Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Goh, weet je, Frank geniet van zijn muziek en van het upgraden van zijn installatie.
Mooi toch ?
Ik betrapte mij er vroeger soms wel op om ook bepaalde dingen maar steeds beter en beter te willen, maar ik vergat te genieten.
Ik heb nu ook een installatie die wat geld heeft gekost , maar die ongetwijfeld nog veel beter kan.
Maar voor mij persoonlijk is deze prima.
Ik koop niets meer bij, hersteek geen kabeltjes meer en ik geniet.
In samenwerking met zo'n NASje is dat echt wel de max: vanop iPod, iPad, iPhone, Galaxy tab, AV versterker, BD player, laptop....overal kan ik aan mijn muziek. Zowel in de woonkamer, bureau, tuin....zalig....
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
Goh, weet je, Frank geniet van zijn muziek en van het upgraden van zijn installatie.
Mooi toch ?
Ik betrapte mij er vroeger soms wel op om ook bepaalde dingen maar steeds beter en beter te willen, maar ik vergat te genieten.
Ik heb nu ook een installatie die wat geld heeft gekost , maar die ongetwijfeld nog veel beter kan.
Maar voor mij persoonlijk is deze prima.
Ik koop niets meer bij, hersteek geen kabeltjes meer en ik geniet.
In samenwerking met zo'n NASje is dat echt wel de max: vanop iPod, iPad, iPhone, Galaxy tab, AV versterker, BD player, laptop....overal kan ik aan mijn muziek. Zowel in de woonkamer, bureau, tuin....zalig....
Dat is inderdaad het belangrijkste. Mijn installatie in de woonkamer gaat hier naar de 20 Jaar. Heb er me 2x mee beziggehouden : 1x bij de verhuis (13 jaar geleden) en 1x door eens de luidsprekers biwired aan te sluiten. Geen verschil gehoord, en dus gewoon blijven genieten ...
Ik krijg steeds meer goesting om het ding toch eens te vervangen (zoals ik onlangs in mijn slaapkamer heb gedaan), maar langs de andere kant doe ik niet graag dingen weg zolang ze nog goed werken...
"De kabel heeft hoogwaardige verzilverde, massief koperen connectoren die exact overeenkomen met de USB-specificatie, en hij biedt uitstekende compatibiliteit en een schoon geluid bij alle USB DAC’s van goede kwaliteit. Als je jouw systeem op z’n best wilt horen, vervang dan je gratis meegeleverde USB-kabel door deze!"
Collectieve verstandsverbijstering. Bekend fenomeen in de psychologie. Fascinerend.
"Neem hem overal mee naar toe, gebruik hem overal! De Harman Kardon Onyx is een draagbare luidspreker die, waar u ook bent, een feestje op gang brengt en die altijd de juiste stemming creëert. "
En ik vind het op mijn beurt uitermate fascinerend hoeveel moeite jullie in je negatieve commentaren blijven stoppen Definitely part of the fun
Tsjah : vanaf het ogenblik dat er testen zijn die dergelijke kabels ophemelen, en andere die het als nonsens beschouwen (zoals de hier al vermelde link) : dan weet je dat het gevaarlijk wordt.
Zolang die prijs wat binnen de perken blijft kan je wat twijfelen (die 6 € meer voor wat betere luidsprekerkabel heb ik er toch ook aan gespendeerd ), maar in dit geval neig ik toch meer naar deze laatste link, dan naar wat EISA ervan bakt...
Tsjah : vanaf het ogenblik dat er testen zijn die dergelijke kabels ophemelen, en andere die het als nonsens beschouwen (zoals de hier al vermelde link) : dan weet je dat het gevaarlijk wordt.
Zolang die prijs wat binnen de perken blijft kan je wat twijfelen (die 6 € meer voor wat betere luidsprekerkabel heb ik er toch ook aan gespendeerd ), maar in dit geval neig ik toch meer naar deze laatste link, dan naar wat EISA ervan bakt...
Ik kan ook nog naar de link naar de white paper PDF van de door jou aangehaalde Marantz NA-11S1 verwijzen. Kijk daar maar eens op pagina 12: Tip and tricks to get the most from your USB-DAC
Ik weet ook wel dat een mid-budget-chip-AV/HiFi-set die half-weggemoffeld wordt tussen het meubilair in een doorsnee Vlaamse woonkamer en voorzien van standaard stroom-interconnect-luidspreker bekabeling geen baat heeft bij een betere USB kabel.
Op een hoogwaardige discreet opgebouwde set die perfect in een daar toe bestemde ruimte opgesteld staat EN die voorzien is van de betere bekabeling EN met alle keuze-instellingen op alle toestellen perfect in orde EN met een luisteraar die aandachtig van muziek geniet, levert zo'n kabel echter wel hoorbare winst op. Bij mijn set waar ik amper 5% van het totaalbedrag in "draad" heb geïnvesteerd heb, is dit inderdaad ook zo. Geen enkele aandacht-zoekende "kabelmythe" "enen en nullen" website of blog kan daar iets aan veranderen
Ik kan ook nog naar de link naar de white paper PDF van de door jou aangehaalde Marantz NA-11S1 verwijzen. Kijk daar maar eens op pagina 12: Tip and tricks to get the most from your USB-DAC
Ik weet ook wel dat een mid-budget-chip-AV/HiFi-set die half-weggemoffeld wordt tussen het meubilair in een doorsnee Vlaamse woonkamer en voorzien van standaard stroom-interconnect-luidspreker bekabeling geen baat heeft bij een betere USB kabel.
Op een hoogwaardige discreet opgebouwde set die perfect in een daar toe bestemde ruimte opgesteld staat EN die voorzien is van de betere bekabeling EN met alle keuze-instellingen op alle toestellen perfect in orde EN met een luisteraar die aandachtig van muziek geniet, levert zo'n kabel echter wel hoorbare winst op. Bij mijn set waar ik amper 5% van het totaalbedrag in "draad" heb geïnvesteerd heb, is dit inderdaad ook zo. Geen enkele aandacht-zoekende "kabelmythe" "enen en nullen" website of blog kan daar iets aan veranderen
Het probleem is dat nogal wat van die hifi sites het wat "ver" zoeken, en zo compleet ongeloofwaardig overkomen. Als ze verschil beginnen te horen in de "richting" van een luidsprekerkabel, dan verlaat ik de kamer . En ik gebruik gewoon ethernet om mijn audio aan te sluiten : dan moet je ook al niet "zeveren" over een PC die voor storing zou kunnen zorgen.
Daarnaast zal een audio-merk het echt niet aandurven om een kabelfabrikant tegen het hoofd te storen : in veel gevallen horen die ook gewoon bij dezelfde groep. Ik vind het nog altijd vreemd dat men blijft beweren dat ze die verschillen duidelijk horen, maar als men met een blinde test geld kan verdienen, is er nog altijd niemand die die uitdaging aangaat...
Naar het schijnt mogen er niet méér dan 150 reacties komen op één topic.
Jullie zitten nu aan 149!
Ik stel voor dat dit beslecht wordt met een duel ( keuze tussen pistolen of sabels )
Immers: Wie niet horen wil moet voelen!
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
En ik vind het op mijn beurt uitermate fascinerend hoeveel moeite jullie in je negatieve commentaren blijven stoppen Definitely part of the fun
Uw ideeën over USB kabels hebben een hoog Lou de Palingboer gehalten.
Deze Lou de Palingboer leefde 50 jaar geleden in Amsterdam en hij predikte dat hij Jezus was en nooit zou sterven, hij had talloze malen het einde van de Wereld verkondigt. Inmiddels is deze 'Jezus' 40 jaar dood en zijn er nog steeds tientallen aanhangers van deze sekte die geloven dat hij nog steeds fysiek op deze Wereld is.
Comment