouw heeft Simyo (Base netwerk), ik had ook Simyo voor mijn smartphonetijd en Mobile Vikings een tijd erna. Dan overgestapt naar Proximus wegens het "ongelooflijk performante 3G netwerk". Op de plaatsen waar ik kom valt dat nogal tegen. Zeker ook omdat Proximus Edge gewoon op niks trekt (en dat lees je OVERAL).
        Ik wil je enkel maar behoeden voor een nieuwe tegenvaller want je hebt al ferm je deel gehad de laatste maanden , daarom dat ik over hun service begon en zo te vermijden dan je héél lang aan de telefoon hangt met een callcenter.

Comment

Niemand recent overgestapt naar Base ?

Comment

Hier heb ik dus niks aan
            Moet iedereen dan met u mee klagen?

De grootste nonsens, een provider kan gewoonweg het 2G en 3G netwerk niet verwaarlozen, ze blijven naast elkaar bestaan en waar 4G ter beschikking is, daar is altijd ook 3G en 2G ter beschikking.
            Probleem is dat alle providers gebonden zijn aan zeer strenge normen en daardoor grote begrenzingen van de mogelijkheden ondervinden.

Wat dacht je nu zelf, als je ergens klant bent en plots krijg je meer ... dan ga je toch positief reageren zeker?

Zeker ook omdat Proximus Edge gewoon op niks trekt (en dat lees je OVERAL).
            Als je op internet iets opzoekt, dan lees je vooral de klagers hun verhaal want niet veel tevreden mensen komen positief nieuws bregen ... en dat is met elk product zo.
            En ja, Edge is trager dan 3G of 4G (bij elke provider) en als je meer gewoon bent dan is lager altijd slechter.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik klaag hier niet, ik had gewoon meer verwacht van Proximus 3G.
              Maar 2G verwaarlozen ze blijkbaar wel, ik lees overal dat Base 2G veel beter is, en dat heb ik inderdaad bij MV zelf ondervonden.
              Maar ik sta echt niet te springen om zo snel mogelijk te verdwijnen bij Proximus.
              Uiteindelijk vraag ik hier gewoon of er mensen zijn die positieve of negatieve ervaringen hebben met het "verbeterde" 3G netwerk van Base.
              Van Base lees ik dan nogal eens dat de latency bij 3G vrij slecht zou zijn.

Het ware dus wenselijk dat enkel mensen die iets bijdragen aan mijn vraagstelling hier posten, anders mag dit voor mijn part op slot.

Comment

Maar 2G verwaarlozen ze blijkbaar wel ...
                .../...
                Uiteindelijk vraag ik hier gewoon of er mensen zijn die positieve of negatieve ervaringen hebben met het "verbeterde" 3G netwerk van Base.
                Sorry Nete maar je legt zelf de nadruk op het slechte Proximus en Mobistar en wil niet liever als dit bevestigd zien, zo zijn de laatste tijd bijna al uw topics ... klagen, klagen en klagen.

En nogmaals, geen enkele provider "kan" het vorige netwerk verwaarlozen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Proximus is goed, maar ik had er meer van verwacht (dus niet zo dikwijls het zeer flauwe Edge, en dat ondervind ik zelf). Punt.
                  Verder lees ik ongeveer overal dat het 3G netwerk van Mobistar beneden alles is. Hier kan ik niet over oordelen, maar ik ga me er niet aan wagen.

Van Base (MV) was ik zeer tevreden, behalve destijds die afgekapte snelheid.
                  Dus probeer ik me niet te baseren op de tevreden gebruikers die spontaan hun positief verhaal komen doen op diverse fora en stel de vraag hier.
                  Ik hoopte hier een paar "neutrale" beoordelingen te vernemen. En als die negatief zouden zijn blijf ik gewoon bij Proximus. Er is absoluut geen haast bij.

Maar het is hopeloos. Seffens een PB'tje naar een mod om hier een slotje op te zetten.

Verseg, Sultana, alvast bedankt voor jullie zeer nuttige bijdragen.
                  Last edited by nete; 26 juli 2013, 18:52.

Comment

Moderator Note: Op vraag van TS gesloten.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Working...