Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger Concorde komt er aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanger Concorde komt er aan.


  • #2
    Re: Vervanger Concorde komt er aan.

    Allez, rap efkes shoppen in Sedney, leuk.


    Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: Vervanger Concorde komt er aan.

      Ik ben blij dat er nog over zo'n dingen wordt nagedacht. Zo wordt de wereld toch weeral wat kleiner. Hopelijk wordt ook aan het milieuaspect gedacht.

      Een ander leuk concept is de Hyperloop, een supersnelle "trein" in een buis, waar o.a. Elon Musk (Tesla, SpaceX) achter staat. Hiermee zou je in minder dan een half uur van San Francisco naar Los Angeles kunnen reizen, een afstand van toch zo'n 600 km.

      Comment


      • #4
        Re: Vervanger Concorde komt er aan.

        Strak vliegtuigje.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Vervanger Concorde komt er aan.

          Vraagske mach 5 welke lens moet ik dan gebruiken om die in de lucht te fotograferen
          Eerste testvlucht in 19 das niet lang meer dus begin maar al te sparen om die te spotten

          Comment


          • #6
            Re: Vervanger Concorde komt er aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
            Vraagske mach 5 welke lens moet ik dan gebruiken om die in de lucht te fotograferen
            Eerste testvlucht in 19 das niet lang meer dus begin maar al te sparen om die te spotten
            De sluitertijd moet heel kort zijn, anders krijg je bewegingsonscherpte.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Vervanger Concorde komt er aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De sluitertijd moet heel kort zijn, anders krijg je bewegingsonscherpte.
              Dat ding vliegt van Arlon naar Oostende in 2 1/2 minuut.
              Dat wordt pannen met daarna een spierverrekking.

              On topic: Het is een fantastisch idee dat ontwikkeld wordt.
              Oorspronkelijk geplaatst door janvdbergh Bekijk bericht
              Ik ben blij dat er nog over zo'n dingen wordt nagedacht. Zo wordt de wereld toch weeral wat kleiner. Hopelijk wordt ook aan het milieuaspect gedacht......................................
              De laatste jaren doen we teveel aan doemdenken : Opwarming van de aarde, energietekorten, de wereld gaat om zeep, godsdienst(ige) oorlogen, haat en nijd, crisis hier, crisis daar enzovoort.
              Dat er over zo'n dingen nog nagedacht wordt geeft me hoop op de toekomst.
              Het ontwikkelen van moderne technologie en doorgedreven wetenschappelijk onderzoek zal onze wereld beter, leuker en veiliger maken. Doemdenken en bidden niet.
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

              Comment


              • #8
                Re: Vervanger Concorde komt er aan.

                Even plakken :

                Er is wel nog een probleem. Door de hoge snelheid verhit de lucht in de motoren tot 1.000 graden Celsius. Een probleem dat Reaction Engines wil oplossen met vloeibaar helium. De eerste testvlucht is gepland in 2019.


                Waarom nu in godsnaam vloeibaar He, dat kost stukken van mensen en de helft van de wereldvoorraad He is al verprutst
                Het is te hopen dat ze de He zullen recupereren zoals in cryoscopie. Ik vraag me af waarom vloeibare stikstof ook niet goed zou zijn, onbeperkt voorradig en 1000x goedkoper.

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanger Concorde komt er aan.

                  Dat er nagedacht wordt over dergelijke toestellen vind ik op zich prachtig, maar met de regelmaat van een klok komt men ermee op de proppen, en meestal worden ze vervolgens ook verticaal geklasseerd.
                  Niet te vlug geloven wat er in kranten staat, en al zeker niet in deze tijd van het jaar....
                  Last edited by dréten; 20 juli 2013, 17:00.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanger Concorde komt er aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Dat ding vliegt van Arlon naar Oostende in 2 1/2 minuut.
                    Dat wordt pannen met daarna een spierverrekking.
                    ......
                    zal maar al een spier ontspanner kopen alvorens ik die ga pannen


                    Dus mach 5 (of meer ?) dat wil zeggen tegen de tijd dat ik het hoor hier boven het Waasland dat die al lang over het kanaal is ?
                    Weet niet wat ik ervan moet denken de huidige vliegtuigen hebben een iets of wat airodinamische bouw,
                    wil zeggen dat ze toch nog even kunnen glijden als er motors uitvallen dat ding ziet eruit als een V2 dat valt als een baksteen naar beneden als de motor uitslaat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanger Concorde komt er aan.

                      Ach, met mach 5 zweeft'ie nog wel even een eindje. Oceaan over b.v.
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanger Concorde komt er aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Dat ding vliegt van Arlon naar Oostende in 2 1/2 minuut.
                        Dat wordt pannen met daarna een spierverrekking.
                        Als hij start in Arlon dan denk ik eerder aan de G-krachten waardoor ze met een een bende bewusteloze passagiers toekomen in Oostende.
                        Wat dat pannen betreft : er zullen idd heel wat pannen terug moeten worden gelegd op de daken, in Oostende weten ze daar alles van.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervanger Concorde komt er aan.

                          En de fantasie slaat grandioos op hol...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vervanger Concorde komt er aan.

                            Da zie ik nu toch nog ni direct gebeuren, zo'n vliegtuig...

                            @Bompie: Aerodynamica heeft niets te maken met dat het vliegtuig nog lang doorzweeft of niet, en de meest aerodynamische vliegtuigen zijn normaal die die het minst ver zweven...

                            @PaulM: G-krachten zijn alleen van toepassing bij een versnelling dus de passagiers zullen er geen last van hebben tenzij de piloot eens ferm 'optrekt'

                            Ze zullen dan wel eens een paar lange landingsbanen mogen maken, gezien de oppervlakte van de vleugels tov heel het vliegtuig...
                            Last edited by Michiel.; 21 juli 2013, 13:13.
                            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vervanger Concorde komt er aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
                              @PaulM: G-krachten zijn alleen van toepassing bij een versnelling dus de passagiers zullen er geen last van hebben tenzij de piloot eens ferm 'optrekt'
                              Bij een versnelling, een vertraging én bij het nemen van een bocht.
                              Als je met gelijk wat start vanuit stilstand in Arlon en je bent 2,5 minuut (was hier ergens sprake van) later in Oostende dan ligt iedereen in het beste geval bewusteloos.
                              Skitch vermeldde idd niet : starten in Arlon maar vliegen van/naar en dan is er zoals je terecht opmerkt is er dan idd geen probleem. Ik zei dus wel degelijk : starten in Arlon en toekomen in Oostende in 2,5 min. Waarmee ik in feite wil zeggen dat ze toch hun tijd zullen moeten nemen om aan die fameuze mach 5 te geraken, en niet alleen hun tijd maar ook hun hoogte.

                              Maar de fantasie slaat inderdaad hopeloos op hol.

                              Comment

                              Working...
                              X