Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Messenger verwijderen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Messenger verwijderen.

    Ik zit hier met een Vaio laptopje op een vakantiebestemming. Het ding wordt alleen gebruikt om foto's op te slaan en door te sluizen naar een extern hard schijfje, en om foto's te bekijken met View NX. Het lastige aan het ding: telkens bij het opstarten een pop-up van messenger om aan te melden. Al geprobeerd om Messenger te verwijderen via configuratiescherm> software verwijderen maar nope: staat er niet tussen.
    In het tabbladje van de opties kun je afvinken dat het pop-upje verschijnt bij opstarten, maar daarvoor moet je aangemeld zijn.
    Aanmelden kan ook niet meer want Messenger bestaat niet meer sinds april laatstleden en werd vervangen door Skype. Ik heb Sype al geïnstalleerd in de ijdele hoop dat dan ellendige pop-upje zou verdwenen zijn maar helaas, het blijft verschijnen na opstarten van het computertje.
    Vandaar mijn vraag: zijn hier mensen die mij op een "voor dummies" manier kunnen uitleggen hoe deze vervelende pop-up lam te leggen?

    Walter
    D850

  • #2
    Re: Messenger verwijderen.

    Vroeger met XP was het ga naar program files daar staat het tussen en hernoem het of zoals ik vroeger dat was er old voorzetten
    Zou normaal niet meer mogen opstarten dan

    Comment


    • #3
      Om te verwijderen.
      Dat staat niet tussen programma's maar tussen Windows onderdelen ... de originele versie althans.
      Live Messenger staat dan weer wel tussen programma's.

      Verstuurd van mijn GT-N5100 met Tapatalk
      Last edited by VerSeg; 20 juli 2013, 20:31.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Messenger verwijderen.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Om te verwijderen.
        Dat staat niet tussen programma's maar tussen Windows onderdelen ... de originele versie althans.
        Live Messenger staat dan weer wel tussen programma's.

        Verstuurd van mijn GT-N5100 met Tapatalk
        Klopt was vergeten dat dat live was dat daar staat maar werkt ook in de windows map met gewoon messinger
        Hernoem het en je bent er ook vanaf dat het opstart.

        Wat je ook kan doen is msconfig in win7 zoeken typen in XP is het ...... vergeten das al te lang geleden
        Maar msconfig en dan tabblad opstarten en het vinkje weghalen bij die messinger die je aan het pesten is

        Zelf gebruik ik sinds jaar en dag TuneUp utileties waar ik zelf kan bepalen wat er opstart en niet moet opstarten.
        Ook ideaal om bestanden te verwijderen zoals de messinger live of niet live .

        Comment


        • #5
          Re: Messenger verwijderen.

          Via configuratiescherm => software => windows componenten verwijderen/toevoegen ... messenger uitvinken .. ja toch? ;-)
          .. al de rest is gepruts ...

          Comment


          • #6
            Re: Messenger verwijderen.

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Via configuratiescherm => software => windows componenten verwijderen/toevoegen ... messenger uitvinken .. ja toch? ;-)
            .. al de rest is gepruts ...
            Ja maar met prutsen leer je veel hoor al zou ik wel niet graag prutsen aan mijn fotomateriaal maar pc daar kan je je eens op uitleven he.
            De dag van vandaag kost een pc niks meer tegenover een foto camera

            Maar messinger is dat niet iets dat al lang geleden verloren is gegaan met de komst van Facebook?
            Heb het zelf nooit gebruikt enkel Ventrilo en teamspeak stond en staat er nu nog steeds op
            En voor met beeld heb ik een oovoo account, is gelijk aan skype maar vond oovoo leuker.

            Comment


            • #7
              Re: Messenger verwijderen.

              gebruik revo uninstaller, dan is meteen ook je register opgeruimd.
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #8
                Re: Messenger verwijderen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                Ja maar met prutsen leer je veel hoor al zou ik wel niet graag prutsen aan mijn fotomateriaal maar pc daar kan je je eens op uitleven he.
                De dag van vandaag kost een pc niks meer tegenover een foto camera

                ...
                Na meer dan 3 decades ICT support zou ik het aantal "gebruikers" die hun PC grondig verkl... hebben met "inventief prutsen" geen eten willen geven ... ... dat men daarbij "iets leert" is een hardnekkig fabeltje, 't is net als zeggen dat je auto uit mekaar gooien zonder kennis van zaken je "iets leert", behalve misschien dat je er veel onderdelen aan over houdt .. 't is een trend die trouwens nog niets aan intensiteit/hardnekkigheid ingeboet heeft en die schijnbaar niet uit te roeien valt, zeker als ik de vele "help mijn PC doet raar" forums mag geloven (zelfs hier op BD )

                PS een deugdelijke PC met 3e/4e generatie cpu en de nodige toeters + bellen kost even veel als een goede dSLR .. tismaardatgetweet

                Comment


                • #9
                  Re: Messenger verwijderen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Via configuratiescherm => software => windows componenten verwijderen/toevoegen ... messenger uitvinken .. ja toch? ;-)
                  .. al de rest is gepruts ...
                  Zie boven, dat was mijn eerste reflex, maar Messenger staat er doodeenvoudig niet tussen.

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: Messenger verwijderen.

                    Er is een verschil tussen de Windows Messenger en de laatste Live messenger.
                    Zo heb ik deze verwijderd gekregen:
                    Windows Essentials reached end of support on January 10, 2017 and is no longer available for download.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Messenger verwijderen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Zie boven, dat was mijn eerste reflex, maar Messenger staat er doodeenvoudig niet tussen.

                      Walter
                      Uw uitleg bovenaan was :
                      Al geprobeerd om Messenger te verwijderen via configuratiescherm> software verwijderen maar nope: staat er niet tussen.
                      Waar wij het over hebben is ongeveer op dezelfde plaats maar bij "configuratiescherm => software => Windows componenten verwijderen/toevoegen ... Messenger uitvinken".
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Messenger verwijderen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Zie boven, dat was mijn eerste reflex, maar Messenger staat er doodeenvoudig niet tussen.

                        Walter
                        dan heb je IMHO ook geen ouwe, klassieke messenger geinstalleerd .. je moet misschien wel even in de "extensies/ad-ons" van IE kijken, misschien zit die daar nog wel tussen ... (= ikoontje in je taakbalk)

                        Comment


                        • #13
                          Het had wel handig geweest te weten welke Windows het zeker is.
                          De oude versies van Messenger zaten standaard in Windows onder Windows onderdelen, niet onder de gewone lijst van programma's.
                          Daarbuiten heb je ook de afzonderlijke installaties gehad van MSN Messenger en Live Messenger welke dan weer wel tussen de standaard lijst van verwijderbare programma's kwamen te staan.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Messenger verwijderen.

                            Er zijn veel Messenger removal tools te vinden met Google. DIT is er eentje van.
                            Het had idd. handig geweest uw OS versie te vermelden.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Messenger verwijderen.

                              Afschieten !

                              Remove Messages From the Inbox on Facebook Messenger


                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X