Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger Concorde komt er aan.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vervanger Concorde komt er aan.

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Bij een versnelling, een vertraging én bij het nemen van een bocht.
    Als je met gelijk wat start vanuit stilstand in Arlon en je bent 2,5 minuut (was hier ergens sprake van) later in Oostende dan ligt iedereen in het beste geval bewusteloos.
    Vertraging en een bocht nemen zijn ook versnellingen he
    Maar idd, moesten ze zo'n korte vlucht maken, zullen ze niet snel op kruissnelheid geraken denk ik...
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
      Vertraging en een bocht nemen zijn ook versnellingen he
      Maar idd, moesten ze zo'n korte vlucht maken, zullen ze niet snel op kruissnelheid geraken denk ik...
      Helemaal mee eens, een van de wetten van Newton.
      Veel mensen schatten dat verkeerd in, beseffen ook niet dat de kreukelzone van een auto dient om de duur van de botsing te verlengen en dus de G-Factor te verkleinen. Ik heb zo ooit een discussie gehad met iemand die er van overtuigd was dat je maar een voldoende kreukelzone moet combineren met een zo sterk mogelijke veiligheidskooi en dat je dan met om het even welke snelheid het er levend van afbrengt bij een frontale botsing. De beste bescherming tegen een botsing krijgt een F1-piloot maar ook daar zijn er grenzen, op de duur zit je ingeriemd in je kooi, die kooi vervormt niet laat ons zeggen maar je hersenen slaan als het ware te pletter tegen de binnenkant van je schedel. Tsja, en dan zijn we uitgesproken denk ik.

Comment

Ik begrijp dat als ie vertrekt geen mach 5 haalt op de landingsbaan of opstijgbaan hoe je het wil noemen
        Zou nogal een baan zijn vrees ik eentje van Aarlon tot Oostende
        En toch nog even vermelden dat ik schrik heb van vliegen dus ik zal daar nooit of ter nimmer inzitten.
        Heb een keer gevlogen en ik was in Barcelona en heb daar mijn ingewanden in de knoop door laten leggen en van vliegveld naar hospitaal gevoerd met den tut tut.
        Was het nu het landen of de stress van het vliegen weet ik niet maar ik kom er niet meer in
        Nog een geluk dat in niet de reis naar Tenerief had geboekt want dan kon de bus mij niet naar huis voeren en moest ik via de boot mijn weg zoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
          Ik begrijp dat als ie vertrekt geen mach 5 haalt op de landingsbaan of opstijgbaan hoe je het wil noemen
          Zou nogal een baan zijn vrees ik eentje van Aarlon tot Oostende
          Een vliegtuig hoeft niet per se de kruissnelheid op de grond te behalen hoor ik wil wel eens een F-22 vlak boven de grond door de geluidsmuur zien breken

Nee, maar gezien de kleine vleugeloppervlakte tov het gewicht zal het vliegtuig wel wat snelheid moeten halen vooraleer die kan opstijgen... Die zal dus niet zomaar op eender welke landingsbaan een noodstop kunnen maken
          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L

Comment

Is het niet zo dat Zaventem te klein is voor die nieuwe die ze daar in Frankrijk gemaakt hebben 380 of wat was het weer ?
            Dus op Zaventem zal ie dus niet komen of ze moeten de landingsbaan verlengen, met wat geluk betere spotters plaatsen maken tegelijkertijd
            Raynair zal er vast geen bestellen want dat past niet in het kraam van goedkope tickets.
            In ieder geval als ze die moesten maken prima zolang ze niet achteraf komen klagen dat ie teveel lawaai maakt en er maar op een paar luchthavens kan gevlogen worden.

Comment

Er zal met zon vliegtuig sowiso maar over en naar een bepaald aantal luchthavens gevlogen worden hoor, gezien de specs...

Wat die A380 betreft, ik lees dat er op zaventem wel al een A380 is geland hoor
              Alleen zijn er niet veel maatschappijen die een A380 in hun vloot hebben, dus veel zal je ze niet zien landen in belgie denk ik...

Comment

Working...
              X