Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fry dry ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fry dry ...

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de fry dry toestellen van Philips/Seb/Tefal/ ...?
    De chef dankt u bij voorbaat voor de info ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Re: Fry dry ...

Wij hebben er zo 1je. We zijn er niet ontevreden van.

Tot nu toe enkel gebruikt met aardappelen (er kunnen ook groenten in klaargemaakt worden en zelfs vlees beweren ze, maar dat hebben we nooit geprobeerd). We gebruiken deze machine eerder om eens een afwisseling te hebben met aardappelen. Je kan er kruiden bijvoegen als je zelf wil (paprika, curry, ...) en heeft maar een klein beetje vetstof nodig. Ook moet je er niet bijblijven, we zetten de machine op 30 minuten en ondertussen kunnen we tv kijken.

Denk niet dat deze machine een frietketel kan vervangen: als je de aardappelen als frieten snijdt, blijven die ongeveer 30 seconden na het klaarmaken krokant, nadien beginnen die minder krokant te zijn. Ik experimenteer soms door de aardappelen op een andere manier te snijden of door een kruidenmix te maken.

Succes.

Dany_

Comment

We hebben ook een actifry van Tefal, en aangekocht om er frietjes in te maken.

Wat Dany_ aangeeft klopt inderdaad, ze worden vrij snel een beetje "wak"...
      Toch gebruiken wij geen klassieke frietketel meer om frietjes te maken, vooral omwille van geurhinder en het gemak van de actifry.

Ze smaken wel, en het is voornamelijk een gewente.
      En heel af en toe eens langs de frituur, en ja die zijn lekkerder

Comment

Ik heb er geen ervaring mee, maar ben toch besloten van dat nooit te gebruiken !
        ik heb twee goede friteuses van 4.5 liter en 32OO watt, dat ga moeilijk te kloppen vallen
        door zo'n olieloos ding.

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik meen ooit op deze pagina's gelezen te hebben dat onze Theokus er niet echt over te spreken was... maar ik kan me vergissen.
          Ik vind (na even zoeken) wel een draad die hij ooit gestart heeft. Misschien heb je daar wat aan!
          Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Of bestaan er intussen spullen waarbij helemaal geen olie meer aan te pas komt?
          Last edited by LesC; 8 juli 2013, 12:35.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik denk dat de smaak er ook zo naar zal zijn hoor.µ
            Beter eens een keer minder frietjes eten, maar dan wel goeie ! (tu)

Of zoals Zino Davidoff ooit eens zei " fumer moins, mais fumer mieux ! "
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Allemaal al bedankt voor de info.
              LesC, dat andere topic is inmiddels al weer een hele tijd geleden en ik wil ook horen of er "vooruitgang" zit bij dat soort toestellen.
              We zijn maar met z'n twee en eten nu thuis nooit frietjes vanwege de geur achteraf.

Qua merken, veel verschil?

Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Qua merken, veel verschil?

Jaja
                Ik denk dat de meesten maar 1 toestel in huis hebben. Misschien een SD organiseren met als onderwerp 'Fry Dry'?

Het principe blijft hetzelfde bij alle toestellen: eten laten ronddraaien in een kuip en hete lucht blazen... Moeilijk om zelf vergelijkende tests te doen, want de aardappel, vochtigheid, kruiden, tijden en (hoeveelheid) gebruikte olie spelen allemaal een rol. En smaken verschillen natuurlijk.

Voor ons is het zeker geen vervanging van de frietketel, eerder een aanvulling van keukenuitrusting. Elk toestel met zijn eigen kenmerken. Je kan bijvoorbeeld geen electrisch keukenmes (met die dubbele messen) vergelijken met een electrisch snijmachine (voor brood, vlees, kaas, ...): het zijn 2 verschillende toestellen elk met zijn voor- en nadelen. Welke is de beste? Hangt ervan af wat je er wil mee doen.

Dany_

Comment

Working...
                X